[MOC] Kraksa

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

[MOC] Kraksa

#1 Post autor: zgrredek »

Budowałem już rozwalone domy, ale nie zbudowałem jeszcze rozwalonego auta. I ten pomysł chodził za mną od dość dawna. W końcu wyczekał na odpowiednią chwilę i mnie dopadł.

Zacząłem od motoru. I tu czekała mnie niespodzianka, bo chciałem zbudować go w skali około 1:35, a wyszedł w skali 1:30 i nie chciał wyjść mniejszy. Co za tym idzie resztę też zbudowałem w skali 1:30. Mam nadzieję, że to jawne odejście od dogmatu nie poskutkuje strąceniem do piekieł. Profilaktycznie samobiczowałem się pół minuty.

Scenka przedstawia wypadek z lat 80-tych. Motor to MZ Trophy, chyba jedyny wtedy model na wyposażeniu MO.

Podziękowania dla Jeraca za limonkową "wisienkę na torcie" i dla Maciejera za biały klocek do drzwi. Miałem tylko taki bez rurek pod spodem i nie zbudowałbym obrysu szyby.
I podziękowania dla Sariela, który znalazł jakiego koloru powinien być balonik.

Obrazek

Tu reszta zdjęć, póki galeria w BS nie upubliczni się:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria na Flickrze
Ostatnio zmieniony 2011-09-20, 08:51 przez zgrredek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#2 Post autor: smyk »

Ha! Świniak w bagażniku musi być!

Świetna rama drzwi!
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2431
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Kraksa

#3 Post autor: dmac »

A mówił Ci ktoś ostatnio, że jesteś genialny? :D

Fantastyczna scenka. Realistyczna do bólu, z typową dla Twoich prac dbałością o detale historyczne (świniak w bagażniku!!!). Motorek też zgrabny, a wrak samochodu baaardzo syrenkowo/warszawowy.
Szczere gratulacje.
Ostatnio zmieniony 2011-09-20, 08:42 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

crises

#4 Post autor: crises »

Rozwalony samochód wciśnięty w latarnię bardzo mi się podoba. Po raz kolejny pokazujesz, że budowanie "ruder" nie jest Ci obce. Nie dziwę się, że był wypadek, bo po takiej jezdni jechać się nie. Odwzorowanie typowo polskiej nawierzchni akuratne, choć mi akurat do gustu nie przypadło. Za bardzo "chropowate". Torsu ludków dobrałeś doskonale, ale już patykowate nogi mi nie pasują. Ogólnie scenka w Twoim stylu, z wszelkimi potrzebnymi detalami. Ładna.
zgrredek pisze:bo chciałem zbudować go w skali około 1:35, a wyszedł w skali 1:30 i nie chciał wyjść mniejszy. Co za tym idzie resztę też zbudowałem w skali 1:30.
To czy skala jest 1:35 czy 1:30 nie wpływa w żaden sposób na mój odbiór MOCa. Przynajmniej na świadomy odbiór. Co więcej liczenie skali mnie przeraża, bo pachnie poważnym modelarstwem redukcyjnym, a nie zabawowym budowaniem. No, ale to tylko moje "widzimisię".

kris kelvin

#5 Post autor: kris kelvin »

To prawda, że wszystko jest piękne i genialne. Buźka tego biedaka też dobrana po mistrzowsku.
Dorzucę jednak małą krytykę.
Nogi tych ludzików są dla mnie zbyt dziwne. Wyglądają jakoś tak, no dziwnie po prostu.
crises pisze:ale już patykowate nogi mi nie pasują.
A więc nie jestem sam!!!
Ostatnio zmieniony 2011-09-20, 08:45 przez kris kelvin, łącznie zmieniany 1 raz.

Jumbo

#6 Post autor: Jumbo »

Genialne!!!!!! Szczegóły iście Zgrredkowe, więc jest na co popatrzeć!
Piękny motorek!

Pogratulował!!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#7 Post autor: 3dom »

Dołączam się do zachwytów nad całością, z pominięciem nóg, które mi się nie podobają. Świetna scenka, najlepsze jest skasowane auto.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
jerryp
Posty: 226
Rejestracja: 2011-01-16, 18:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: jerryp

 

#8 Post autor: jerryp »

Rewelacja. Więc to po to ten balonik był Ci potrzebny.

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#9 Post autor: zgrredek »

dmac pisze:A mówił Ci ktoś ostatnio, że jesteś genialny?
Jumbo pisze:Genialne!!!!!!
Pokazałbym żonie, ale i tak nie zrobiłoby to na niej wrażenia.
crises pisze:patykowate nogi mi nie pasują
kris kelvin pisze:Nogi tych ludzików są dla mnie zbyt dziwne.
Już kilka razy stosowałem tę technikę. Tu było mi to potrzebne, żeby znacznie wydłużyć ludziki. Zwykłe ludziki przy tak dużym aucie wyglądałyby jak krasnale.
crises pisze:To czy skala jest 1:35 czy 1:30 nie wpływa w żaden sposób na mój odbiór MOCa. Przynajmniej na świadomy odbiór. Co więcej liczenie skali mnie przeraża, bo pachnie poważnym modelarstwem redukcyjnym, a nie zabawowym budowaniem.
Chodzi tylko o ułatwienie sobie życia. Jak coś zbuduję w skali 1:35 to mam pewność, że będzie kompatybilne z ludzikami. A tu właśnie widać, że do skali 1:30 zwykłe ludziki by już nie pasowały. Za małe ludziki może nie rażą w przypadku czołgów, ale w przypadku aut różnicę zauważy każdy.
smyk pisze:Ha! Świniak w bagażniku musi być!
To chyba moje pierwsze wykorzystanie świnki. Dodatkowym atutem w tym wypadku jest jej dziurawy brzuch, dzięki czemu mamy świnię wypatroszoną.
dmac pisze:wrak samochodu baaardzo syrenkowo/warszawowy.
To miała być Syrenka, ale po wielu różnych wersjach poszedłem na pewne uproszczenia.

Aaa... Zapomniałem o jeszcze jednym grzechu; do zbudowania motoru wykorzystałem trzy takie cosie z BrickArms, które dostałem kiedyś od Krisa.
Ostatnio zmieniony 2011-09-20, 09:15 przez zgrredek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Misterzumbi
Zasłużony
Posty: 1469
Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
Lokalizacja: z piekła
brickshelf: misterzumbi
Kontakt:

 

#10 Post autor: Misterzumbi »

Az sie zalogowalem. Wyszlo fantastycznie! Do dziwacznych nozek zdazyles nas juz przyzwyczaic, osobiscie itak na nie nie patrze bo mnie te pogiecia przyprawiaja o zawrot glowy.

Mam dwa pytania, czy to sie jakos trzyma w kupie? Czy tylko tak poukladane? Tak czy siak efekt jest rewelacyjny. Moze przydalo by sie zroznicowac troche te kawalki szkla? Pare minislopow albo jak...

A drugie, majac na uwage prawie juz perwersynie kapitalny realizm scenki, dlaczego nie pokusiles sie o jakis istniejacy samochod?
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.

lolas

#11 Post autor: lolas »

Rewelacyjna scenka!

Kontrowersyjne nozki w pierwszym momenci i mi wydaly sie dziwne, ale uwazam ze bardzo dobrze pasuja do humorystycznego klimatu tej scenki.
Swinia w bagazniku jest super. No i wreszcie wiem, dlaczego szukales informacji o balonikach ;-)))

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#12 Post autor: zgrredek »

Misterzumbi pisze:czy to sie jakos trzyma w kupie? Czy tylko tak poukladane?
Przednie nadkola, maska i uszczelka przedniej szyby są wetknięte. Reszta czegoś się trzyma. Może mógłbym to jakoś przymocować, ale pod maską jest silnik, którego i tak właściwie nie widać, a właśnie przez to zabrakło tam miejsca na mocowania.
Misterzumbi pisze:A drugie, majac na uwage prawie juz perwersynie kapitalny realizm scenki, dlaczego nie pokusiles sie o jakis istniejacy samochod?
No niby się pokusiłem, bo niby to miała być Syrena, tyle, że nie wyszła. Bagażnik chciałem mieć otwarty, żeby świnia wystawała. Niestety świnia jest spora i bagażnik musiał być do samej podłogi. Takie bagażniki były w Syrenach 102. A z drugiej strony pasowało mi, żeby drzwi otwierały się normalnie, a nie "pod wiatr". No i w końcu natrafiłem na różne trudności, które spowodowały, że wyszło z tego nie wiadomo co.

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#13 Post autor: glaz_pimpur »

Długie nogi mi nie przeszkadzają, wręcz przeciwnie. W końcu ludziki maja prawidłowe proporcje.
Misterzumbi pisze:dlaczego nie pokusiles sie o jakis istniejacy samochod?
A to nie jest syrenka?
Ja też zwróciłem na charakterystyczą latarnię.
I rozumiem też, że to nie asfalt tylko "kocie łby"?
Ogólnie bardzo pięknie.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Havoc

#14 Post autor: Havoc »

zgrredek pisze:No niby się pokusiłem, bo niby to miała być Syrena
A z przodu wyglądało mi to raczej na Warszawę.
kris kelvin pisze:Nogi tych ludzików są dla mnie zbyt dziwne.
Tak. O ile scenka i rozwalony samochód są genialne, o tyle nogi są pokraczne. Potrzebne, żeby skala była jak trzeba ale jednak pokraczne. Nie dało się trochę grubszych zrobić?

PS Policjant...przepraszam milicjant ma teraz 2 pasy. Jak rozumiem jeden to pas od spodni, a drugi to kabura?

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#15 Post autor: Bricksley »

A mnie dla odnmiany minifigi się podobają :)
zgrredek pisze:Zwykłe ludziki przy tak dużym aucie wyglądałyby jak krasnale.
Krasnale też mają swoje potrzeby, nawet i jazdę samochodem po spożyciu ;)

W tego wygiętego flexa lbg od latarni wsadziłeś jaikś drut czy coś, że trzyma kształt? Jeśli tak, to niestety będzie minus.
zgrredek pisze:Profilaktycznie samobiczowałem się pół minuty.
Awatar zobowiązuje ;)
Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ