Forum LUGPol Strona Główna Forum LUGPol
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8081 Extreme Cruiser
Autor Wiadomość
blizzard 
niepoprawny mercedesiarz


Wiek: 27
Dołączył: 04 Paź 2011
Wpisy: 803
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-12-24, 04:38   8081 Extreme Cruiser


Seria: Technic
Rok produkcji: 2011
Liczba części: 590 (spis na BrickLink )
Instrukcja: 3 książeczki
Pudełko:

Cena: ~215 zł na BL , 200-250zł z przesyłką na Allegro
Peeron
Ceneo
Amazon
Lego Wikia
Ebay.com


---------------------------------------------------

Jest ok. 2 rano, 24. grudnia 2011, a ja przebywam na tak-trochę-tajnej misji w samym sercu fabryki samochodów LEGO, gdzie powstają unikatowe modele 8081. Sam ten numer może niewiele mówić, dlatego postaram się Wam przybliżyć co nieco z pomocą "szpiegowskiego" aparatu. Zaczynamy!
Udało mi się tu dostać tylko dzięki wielotygodniowym negocjacjom ekipy Top Gear z władzami LEGO. Musiałem podpisać dziesiątki papierów, złożyć odciski palców, przejść przez różnego rodzaju czujki, słowem - niewinny jak aniołek, zostałem (wreszcie!) wpuszczony do hali produkcyjnej. Możecie dziękować Bogu, że przemyciłem ten aparat, nie wpadli na to, by mnie sprawdzić w....ach, nieważne.
Nie puścili mnie oczywiście samopas, moim przewodnikiem został John Brickhead, na co dzień "składacz" 8081.

Oprowadzanie przyjęło formę przechadzki "wzdłuż" całej ścieżki, jaką przebywają podzespoły 8081, by móc stać się pełnoprawnym samochodem, tak więc byłem w stanie przyjrzeć się dokładnie całemu procesowi, od pierwszych elementów, aż do finalnego odpalenia silnika.
Warto nadmienić, że za budowę CAŁEGO auta odpowiada jeden monter!

Początkowo wszystko wygląda bardzo niepozornie

Po chwili dochodzą pierwsze elementy czerwonej ramy

A także część układu kierowniczego, przechodząca przez Gear 16 Tooth with Clutch

Następnie "skręcony" został tylny most, widać już na tym etapie, że tylne zawieszenie nie będzie niestety w pełni niezależne..

Coś głośno upadło za mną, chyba jakiś pracownik upuścił szlifierkę. Gdy z powrotem spoglądam na składany przy mnie 8081, zawieszenie już zostalo przymocowane! Tempo pracy mnie zadziwia, oby tylko nie przełożyło się to na niechlujność..

Jeden człowiek do jednego auta, nie ma tu też wyjątku dla silnika.

Jest to silnik V4, rzadko spotykany. Od Johna nie mogłem niestety uzyskać jednoznacznych odpowiedzi co do koni mechanicznych i momentu obrotowego tego maleństwa. Dziwić trochę może taka polityka LEGO, by umieścić do dużego jeepa taki właśnie model, zamiast porządnego V6 bądź mocarnego V8.
Te szare liftarmy piątki, zamocowane pod kątem przy silniku, to ograniczniki zakresu pracy przedniego zawieszenia.

Wielu smucić się może, iż nie jest to zawieszenie w pełni niezależne. Dodatkowej goryczy dodaje fakt, że przednia oś nie jest napędzana..
Jak na razie udaje mi się odwracać uwagę Brickheada na tyle, by być w stanie cykać fotki z ukrycia. Tutaj pokażę Wam już zamontowane zawieszenie, a także zwrócę Waszą uwagę na wspomniany wcześniej ogranicznik z liftarma piątki:

A teraz pora na coś obłędnie niewłaściwego i obrazoburczego:

Kierownica "super-turbo-niezależna"! Podłączona przy użyciu Axle 3 with stud. Widać nasze błagania i narzekania co do braku niezależności przedniej, jak i tylnej osi zostały wysłuchane, lecz nie tak, jakbyśmy tego chcieli :)

Właśnie byłem świadkiem zamocowania "nierealnej" kierownicy i części dachu, który to prezentuje się nawet ładnie. Kątem oka przyjrzałem się też nowym fotelom, i mam co do nich pewne obawy..
Wciąż zadziwia mnie tempo pracy montera. Z tego co się dowiedziałem, nazywa się Lugpold i bardzo lubi swoją pracę. Hmm, to widać. Łączenia są właściwe, widać tu pewną rękę i doświadczenie. Lugpold w sekundę wykończył dach, dodał tylko klapę i umieścił koło sterowe.


Po niecałej godzinie ujrzeć wreszcie mogłem mordkę 8081, która to dla mnie jest urocza.

Lugpold nałożył kapitalne obręcze z oponami 68.7 x 34 R, chrząknął z zadowoleniem i z błyskiem w oku oznajmił, że o to kolejny 8081 zjeżdża z taśmy montażowej, gotowy do boju!




Z ciekawszych informacji:
-autko jest wysokie na 15cm, szerokie też na 15cm,a długie na 31cm
-prześwit wynosi 3,5 cm
-rozstaw osi to 19,5cm
-maksymalne ugięcie amortyzatorów to rezultat 1,5cm w dół
-model skręca paskudnie, pomijając opory wynikające z użycia knobów, średnica
zawracania wynosi 94cm, a z takim wynikiem bliżej temu modelowi do wyścigów
dragsterów niż bycia jeepem :)
- przy użyciu szarych liftarmów 5, o których wspominałem przy okazji opisywania
silnika, maksymalna wysokość przeszkody pod jednym z przednich kół może wynosić
około 2,5cm. Powyżej tej wartości pozostałe koła będą tracić kontakt z płaskim podłożem.
Bez liftarmowych ograniczników 2,5 zamienia się na 3cm :)

-w autku możemy: skręcać kołami poprzez koło sterowe umieszczone na dachu, otwierać
drzwi, klapę bagażnika i maskę, obserwować tłoki w silniku i działający dyferencjał.
-dla technicowych ludzików wnętrze auta jest "be", ciasno na nóżki i głowę, fabryczne fotele nie zapewniają im jakiegokolwiek trzymania bocznego, trzeba troszkę się namęczyć i poprzerabiać, ale nie każdemu się chce i nie każdy ma części
-
to jest istna paskuda,część Liftarm 5 x 11 Open Center Frame Thick wystaje
znacząco i wygląda paskudnie wg mnie
-gdy pozbędziemy się liftarmów 5, służących za wspomniane kilkukrotnie ograniczniki, rozkręcimy większą zabawę :) Koła zyskają większy zakres pracy, tj. przykładowo - lewe pójdzie max w dół, a prawe dużo więcej do góry (będzie trzeć o nadkole), jednakże przy zabawie na pofalowanym terenie takie możliwości "bujania" urealnią zabawę, bo po prostu przednie zawieszenie będzie więcej pracować i wybierać nierówności, a fajnie to wygląda.
- dyferencjał chodzi ładnie, jednakże czasami zdaża się (gdy autko położę na dachu), że przy kręceniu tylko jednym kołem drugie kręci się w przeciwną stronę, a silnik stoi.
Dodatkowo, krążą plotki, że LEGO zamierza intensywnie reklamować 8081 w telewizji:


O 8081 możecie też poczytać w wersji papierowej:

Najnowszy numer wraz z dokładniejszą relacją z mojej tajnej/fajnej wizyty w fabryce samochodów LEGO już 23.01.2012!
-------------------------------------
Model B
To w miarę fajny Hot Rod, z ciut przebudowanym zawieszeniem względem Modelu A.
Plan budowania dostępny tylko w internecie, próżno szukać książeczki w pudełku:
Instrukcja Online





Oczywiście, kierownica dalej "w pełni niezależna" :)






I klocuszki, które zostały po budowie Modelu B:
(a jest dużo jak dla mnie)


Model ten jest w miarę ciekawy i ma duży potencjał do przeróbek.
Wnętrze jest totalnie nieprzystosowane do ludzików technicowych, no chyba ze utniemy je od okolic klatki piersiowej w górę, i nóżki poniżej kolan, może wtedy wejdą.
Zmodyfikowane, względem jeepa, zawieszenie daje dużo niższy prześwit, ale też większy efekt "bujania". Wspomniany wystający element przy tylnej osi, przeszkadzający w modelu A, tutaj nie narzuca się tak bardzo, z racji takiej, że hot rod jest bardziej jamnikowaty, no i nie musi udawać terenowca.
---------------------------------------------
Zestawowi 8081 przyznaję ocenę 6/10.
Zawiodłem się troszkę na budowie przedniego zawieszenia (liczyłem na to że przednia oś będzie napędzana) i "niezależnej" kierownicy. Wątpię, by był to zestaw super rozchwytywany, dawcą części jest znośnym, lecz nie zaskakuje niczym odkrywczym.
Zakupić go możemy dla takich części jak:
Steering Arm Small
Liftarm 1 x 3 with 2 Axle Holes and Pin / Crank
Steering Knuckle Arm with Ball Joint,
czyli elementów które pozwolą nam stworzyć niezobowiązujące i lekkie zawieszenie skrętne przodu.
Bardzo przemawiają też do mnie kółka, są ładne i tyle :)
Black Technic, Gear Rack 1 x 2 with Ball Joints
Panele małe, jak i 17stki i 18stki czarne
Do dyspozycji otrzymamy też względnie dużą ilość liftarmów, troszkę paneli i jednego kardana.
By móc pokombinować z przednim zawieszeniem ( na każde koło po 1 amortyzatorek) trzeba się natrudzić z silnikiem (najlepiej go wyrzucić) bo po prostu brak miejsca. Kombinowałem nad tym dużo i nawet się udało, ale efekt był tak mizerny, że powróciłem do rozwiązania fabrycznego.
Wg mnie warto go kupić, jednakże cena 200zł powinna być maksymalną, jaką moglibyśmy za 8081 dać!
Kończę pisać o 4:30, jestem bardziej niż zmęczony, więc mogła mi się wkraść literówka bądź zdanie bez sensu.
Jak jutro wstanę (a pewno uczynię to po godzinie 12 :D) przeczytam wszystko jeszcze raz i poprawię błędy.
Pozdrawiam Was gorąco i życzę Wesołych Świąt.
Leceee spaaaać
_________________
Strasznie bym chciał wrócić do LEGO..
Moje recenzje i MOCe
Ostatnio zmieniony przez 2012-01-07, 15:15, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
 
Mr.Z 


Wiek: 40
Dołączył: 16 Sty 2009
Wpisy: 374
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-24, 14:57   

Ho, ho, ho, nori przegapił jedną "literówkę" mocno ortograficzną...
A autorowi recenzji dziękuję za przedstawienie kolejnych faz budowy na "szpiegowskich" fotkach. Łyżka dziegciu jest taka, że nie lubię mieszania fikcji z faktami i recenzja, jako gatunek, nie jest dla mnie miejscem na popisy fabularno-narracyjne. Taki sztywniak ze mnie.
Ostatnio zmieniony przez Mr.Z 2011-12-24, 14:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Filus 


Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 556
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-24, 21:01   

No i się doczekałem. Recenzja całkiem sensownie napisana, choć podobnie, jak Z wolałbym, by była bardziej poważna w niektórych miejscach. Wydaje mi się, że trochę za mało Ciebie (Twoich odczuć) w tej recenzji. Odczucia na temat poszczególnych rozwiązań, czy wyglądu są dość porozrzucane po recenzji i trzeba się wczytać, by interesującą garść informacji wyłapać.

Podoba mi się ten filmik i przeróbka okładki, widać, że przyłożyłeś się i wykonałeś dodatkową pracę, by napisany tekst był atrakcyjny i za to należy się pochwała.

Przyczepię się do wymienienia Liftarm 1 x 3 with 2 Axle Holes and Pin / Crank, jako elementów do zawieszenia. Po pierwsze nie są one niezbędne, by wykonać jakąkolwiek formę zawieszenia. Po drugie są to już dość pospolite elementy. A po trzecie można je z powodzeniem zastąpić zwykłym half liftarmem z odpowiednim axle pinem. W tych częściach zawieszenia podmieniłbym wymieniony element na shock absorbery.

Reasumując, mimo troszkę utrudniającej wyłapanie informacji formie, recenzja trzyma poziom. Dzięki;).
Ostatnio zmieniony przez Filus 2011-12-24, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rh
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-27, 11:55   

Mi się natomiast bardzo podoba forma recenzji. Ciekawa, przyjemnie się czyta, sam pomysł szpiegowskiej narracji mnie zaciekawił. Chociaż zdjęcia są kompletnie nieczytelne - białe tło (lub jakieś jednolite) wskazane. Chociaż nie jest to cecha w żaden sposób dyskwalifikująca.

Model. Tu wiele nie mam do powiedzenia. Nie przypadł mi do gustu. A już szczególnie ta wielka dziura pomiędzy lampami a zderzakiem.
 
 
 
Filus 


Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 556
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-27, 12:57   

Ja się teraz wypowiem, jako pseudoposiadacz tego zestawu. Zbudowałem sobie ten model zgodnie z instrukcją, tylko w nieco innych kolorach (mój jest czarno - czerwony). Reszta jest identyczna, zgodna z instrukcją.

Co mi się nie podoba:
- pozioma kierownica, choć spokojnie można było zrobić ją pod kątem przy użyciu mniejszej ilości części,
- dziwnie zamontowane lusterka, wystarczy przekręcić connector o 90 stopni i już to jakoś wygląda,
- ograniczenie skoku przodu, choć z z drugiej strony, brak tego powoduje darcie opon o błotniki.

Co mi się podoba:
- praca przedniego zawieszenia, wiem, że nie jest to nowe rozwiązanie, ale dotychczas w realu się nim nie bawiłem,
- ogólna bryła auta nie jest najgorsza.

Generalnie model nie jest zły. Jednakże nadal za fenomen go nie uważam, dla zawieszenia (jak ktoś nie ma) lepiej poczekać, odłożyć więcej kasy i kupić 8070, ale to moje prywatne odczucie.
Ostatnio zmieniony przez Filus 2011-12-27, 12:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Darecki 


Wiek: 24
Dołączył: 25 Lip 2009
Wpisy: 38
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2011-12-28, 00:03   

Praca zawieszenia opartego na tych częściach jest świetna, ale promień skrętu pozostawia wiele do życzenia...
Model sam w sobie nie najgorszy, długi czas się zastanawiałem, czy go nie kupić, dla tych kilku czarnych paneli... Ale w końcu padło na 8070 :)
_________________
It's just a ride...
 
 
 
 
3dom 
Administrator


Wiek: 30
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5410
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-04, 14:12   

Zarówno model jak i recenzja wzbudzają we mnie mieszane uczucia.

O ile z tym się zgodzę:
Filus napisał/a:
Podoba mi się ten filmik i przeróbka okładki, widać, że przyłożyłeś się i wykonałeś dodatkową pracę, by napisany tekst był atrakcyjny i za to należy się pochwała.

To już sama forma recki niezbyt mi leży.

Sam model wydawał mi się ciekawy patrząc po wstępnych zdjęciach ale jego cena jest zupełnie nieadekwatna do tego co się otrzymuje. Niby jest trochę czarnych paneli, nowy wzór felg ale poza tym nic rewelacyjnego w nim nie ma.

Pośród interesujących części można wymienić ten klocek:

Nie jest on wprawdzie niezastąpiony ale dość rzadki i raczej ciężko dostępny w Polsce.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Grooby 


Wiek: 25
Dołączył: 17 Sie 2011
Wpisy: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-05, 17:28   

IMHO porównywanie 8081 do 8070 trochę mija się z celem, ten drugi ma dwa razy więcej części, ale jednocześnie kosztuje dwa razy więcej.

Mimo wszystko jest wg mnie udanym modelem. Posiada ciekawe zawieszenie niespotykane zbyt często, fajne koła, prawie 600 części w tym dyferencjał, otwierane drzwi i maska... Ma oczywiście wady, jak wystająca ramka z tyłu, niski skok zawieszenia czy też jego luźne "bujanie" góra-dół, dla niektórych wadą pewnie będzie też niewielki silnik. Brak skrętnej kierownicy natomiast byłby trudny do poprawienia niewielkim nakładem części... Przynajmniej moim zdaniem.

Jednak w moim osobistym odczuciu jest wart swojej ceny. Poza tym model B jest bardzo ładny, mimo że zawieszenie z przodu buja jeszcze bardziej niż w modelu podstawowym, a rama jest praktycznie kopią z wersji głównej.

Pozdrawiam.
 
 
 
 
Filus 


Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 556
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-05, 21:53   

Grooby napisał/a:
Brak skrętnej kierownicy natomiast byłby trudny do poprawienia niewielkim nakładem części... Przynajmniej moim zdaniem.


Tutaj ja się czepiałem. Tyle, że mi się nie podobało to, że kierownica jest poziomo, a nie to, że nie jest skrętna. Otwierane drzwi i maska to też taka "funkcja", jakby wcale.

Co do tego, że jest wart swojej ceny (umownie przyjmijmy 200 zł). Moim zdaniem nie jest tyle wart. Ten zestaw to w zasadzie elementy zawieszenia przodu, shock absorbery, 3 ramki i panele. Pozostałe elementy to najbardziej pospolite klocki. Klocki te raczej da się spokojnie z innych zestawów uzbierać. Sama zawieszka występuje też w 8048. Wiem, że wcześnie oceniałem ten zestaw pozytywnie, teraz jednak cena wydaje się ciapkę za wysoka. Tak 170 zł i można się zastanawiać;).
 
 
 
Grooby 


Wiek: 25
Dołączył: 17 Sie 2011
Wpisy: 36
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-05, 22:12   

Filus - no właśnie, ja dałem za niego 180zł i uważam, że nie przepłaciłem. 8048 jest też niezły, ale nie ma dyfra, a poza tym do zabawy się średnio nadaje, bo zgina się cały przy próbie ugięcia amorów. Poza tym 8081 ma więcej paneli, liftów i zasadniczo prawie dwa razy więcej części : ).
 
 
 
 
Filus 


Wiek: 28
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 556
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-05, 23:04   

Grooby napisał/a:
Poza tym 8081 ma więcej paneli, liftów i zasadniczo prawie dwa razy więcej części


I jest też droższy. W ramach wyjaśnienia. Wydaje mi się, że tutaj podświadomie przemycam stricte mój punkt widzenia, który wynika z tego, że trochę zestawów w swojej kolekcji już mam. Na mnie klocki zawarte w 8081 nie robią takiego wrażenia, bo pomijając największe czarne panele (17 i 18) wszystkie mam. A dla kilku paneli (z mojego punktu widzenia) nie warto wydawać ok. 200 zł, skoro model ani bawialnością, ani wyglądem 8081 nie wzbudza we mnie większych emocji. Przyznać jednak muszę, że zapewne, gdybym miał mniej klocków, to i moje podejście do tego zestawu mogłoby być inne.
Ostatnio zmieniony przez Filus 2012-01-05, 23:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Miguel 
Licencja(t) na bezrobocie


Wiek: 28
Dołączył: 17 Cze 2010
Wpisy: 186
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2012-01-05, 23:16   

Ja się właśnie zastanawiam nad tym zestawem. Niby wszystko fajne, model ciekawy, wygląd ciekawy. Ale cena jak dla mnie nieadekwatna do zawartości. Jeśli dałoby radę wytrzasnąć skądś ten zestaw za 150-170zł - jestem skłonny go zakupić. Tak więc moje mieszane uczucia póki co wstrzymują mnie od tego zakupu.
_________________
Ciągle szukam inspiracji...
 
 
 
Freeman 


Wiek: 30
Dołączył: 07 Maj 2008
Wpisy: 45
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-05, 23:43   

Ja też się długo zastanawiałem nad tym zestawem, ale tak jak piszecie cena nieadekwatna do zawartości :/ I najprawdopodobniej dojdzie do tego że dołożę drugie tyle i kupię 8070, albo 8297 jeśli się trafi jakaś okazja na allegro :]
 
 
 
 
AOW 

Wiek: 37
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 125
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-20, 13:11   

Zastanawiałem się czy coś dopisać od siebie skopo posiadam klona tego zestawu. Jednak patrząc ogólnie to są identycznie (prawie) dlatego dodam coś co było już komentowane wyżej.

Cena - to jest najgorsza część całego zestawu. Model powstał w 2011 i zniknął z produkcji. Wydaje mi się, że przez ten fakt oraz drugi, że nie wiadomo czemu na pudełku napisano Limited Edition, aktualnie ten zestaw osiąga jakieś chore ceny np na Allegro. Ostatnio pojawiał się za 350, 380, 400!
Był jedne na licytacji i poszedł za 250 chyba. Ja kupiłem klona za 150 z wysyłką.
Wg mnie cena maksymalna powinna być na poziomie 200pln - swoją drogą za 180pln kupiłem 9395 który ma ciekwaszy przód, więcej funkcji oraz więcej części.

Za to z poziomu bawialności ten zestaw jest bardzo fajny, przednie zawieszenie pracuje super (nawet w klonie), skręca co prawda tragicznie :) Tylne zawieszenie też pracuje poprawnie i nawet pozwala na minimalne naprężenia, króte trochę przechodza na resztę kontrukcji.

Po za wyglądem i zawieszeniem to chyba nie ma nic ciekawego w tym zestawie, dodatkow świeci pustką w środku... i dlaczego nie dali mu V6 ... gdzie jest na to miejsce...

pozd.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,088 sekundy. Zapytań do SQL: 11