[MOC] KRAZ 6322 Raptor
: 2011-11-13, 17:02
Witam :)
Dzisiaj jakoś dostałem motywacji żeby troszkę opisać tego potwora a więc:
Słowem wstępu:
Pomysł na budowę tej maszyny zrodził się podczas powrotu z drugiego rajdu. Po dość konkretnej motywacji ze strony KARDE i MISTAKESa w mojej Michasiowej głowie zrodził się ten chory pomysł.
Budowa:
Przedni most powstał w niespełna 4h. Wyszedł po prostu świetnie. Zwarta pancerna konstrukcja kolebki poprzecznej z wbudowanym mediumem do skrętu. Potem przyszedł czas na tylną kolebkę. W założeniu miały być to dwa mosty wahliwe poprzecznie połączone w jeden wahliwy wzdłużnie z wbudowaną skrzynią biegów i silnikami. Wyszedł dobrze przynajmninej na czas testów. Jednak dwa XLe których moc przechodzi przez jedną skrzynię na cztery mega koła są średnim pomysłem. Kombinowałem ze skrzyniami ale koniec końców auto poległo podczas rajdu z racji awarii tegoż elementu. Rama to w zasadzie multum połączonych ze sobą technicowych ramek. Ważyło to jak ten walec ale większego wyboru nie było by zapewnić tej konstrukcji odpowiednią sztywność. Reszta to już dłuto budowniczego. Kabina ważyła około kilograma...
Specyfikacja techniczna:
Masa:4800g
Długość: 72,8 cm
Szerokość: 22 cm
Napęd: 3x XL
Skrzynie biegów: 2x Linearna, dwubiegowa. Przełożenia: 1:3 i 1:9. Zmiana za pomocą 2 PF medium
Zawieszenie: 3 kolebki poprzeczne. Dwie tylne osie połączone w tandem, Stabilizowane cięgnami.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=njYtVe8igYM&t=25m27s[/youtube]
Komentarze, sugestie, uwagi proszę :D
Pozwoliłem sobie dopisać (Emilus):
Kraz jest widoczny między 25min. 27sek. - 27min. 57sek.
Dzisiaj jakoś dostałem motywacji żeby troszkę opisać tego potwora a więc:
Słowem wstępu:
Pomysł na budowę tej maszyny zrodził się podczas powrotu z drugiego rajdu. Po dość konkretnej motywacji ze strony KARDE i MISTAKESa w mojej Michasiowej głowie zrodził się ten chory pomysł.
Budowa:
Przedni most powstał w niespełna 4h. Wyszedł po prostu świetnie. Zwarta pancerna konstrukcja kolebki poprzecznej z wbudowanym mediumem do skrętu. Potem przyszedł czas na tylną kolebkę. W założeniu miały być to dwa mosty wahliwe poprzecznie połączone w jeden wahliwy wzdłużnie z wbudowaną skrzynią biegów i silnikami. Wyszedł dobrze przynajmninej na czas testów. Jednak dwa XLe których moc przechodzi przez jedną skrzynię na cztery mega koła są średnim pomysłem. Kombinowałem ze skrzyniami ale koniec końców auto poległo podczas rajdu z racji awarii tegoż elementu. Rama to w zasadzie multum połączonych ze sobą technicowych ramek. Ważyło to jak ten walec ale większego wyboru nie było by zapewnić tej konstrukcji odpowiednią sztywność. Reszta to już dłuto budowniczego. Kabina ważyła około kilograma...
Specyfikacja techniczna:
Masa:4800g
Długość: 72,8 cm
Szerokość: 22 cm
Napęd: 3x XL
Skrzynie biegów: 2x Linearna, dwubiegowa. Przełożenia: 1:3 i 1:9. Zmiana za pomocą 2 PF medium
Zawieszenie: 3 kolebki poprzeczne. Dwie tylne osie połączone w tandem, Stabilizowane cięgnami.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=njYtVe8igYM&t=25m27s[/youtube]
Komentarze, sugestie, uwagi proszę :D
Pozwoliłem sobie dopisać (Emilus):
Kraz jest widoczny między 25min. 27sek. - 27min. 57sek.