[MOC] Hino M35 Super Singles 6x6
: 2011-09-03, 19:44
Dane techniczne:
Wymiary:
- długość 61 studów
- szerokość 24 study
- wysokość 31 studów
Waga: 2.024 kg
Zawieszenie: pływające kolebki
Napęd: 1 x PF XL
Skrzynia biegów: 5:1 i 15:1
Opis:
O boże, zablokowali dostęp do publicznego forum a chcialem przekierować Was do historii samochodu budowanego przez Jonathana Cole'a i przedstawionej tam przez imć jegomościa..
W telegraficznym skrócie. Ów człowiek postanowił zbudować sobie pojazd terenowy do ekspedycji ratunkowych, wybral rame od cięzarówki amerykańskiej (a dokładnie już kanadyjskiej) M35 "Deuce and a half" (2,5 tony).
Wprowadził wiele zmian i ulepszeń, bliżniaki z tyłu zastąpił dużymi pojedyńczymi kołami. Właściwie przebudował M35 na M34 "Super Singles". Kabine wziął z dostawczaka jakiejś chińsko brzmiącej amerykańskiej firmy Hino.
Stąd nazwa mojej trialówki Hino M34 Super Singles. Nie zagłebiając sie zbytnio w historię postanowiłem zbudować prostą trialówke na podstawie zdobytych materiałow.
Nico71 przedstawił ostatnio 4-tą odsłonę Unimoga na mostach pływających - postanowiłem podpatrzeć jego rozwiązania i udoskonalić.
W zasadzie zachwyciła mnie prostota jego mostów. Po kilkunastu udoskonaleniach - jeszcze wiekszym ich uproszczeniu i zaadoptowaniu do własnych potrzeb, powstały mosty i rama do Hino 6x6.
Pierwsze próby z jazdy wypadły fenomenalnie. Koła, mosty, rama, skrzynia biegów 2 silniki XL i 2 silniki M (skręt oraz przełączanie biegów) ważyły raptem 939 gram. Bateria w reku i przedłużacze :) pojazd przejeżdżał PRZEZ WSZYSTKO - nawet przez ściane do sąsiadki ... chyba sie zapędziłem z fantazjami.
Z baterią jakieś 1200 gram. Testy w domu wykazały pewne niedociągnięcia w spięciu kół zębatych w skrzyni biegów, ale po szybkich poprawkach wszystko zaczeło śmigać idealnie (ku wielkiemu zaskoczeniu Mr.Z, który jakoś sceptycznie podchodził do idei pływających mostów).
Postanowiłem zredukować liczbę silników. Po chwili ostał sie 1 XL a wszystko uległo kolejnym uproszczeniom.
Testy pojazdu (a raczej ramy) z 1 XL-em wypadły bardzo dobrze. W tym momencie na forum toczyła się dyskusja o masę trialówek i kary dla wozidel.
Nie przejmując się podniesieniem limitu masy z 2kg poprzez 2,25kg do obecnie chyba 2,5kg dla 6x6 rozpocząłem budowę nadwozia. Efekt ? 2024 gramy ... nadwozie aż 800g.
I już tak fajnie ta trialówka nie jezdzi. Masa zabija :) - Następnym moim pojazdem będzie łazik marsjański 6x6 ... (oby ponizej 1kg) :)
Fotki. Wiem że to niby artystyczne rozświetlenie jest wkurzające ale nie mam siły juz poprawiać :)
L
http://www.brickshelf.com/gallery/Lyyar ... hino01.jpg 01...20
http://www.google.pl/search?q=hino+6x6+ ... CAwQ_AUoAQ
kilka pierwszych zdjec to ten pojazd.