[MOC] Dammann-Trac DT 500
: 2012-02-03, 21:32
Witam
Dziś chciałbym przedstawić pojazd tak dziwny i specyficzny, że aż urokliwy.
Sprzęt ten stanowi wspólne opracowanie firm Dammann i Mercedes-Benz. Podwozie nośne powstało na bazie Unimoga U500 i wykorzystywane jest do transportu opryskiwaczy zawieszanych i rozsiewaczy nawozów. Pojazd sprzedawany jest i obsługiwany przez wszystkie stacje serwisowe Unimog marki Mercedes-Benz.
Więcej informacji na jego temat można znaleźć w broszurce tutaj
Ten konkretny model wyposażony został w zbiornik o pojemności 4,5 tys. litrów i opryskiwacz zawieszany o szerokości roboczej 26 metrów.
Kilka słów o konstrukcji.
Pracując nad modelem postawiłem sobie za cel, nie tyle dokładne odwzorowanie modelu (zresztą jak zwykle), co oddanie jego niepowtarzalnego charakteru. Tworząc go w tej skali, musiałem też iść na pewne ustępstwa tzn. w oryginale zbiornik jest nieco wyższy od kabiny ..., tu natomiast model bardzo gubił proporcje…, ze względu na takie zamocowanie błotników nie miałem miejsca na dodanie odpowiednich zbiorniczków po bokach...
Ramiona i system ich opuszczania i podnoszenia to osobna historia. Tu bardzo dużo kombinowałem z różnymi rozwiązaniami, ale w ostateczności pozostało najprostsze z możliwych tj. ramiona rozkłada się ręcznie, a podnosi i opuszcza za pomocą pokrętła i zamocowanego do niego sznurka. Nie jestem z tego zbytnio zadowolony, ale nie wymyśliłem nic bardziej ambitnego. Jeżeli ktoś miałby fajny pomysł jak to rozwiązać, to bardzo chętnie go wypróbuje.
A i jeszcze jedno - ramiona oryginału przylegają do baniaka, ja natomiast celowo dołożyłem 2 wężyki, aby tutaj tak nie było. Dlaczego? – bardziej mi się to podoba. Ramiona są też stosunkowo krótkie, co wynika z miejsca docelowego na dioramce.
Galeria BS
To chyba wszystko. Zapraszam do komentowania.
Zdjęcia bonusowe z Case
Dziś chciałbym przedstawić pojazd tak dziwny i specyficzny, że aż urokliwy.
Sprzęt ten stanowi wspólne opracowanie firm Dammann i Mercedes-Benz. Podwozie nośne powstało na bazie Unimoga U500 i wykorzystywane jest do transportu opryskiwaczy zawieszanych i rozsiewaczy nawozów. Pojazd sprzedawany jest i obsługiwany przez wszystkie stacje serwisowe Unimog marki Mercedes-Benz.
Więcej informacji na jego temat można znaleźć w broszurce tutaj
Ten konkretny model wyposażony został w zbiornik o pojemności 4,5 tys. litrów i opryskiwacz zawieszany o szerokości roboczej 26 metrów.
Kilka słów o konstrukcji.
Pracując nad modelem postawiłem sobie za cel, nie tyle dokładne odwzorowanie modelu (zresztą jak zwykle), co oddanie jego niepowtarzalnego charakteru. Tworząc go w tej skali, musiałem też iść na pewne ustępstwa tzn. w oryginale zbiornik jest nieco wyższy od kabiny ..., tu natomiast model bardzo gubił proporcje…, ze względu na takie zamocowanie błotników nie miałem miejsca na dodanie odpowiednich zbiorniczków po bokach...
Ramiona i system ich opuszczania i podnoszenia to osobna historia. Tu bardzo dużo kombinowałem z różnymi rozwiązaniami, ale w ostateczności pozostało najprostsze z możliwych tj. ramiona rozkłada się ręcznie, a podnosi i opuszcza za pomocą pokrętła i zamocowanego do niego sznurka. Nie jestem z tego zbytnio zadowolony, ale nie wymyśliłem nic bardziej ambitnego. Jeżeli ktoś miałby fajny pomysł jak to rozwiązać, to bardzo chętnie go wypróbuje.
A i jeszcze jedno - ramiona oryginału przylegają do baniaka, ja natomiast celowo dołożyłem 2 wężyki, aby tutaj tak nie było. Dlaczego? – bardziej mi się to podoba. Ramiona są też stosunkowo krótkie, co wynika z miejsca docelowego na dioramce.
Galeria BS
To chyba wszystko. Zapraszam do komentowania.
Zdjęcia bonusowe z Case