[MOC] Tatra 815 S3
: 2011-09-05, 19:15
Witam, mam przyjemność zaprezentować wam moje najnowsze dzieło, którym wystartuję w dwóch najbliższych rajdach, konkurencja rośnie ;). Jest to Tatra 815 wersja S3, bardzo często spotykana na naszych drogach. Zdecydowałem się na tę markę ze względu na innowacyjny system zawieszenia i bardzo zwartą konstrukcję. Na wstępie przyznaję się, że wzorowałem się na tatrze Emilusa, czego efektem są kopie piast (zwrotnic).
Tatra cechuje się ogromną dzielnością terenową dzięki dużemu skoku zawieszenia i niskiemu środkowi ciężkości. Postarałem się o to, aby rama była sztywna a układ napędowy mocno pospinany. Efektem tych założeń jest brak jakichkolwiek strzałów i minimalne naprężenia na wałach głównych.
Układ napędowy stanowi jeden silnik XL współpracujący z dwubiegową skrzynią, która jednocześnie jest skrzynią rozdzielczą i przekazuje napęd na przednią oraz tylne osie. Napęd jest przenoszony przez pojedynczy wał, a półosie danej osi nie są przesunięte względem siebie. Druga oś nie jest osią przelotową, napęd przechodzi nad nią.
Zawieszenie to oczywiście pływające półosie. Amortyzatory są tak dobrane, że koła podczas jazdy ustawiają się pod kątem 0 stopni, przy czym ich twardość pozwala na płynny ruch każdego z kół w pełnym zakresie jego pracy. Skok tylnych kół ok. 5 studów, przednich ok. 4.
Wygląd ogólny, uważam iż udało mi się odwzorować go w dość dużym stopniu, niemniej jednak kabinę zrobiłem za małą. Lity dach, podłoga i tylna ściana to już standard. Bufet, fotele, kierownica i lewarek zmiany biegów też są na swoim miejscu. No i oczywiście czerwony lakier :D
Z całej konstrukcji jestem bardzo zadowolony, uważam ją za swoją pierwszą poważną ciężarówkę do TrTr. Swoją sprawność Tatra udowodniła podczas testów terenowych, które przeszła bez najmniejszych problemów.
Dane techniczne:
-silnik 1x XL
-skrzynia dwubiegowa, przełożenia 5:1 i 8.33:1
-skręt 1x Medium
-waga 2445g
-1 BB na pokładzie
Galeria BS
Tatra cechuje się ogromną dzielnością terenową dzięki dużemu skoku zawieszenia i niskiemu środkowi ciężkości. Postarałem się o to, aby rama była sztywna a układ napędowy mocno pospinany. Efektem tych założeń jest brak jakichkolwiek strzałów i minimalne naprężenia na wałach głównych.
Układ napędowy stanowi jeden silnik XL współpracujący z dwubiegową skrzynią, która jednocześnie jest skrzynią rozdzielczą i przekazuje napęd na przednią oraz tylne osie. Napęd jest przenoszony przez pojedynczy wał, a półosie danej osi nie są przesunięte względem siebie. Druga oś nie jest osią przelotową, napęd przechodzi nad nią.
Zawieszenie to oczywiście pływające półosie. Amortyzatory są tak dobrane, że koła podczas jazdy ustawiają się pod kątem 0 stopni, przy czym ich twardość pozwala na płynny ruch każdego z kół w pełnym zakresie jego pracy. Skok tylnych kół ok. 5 studów, przednich ok. 4.
Wygląd ogólny, uważam iż udało mi się odwzorować go w dość dużym stopniu, niemniej jednak kabinę zrobiłem za małą. Lity dach, podłoga i tylna ściana to już standard. Bufet, fotele, kierownica i lewarek zmiany biegów też są na swoim miejscu. No i oczywiście czerwony lakier :D
Z całej konstrukcji jestem bardzo zadowolony, uważam ją za swoją pierwszą poważną ciężarówkę do TrTr. Swoją sprawność Tatra udowodniła podczas testów terenowych, które przeszła bez najmniejszych problemów.
Dane techniczne:
-silnik 1x XL
-skrzynia dwubiegowa, przełożenia 5:1 i 8.33:1
-skręt 1x Medium
-waga 2445g
-1 BB na pokładzie
Galeria BS