[MOC] Renault TRM 10000
: 2012-04-19, 12:08
Witajcie!
Przedstawiam swoją trialówkę - model przygotowany na pierwsze zawody LTTC 2012.
Zdjęcia i filmy, będą dostępne, w temacie o LTTC #1. (z tej okazji dzięki dla wszystkich, którzy uwieczniali moje zmagania z trasami:) ).
Renówka, to tak naprawdę unowocześniona wersja ciężarówki Berliet gbd4, z zeszłego roku. Zmiany podyktowane pogonią za dobrym wynikiem, i chęcią rozwoju:). a co się zmieniło?
- liczba osi urosła z dwóch do trzech
- skrzynia biegów urosła z dwóch przełożeń, do trzech
- zawieszenie ze sztywnych kolebek, ewoluowało w pływające mosty (inspirowane konstrukcjami Mańka)
- kabina została obcięta o dach:]
- pojazd zyskał sterowanie na bazie NXT, zamiast wysłużonej IrDy
- ogumienie zostało zdowngrade'owane do opon z offroadera, czyli popularnych balonówek
- sterowanie oparte jest o system operacyjny Phantom12™ autorstwa [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/profile.php?mode=viewprofile&u=828]Emilusa[/URL]
Z auta jestem zadowolony - spisywało się lepiej, niz bym mógł sie tego spodziewać. 2 miejsce złe nie jest - z Kubą niestety rywalizować nie pozwolił stosunek moc/przelicznik. Ale nie usprawiedliwiam się, liczyłem to przed rozpoczęciem budowy i zdecydowałem się zrobić auto na 1xlu. ale wniosek jest taki, że 6x6x2 na jednym silniku napedowym nie objedzie Stara Atra.
Zawieszka - pracowała bardzo ładnie:) Pierwszy raz też zebrałem kilka pochwał za pracę podwozia. Miło było usłyszeć takie słowa od bardziej doświadczonych konstruktorów.
Skrzynia biegów - centralna skrzynia rozdzielcza wygląda szałowo, moim zdaniem:) Spisała się ok. Zostanie jednak przebudowana, ale to raczej z powodów przelicznikowych. Jako układ biegów do dużego auta na jednym silniku napędowym, kombinację biegów 3:1, 5:1 i 8.33:1 uważam za optymalną.
Skręt - autko skręcało super, jak na swoja długość i tylko jedną skrętną oś. Ciekawostka: to dzięki temu, że mogłem regulować pionowe nachylenie pierwszej osi (za pomocą halfbushy wkładanych w zawieszenie). Pierwsza oś była nieco zadarta w przód, przez co otrzymałem dużo korzystniejszy skręt.
Nie chcę zdradzać, co przygotuję na następny raz - bo czas może nie pozwolić zrealizować wszystkich pomysłów... ale mogę powiedzieć, że Renault trm 10000 wystąpi z zmienionej odsłonie.