[MOC] Ratrak 8263 w wersji Mindstorms
: 2012-02-24, 09:29
Nadszedł czas na prezentację zimowego MOCa w postaci Ratraka z zestawu 8263 w wersji Mindstorms (już tradycyjnie).
Dane techniczne:
Długość: 37 cm
Szerokość: 17 cm
Wysokość: 12 cm
Waga: 1 kg
Prezentacja miała powstawać dwuetapowo w atelier i na stoku. W pierwszym etapie trzecim serwomotorem napędzany był tylko tylni pług wygładzający śnieg, natomiast w drugim ratrak miał pojechać na stok z przebudowanym mechanizmem. Ratrak co prawda pojechał na stok, ale niestety aparat, który miał rejestrować testy uległ nieszczęśliwemu wypadkowi. Jako, że raczej na stok już się w tym roku nie wybiorę postanowiłem umieścić to co udało się zarejestrować.
Ratrak może być sterowany zdalnie z tradycyjnego pilota NXT (klawisze NXT + 4 sensory dotyku) poszerzonego o płynną regulację mocy z czujnika obrotu w postaci serwa.
Napęd różnicowy typu Shooterbot (po jednym serwomotorze na stronę) przenoszony jest bezpośrednio na ostatnie koła i może być parametryzowany w programie dla kąta łuku (jednocześnie naciśnięte klawisze np. przód i lewo) za pomocą zmiennej.
Trzeci serwomotor odpowiada za opuszczanie i podnoszenie tylniego pługa wygładzającego śnieg.
Oczywiście cały czas pozostaje funkcjonalność ręcznego sterowania przednim pługiem w dwóch płaszczyznach za pomocą mini joysticka, która bardzo mi się mechanicznie podoba (unoszenie i przechylenie prawo/lewo).
Ratrak działa również autonomicznie … odśnieża wyznaczony teren :)
Galeria
http://www.flickr.com/photos/66023047@N ... 736143715/
Film
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8JNuiwonX0U[/youtube]
W etapie terenowym mechanizm został nieco przebudowany. Teraz z jednego serwomotoru napędzane są obydwa pługi: spychający śnieg oraz wygładzający śnieg. Moment obrotowy na tył przekazywany z wykorzystaniem dotychczasowych mechanizmów (jak w oryginale 8263), natomiast na przód za pośrednictwem mechanicznego siłownika śrubowego.
Dane techniczne:
Długość: 37 cm
Szerokość: 17 cm
Wysokość: 12 cm
Waga: 1 kg
Prezentacja miała powstawać dwuetapowo w atelier i na stoku. W pierwszym etapie trzecim serwomotorem napędzany był tylko tylni pług wygładzający śnieg, natomiast w drugim ratrak miał pojechać na stok z przebudowanym mechanizmem. Ratrak co prawda pojechał na stok, ale niestety aparat, który miał rejestrować testy uległ nieszczęśliwemu wypadkowi. Jako, że raczej na stok już się w tym roku nie wybiorę postanowiłem umieścić to co udało się zarejestrować.
Ratrak może być sterowany zdalnie z tradycyjnego pilota NXT (klawisze NXT + 4 sensory dotyku) poszerzonego o płynną regulację mocy z czujnika obrotu w postaci serwa.
Napęd różnicowy typu Shooterbot (po jednym serwomotorze na stronę) przenoszony jest bezpośrednio na ostatnie koła i może być parametryzowany w programie dla kąta łuku (jednocześnie naciśnięte klawisze np. przód i lewo) za pomocą zmiennej.
Trzeci serwomotor odpowiada za opuszczanie i podnoszenie tylniego pługa wygładzającego śnieg.
Oczywiście cały czas pozostaje funkcjonalność ręcznego sterowania przednim pługiem w dwóch płaszczyznach za pomocą mini joysticka, która bardzo mi się mechanicznie podoba (unoszenie i przechylenie prawo/lewo).
Ratrak działa również autonomicznie … odśnieża wyznaczony teren :)
Galeria
http://www.flickr.com/photos/66023047@N ... 736143715/
Film
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8JNuiwonX0U[/youtube]
W etapie terenowym mechanizm został nieco przebudowany. Teraz z jednego serwomotoru napędzane są obydwa pługi: spychający śnieg oraz wygładzający śnieg. Moment obrotowy na tył przekazywany z wykorzystaniem dotychczasowych mechanizmów (jak w oryginale 8263), natomiast na przód za pośrednictwem mechanicznego siłownika śrubowego.