Strona 1 z 1

[MOC] Man Kat A1 6x6 "autobus" mk. II

: 2012-01-17, 13:32
autor: BJ
Skoro
3dom pisze:Czekamy na prezentację MANa :)
To proszę bardzo.

Witam
Dziś chciałem zaprezentować trialówkę którą startowałem w zeszłorocznych zawodach LTTC.
Obrazek

Jako że z Kraza (ostatnie gpm) byłem totalnie nie zadowolony zarówno pod względem mechanicznym jak i wizualnym, postanowiłem zbudować coś, w czym nie będzie się miało co psuć (niestety do końca się nie udało).
Z auta jestem dość zadowolony, dzięki sporej mocy jazda nim daje sporo frajdy.
Co osiągnął? 7 i 8 miejsce w drugim i trzecim rajdzie i kilka etapowych sukcesów.
Gdyby nie beznadziejny kierowca byłoby lepiej:/

Dane techniczne
masa: 3393g
długość: 51cm(regulaminowa
szerokość: 20cm kabina, 21cm koła, 20,8cm paka
wysokość: 20cm
przelicznik: 1,499
napęd: 3 Pf XL w mostach z redukcją 3:1
zawieszenie: z przodu kolebka, z tyłu 2 niezależne od siebie mosty pływające
skręt: 1 Pf m z redukcją 5:1
atrapa: V8 zapędzana z oddzielnego mediuma
rama: całkowicie liftarmowa konstrukcja dość sztywna
elektryka: 2bb, 2 wieże, 3xPf XL, 2 Pf m

Galeria: http://www.majhost.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=252357

Podziękowania dla: Mańka i rafala345 za foty, TT za ogrom części w okazyjnych cenach, Emilusa za nazwanie mana autobusem:)
Jak o kimś zapomniałem krzyczeć!

Filmy by Sariel

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=THMftSUibvU[/youtube]

Man na filmie od 20:38 do 22:46

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=njYtVe8igYM[/youtube]

Man na filmie od 27:57 do 29:37

: 2012-01-17, 16:41
autor: 3dom
Solidny autobus :) Dużo mocy dzięki czemu auto sprawnie radziło sobie na trasach i jeżeli dobrze pamiętam wygrało jeden z etapów? MAN ostanie się do przyszłego roku czy kombinujesz coś nowego?

: 2012-01-18, 09:30
autor: BJ
3dom pisze:Solidny autobus :)
Dzięki
3dom pisze:Dużo mocy dzięki czemu auto sprawnie radziło sobie na trasach i jeżeli dobrze pamiętam wygrało jeden z etapów?
Dobrze pamiętasz, 3 odcinek drugiego rajdu.
3dom pisze:MAN ostanie się do przyszłego roku czy kombinujesz coś nowego?
Jeśli wymyśle mocowanie mostu, to zostanie, jeśli nie, to powstanie takie coś, o ile znajdę jakiegoś blueprinta.

Mistakes namawia mnie na MANa KATa 8x8, ale nie mam ochoty zwiedzać parku przy zawracaniu czymś, co ma ponad 71 cm długości.

: 2012-01-18, 13:49
autor: ManiekManiak
Wadą MAN'a była mocno wystająca kabina do przodu. Jak zbudujesz jakąś amerykańską M'kę tego problemu nie będzie. Pamiętaj tylko o solidnym prześwicie.

: 2012-02-01, 22:25
autor: Emilus
Bardzo ciekawe auto, poprzez swoją bezkompromisowość.

Co najważniejsze, potrafiło wygrywać na poszczeg. odcinkach, co pokazuje, że regulamin dopuszcza różne drogi do zwycięstwa.

Nie nadmieniłeś, że "autobus" wyszło ode mnie :)

: 2012-02-02, 16:20
autor: BJ
No jakoś zapomniałem o tym.
Jeśli się wyrobie z czasem, powstanie nowy, większy autobus, chyba nawet pierwszy autobus 8x8:P

: 2012-02-02, 16:24
autor: 3dom
Tylko nie zrób z rozpędu przegubowego ;)
Regulamin pisze:2.2. Wymagania ogólne pojazdu:
[...]
- długość pojazdu nie może przekraczać 75cm

: 2012-02-04, 15:37
autor: BJ
3dom pisze:Tylko nie zrób z rozpędu przegubowego ;)
Regulamin pisze:2.2. Wymagania ogólne pojazdu:
[...]
- długość pojazdu nie może przekraczać 75cm

Przegubowe nie będzie, i jak nie skopie proporcji to powinny mi zostać całe 3 cm zapasu:P


Pytanie do bardziej doświadczonych w trialu.

Jeśli nie zabezpieczę wału doprowadzającego napęd do mostu z ramy, składającego się z dwóch nowych kardanów i pomiędzy nimi axla 5m liftami po bokach wał raczej nie wytrzyma, prawda?

: 2012-02-04, 15:52
autor: 3dom
A nie lepiej użyć po prostu mega kardana?

: 2012-02-04, 15:59
autor: Mistakes
Nie wiem czy dobrze rozumiem, most wtedy będzie mógł się oddalić?

: 2012-02-04, 16:50
autor: BJ
Most będzie pracował góra-dół, maksymalny skok 1.5st. więc teoretycznie ideałem by było żeby wał miał możliwość zmianiania swojej długości, ale nie ma takiej potrzeby, chodzi o to że nie mam jak tych liftów poprowadzić po bokach. tego wału.
Z tego samego powodu mega kardan odpada.

: 2012-02-04, 18:14
autor: 3dom
Niby kardany można wzmocnić tak jak robi to Maniek ale bez spięcia liftami dalej jest to kiepskie rozwiązanie. Chyba musisz mosty przebudować :P

: 2012-02-04, 18:21
autor: BJ
No trzeba będzie pokombinować, wymyśliłem sobie że przeniosę silnik od środkowego mostu do ramy, a tu same problemy:/

: 2012-02-06, 16:01
autor: 3dom
BJ pisze:a tu same problemy:/
smyk pisze:Trial to hart ducha, który pozwala brnąć do mety mimo wszelkich przeciwności. [...] Trial to dążenie do perfekcji, dostrzeganie wagi szczegółów, dbałość o detale i ciągłe udoskonalenia.
:)

: 2012-02-06, 16:20
autor: Chrupek
Smyk pierwszym filozofem trialu:) Ale trzeba przyznać, ile prawdy jest w tych słowach, dostrzeże tylko ten co przebył drogę od debiutanta, to doświadczonego zawodnika...