[MOC] Ford GT40

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

3dom pisze:- kapitalne fotele, będę musiał kiedyś wykorzystać ten patent (pomysł zaczerpnięty od Avro?)
Jeden fotel :) Nie, o pomyśle Avro przypomniałem sobie dopiero po zbudowaniu swojej wersji, zresztą u mnie jest to zrobione trochę inaczej - inne piny i obrócone w drugą stronę. Jak się spojrzy na wygląd foteli oryginalnego GT40, to użycie pinów jest chyba oczywiste i nie wiem czy ktoś jeszcze tak nie zrobił.
Co do gąsienic - na pewno nie są piękne, ale bez nich tylne koła wyglądają na zdecydowanie za małe w porównaniu z oryginałem.

Mrutek

#17 Post autor: Mrutek »

Piękne auto. Ciekawe fotele. Przód trochę jakby zbyt dziurawy w stosunku do reszty.

Awatar użytkownika
CamelXP
VIP
Posty: 321
Rejestracja: 2011-11-05, 19:07
Lokalizacja: Lubin / Norymberga

#18 Post autor: CamelXP »

Auto fajne, ale niestety w "moim" kraju filmu nie zobaczę :(

Awatar użytkownika
Szakal
Posty: 99
Rejestracja: 2006-10-28, 05:07
Lokalizacja: Dobroszów Ol.
brickshelf: Szakal

 

#19 Post autor: Szakal »

Co do Arvo to ich żółty Ford GT (pogubił wygląd) to raczej ta nowa wersja i chcieli zrobić coś takiego.
http://www.latestautoreviews.com/wp-con ... ellow.jpeg
Lepiej wyszedł im Ford GT mk II Lemans (ale i tu coś jest nie tak z proporcjami)
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=397557
A jeśli chodzi o faworyta to od arvo wolę firas-abu-jaber i jego Forda GT
Obrazek

Twój GT ma parę dysproporcji.
(Tak na Oko)
http://www.shorey.net/Auto/American/For ... k%20ii.jpg
Całkowita wysokość samochodu to około 1.45 wysokości (średnicy) tylnego koła,
Wysokość w najwyższym punkcie maski, nad kołami powinna wynosić około 1,03 wysokości tylnego koła.
Skos (spad) przedniej maski powinien się kończyć w wysokości troszkę ponad osia przedniego koła (które powinno być troszkę mniejsze).
[wiem marudzę]
Ale bryła twojego GT bardziej przypomina Forda od Arvo'wego.
Nawet bardziej mi się podoba no i w dodatku jeździ.
Ostatnio zmieniony 2012-01-17, 23:54 przez Szakal, łącznie zmieniany 1 raz.
,,Ale ta degrengolada jest super.......
Przynieś te werypatory do bulgotnicy....."

slave
Posty: 23
Rejestracja: 2011-05-30, 20:43
Lokalizacja: Chorzów
brickshelf: slave_pol

 

#20 Post autor: slave »

Cudo. Wczoraj przejrzałem galerię, akurat szukając odpowiednika mojego supercara, nad którym zaczynam pracować. Najlepiej nie narzekałbym, bo tak budować (jeszcze) nie potrafię, ale:
- ośka kształtująca nadkole z przodu powinna być jednak nieco niżej, w tej chwili w stosunku do linii drzwi, czy dachu, jest chyba jednak za wysoko. O ile jednak położyć nieco panel pewnie się da, o tyle przesunąc ośkę do przodu może być ciężko. na zdjęciu od przodu wygląda to dobrze, ale na innym ujęciu coś nie pasuje.
- wyloty na masce - czy nie wyglądałyby lepiej, gdybyś te łamane liftarmy odwrócił? Żeby dłuższy bok był w masce, a krótszy w otworze?

I jeszcze pytanie, jak są ustawione przednie amortyzatory? jakoś ich nie widzę. EDIT - już znalazłem w galerii.
Ostatnio zmieniony 2012-01-18, 00:08 przez slave, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#21 Post autor: Sariel »

blizzard pisze:Ale jak zrobisz Mustanga albo Shelbiego'69 jesteś moim legobogiem :D
No tak, bo tylko co drugi supercar budowany z klocków jest Mustangiem :P
solic pisze:Przy takich szerokich oponach skręt modułu RC daje radę skręcać kołami na postoju?
Tak. W filmie robi to kilkukrotnie.
slave pisze:- wyloty na masce - czy nie wyglądałyby lepiej, gdybyś te łamane liftarmy odwrócił? Żeby dłuższy bok był w masce, a krótszy w otworze?
Myślę, że to żadna różnica, te boki różnią się długością o zaledwie studa.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 820
Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: blizzard00453005_0000002

 

#22 Post autor: blizzard »

Sariel pisze:No tak, bo tylko co drugi supercar budowany z klocków jest Mustangiem :P
Tak, lecz żaden nie jest wystarczająco fajnie zrobiony, a w u Ciebie znaleźć można właściwy potencjał :D
Chociaż czy nazwać go można supercarem... muscle car na pewno, pony car też.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#23 Post autor: Żbik »

Nie znam się na samochodach, więc tylko powiem, że prezentuje się bardzo ładnie. Jak dla mnie te gąsienice są zbędne, a tu chyba nawet obcierają o nadkole, co?

Swoją drogą do jeżdżenia po mieszkaniu wystarczyłby zasięg PF, przez co można by więcej gadżetów upakować?

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#24 Post autor: Atros »

Funkcjonalność na dobrym poziomie, ale to nic nowego. Wygląd za to faktycznie jest świetny. Te błotniki może trochę przerysowane ale dzięki temu podkreślona jest sportowa sylwetka auta. No i podoba mi się "lekkość" karoserii jaką zachowałeś mimo dość szczelnego zabudowania.
Nie pasują mi za to gąsienice, nie dość, że są odsunięte od krawędzi opony to jeszcze mają bieżnik jak traktor.

rafano
Posty: 10
Rejestracja: 2011-10-17, 20:31
Lokalizacja: Tychy

#25 Post autor: rafano »

Ładny model ale błotniki nie są za bardzo wygięte w stosunku do oryginału ? Na początku wydawało mi się, że to kwestia samego zdjęcia http://www.brickshelf.com/gallery/Sarie ... T40/10.jpg ale na tym http://www.brickshelf.com/gallery/Sarie ... T40/07.jpg także wydaje mi się, że górna gięta część (w sumie muszę się przyznać, że nawet nie wiem jak dokładnie się nazywa) jest zdecydowanie zbyt wygięta.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Możliwe. Niestety nie miałem nad tym pełnej kontroli, bo giętkie axle występują tylko w kilku długościach, a musiałem je zamontować pomiędzy dość dokładnie ograniczonymi punktami.

STING

#27 Post autor: STING »

Pewnie już kiedyś było ... ale na jakiej zasadzie działa mechanizm kierunkowskazów ?

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#28 Post autor: M_longer »

STING pisze:Pewnie już kiedyś było ... ale na jakiej zasadzie działa mechanizm kierunkowskazów ?
Sariel pisze:Funkcja której dodanie kosztowało mnie dużo uporu to zdalnie sterowane kierunkowskazy. Przerabiałem już kierunkowskazy działające automatycznie - tu jest to zrobione tym samym mechanizmem, ale zdalnie przy użyciu dodatkowego wyjścia z modułu RC, choćby dlatego że ciężko było taki mechanizm podłączyć pod wyjście "skrętne" modułu. Z racji małej ilości miejsca mechanizm kierunkowskazów podzielony jest na dwie części spięte tylko kablami: micromotor kręcący starym przełącznikiem, ustawiony pionowo w tyle kabiny, między silnikami napędowymi, oraz PF Medium kręcący dwoma PF-owymi przełącznikami spiętymi tak, że włączenie jednego wyłącza drugi za pomocą starych half-bushy, i ulokowanymi w dole kabiny po stronie pasażera. Planowałem początkowo użyć dwóch micromotorów, co powinno było zostawić miejsce na fotel pasażera, ale okazało się że micromotor jest za słaby do dwóch przełączników. Kierunkowskazy można było zrobić z dwóch par diod, ale ponieważ kable nie sięgały, musiałem użyć czterech - dwie z przodu, dwie z tyłu. Ponieważ GT40 ma pojedyńcze kierunkowskazy, powstała kwestia czterech niewykorzystanych diód. Dwie z przodu wmontowałem w deskę rozdzielczą, tworząc kontrolki działania kierunkowskazów, a dwie z tyłu po prostu zabudowałem.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#29 Post autor: Sariel »

STING pisze:Pewnie już kiedyś było ... ale na jakiej zasadzie działa mechanizm kierunkowskazów ?
Proszę: http://sariel.pl/2010/10/automated-traf ... -system-2/

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#30 Post autor: Emilus »

Wyszedł bardzo piękny. W zasadzie już Ci to pisałem w trakcie wykańczania, ale wygląda super. Ma klimat.

Jedyne, do czego mógłbym się przyczepić, to mała prędkość auta. A nie myślałeś Paweł, aby wpakować v12 z np. mediumów i na 1:1 do kół albo przyspieszone 3:1? By śmigał, ale aku by leciały :D

Sam może kiedy takiego postawię...

ODPOWIEDZ