[MOC] GINAF x6660
: 2012-03-11, 18:19
Witam.
Przedstawiam auto na sezon 2012 - Ginaf x6660 w wersji rolniczej - wszystkie osie napędzane, skrajne 4 skrętne. Wzorowałem sie na x6560 (12x10x8) zbudowanym na podstawie x5450 (10x8x6) przez autoryzowany serwis Ginafa. Podziękowania za pomoc kieruję do Emila, BJa, Gena, Erica, 3doma, Mańka, TT oraz Karde.
Dane:
masa - <4000g
długość (od przedniego zderzaka do ostatniej osi) - 74cm
szerokość powodzia - 26 st, nadwozia - 24st, z lusterkami 29st
wysokość kabiny - 31,5 st, paki - 19 st (od ziemi)
silniki napędowe - 3x XL (6,63W)
silniki zasilające skręt - 2x XL (4,42W)
zasilanie - 3x BBox, 4x wieża IR, 2 kable 50cm, 2 piloty
zmiana biegów - 3x Medium
atrapa - 1x medium
promień skrętu - 60cm
Napęd
Pojazd napędzany jest 3 silnikami XL, które razem z dwu biegowymi, liniowymi skrzyniami biegów wbudowane są w tandemy. Tandemy bez funkcji skrętu są identyczne; inspirowane zółtą wdową. W układzie napędowym tandemu znajduje się 16 zębatek. Skrzynie, bez wodzików posiadają 2 biegi - 3:1 (24/24) oraz 9:1 (12/36).
Zasilanie
Tak spore auto wymaga myślenia przy planowaniu zasilania. Auto posiada 3 BBoxy - pierwszy zaraz za kabiną, na środku; drugi oraz trzeci po bokach, między 4, a 5 osią. Pierwszy BBox zasila skręt, zmianę biegów i atrapę; drugi - XL napędowy w środkowym tandemie; trzeci - XLe napędowe w skrajnych tandemach. Przed rajdem może ulegnie to zmianie.
Zawieszenie
Budowa tak długiego auta stawia praktycznie jedno wyzwanie - rama. Postawiłem na 2 równoległe krztałtowniki zbudowane z technic bricków połączone kilkoma rozporami. Każdy z tandemów zawieszony jest pływająco na czterech amortyzatorach zbudowanych z osiek i małych sprężyn. Zawieszenie jest zoptymalizowane pod pracę wzdłużną. Osie wew. tandemu mogą pracować poprzecznie (~1,5st), oprócz tego dużo pracy wykonuje rama :)
Skręt
Skrajne cztery osie są skrętne. Za skręt w tandemie odpowiada XL z redukcją 3:1, oraz z8 na rack. Tylko skrajne osie posiadają racki, oś 2 i 5 skręca dzięki cięgnom. Patent znany z aut Emila. Co do tego rozwiązania pojawiają się wątpliwości, mnie jeszcze ono nie zawiodło. Auto zawraca wew. okręgu o średnicy ~120cm.
Inne
Auto posiada atrapę silnika R6, otwierane drzwi, regulowane fotele oraz lusterka. Oprócz tego wszystko co wymagane jest przez regulamin.
Wszystkie zdjęcia dostępne są tutaj.
Klikacie UP i macie widok na wszystko co związane jest z Ginafem ;)
Filmy: WIP 1, WIP 2.
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam.
Przedstawiam auto na sezon 2012 - Ginaf x6660 w wersji rolniczej - wszystkie osie napędzane, skrajne 4 skrętne. Wzorowałem sie na x6560 (12x10x8) zbudowanym na podstawie x5450 (10x8x6) przez autoryzowany serwis Ginafa. Podziękowania za pomoc kieruję do Emila, BJa, Gena, Erica, 3doma, Mańka, TT oraz Karde.
Dane:
masa - <4000g
długość (od przedniego zderzaka do ostatniej osi) - 74cm
szerokość powodzia - 26 st, nadwozia - 24st, z lusterkami 29st
wysokość kabiny - 31,5 st, paki - 19 st (od ziemi)
silniki napędowe - 3x XL (6,63W)
silniki zasilające skręt - 2x XL (4,42W)
zasilanie - 3x BBox, 4x wieża IR, 2 kable 50cm, 2 piloty
zmiana biegów - 3x Medium
atrapa - 1x medium
promień skrętu - 60cm
Napęd
Pojazd napędzany jest 3 silnikami XL, które razem z dwu biegowymi, liniowymi skrzyniami biegów wbudowane są w tandemy. Tandemy bez funkcji skrętu są identyczne; inspirowane zółtą wdową. W układzie napędowym tandemu znajduje się 16 zębatek. Skrzynie, bez wodzików posiadają 2 biegi - 3:1 (24/24) oraz 9:1 (12/36).
Zasilanie
Tak spore auto wymaga myślenia przy planowaniu zasilania. Auto posiada 3 BBoxy - pierwszy zaraz za kabiną, na środku; drugi oraz trzeci po bokach, między 4, a 5 osią. Pierwszy BBox zasila skręt, zmianę biegów i atrapę; drugi - XL napędowy w środkowym tandemie; trzeci - XLe napędowe w skrajnych tandemach. Przed rajdem może ulegnie to zmianie.
Zawieszenie
Budowa tak długiego auta stawia praktycznie jedno wyzwanie - rama. Postawiłem na 2 równoległe krztałtowniki zbudowane z technic bricków połączone kilkoma rozporami. Każdy z tandemów zawieszony jest pływająco na czterech amortyzatorach zbudowanych z osiek i małych sprężyn. Zawieszenie jest zoptymalizowane pod pracę wzdłużną. Osie wew. tandemu mogą pracować poprzecznie (~1,5st), oprócz tego dużo pracy wykonuje rama :)
Skręt
Skrajne cztery osie są skrętne. Za skręt w tandemie odpowiada XL z redukcją 3:1, oraz z8 na rack. Tylko skrajne osie posiadają racki, oś 2 i 5 skręca dzięki cięgnom. Patent znany z aut Emila. Co do tego rozwiązania pojawiają się wątpliwości, mnie jeszcze ono nie zawiodło. Auto zawraca wew. okręgu o średnicy ~120cm.
Inne
Auto posiada atrapę silnika R6, otwierane drzwi, regulowane fotele oraz lusterka. Oprócz tego wszystko co wymagane jest przez regulamin.
Wszystkie zdjęcia dostępne są tutaj.
Klikacie UP i macie widok na wszystko co związane jest z Ginafem ;)
Filmy: WIP 1, WIP 2.
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam.