[MOC] KAMAZ 6350
: 2012-04-19, 20:33
Witam
Dziś przedstawiam Wam kolejną moją trialówkę. Jest to Kamaz 6350 czyli porządne ruskie 8x8 :)
Kamazy od zawsze mi się podobały i ciągle miałem w planach zbudowanie takiego. Jako, że z Oshkosha nie mogłem już dużo więcej wyciągnąć postanowiłem zabrać się do roboty. Jako baza do konstrukcji Kamaza posłużyły tandemy i rama, która została mocno przeze mnie zmodyfikowana celem odchudzenia i przystosowania jej do innej kabiny i rozstawu osi. Tandemy także zostały przerobione żeby były lżejsze i sztywniejsze. Przedni jest to stara sprawdzona konstrukcja z Ginafa F480 Emilusa z moimi modyfikacjami (2 study węższy, inne poprowadzenie skrętu), tylny jest to Black Widow także przeze mnie zmodyfikowany.
Trochę suchych technikaliów:
Masa:ok 3600g
Długość: 67 cm
Szerokość: 20 cm (23 cm z lusterkami)
Wysokość: 26,5 cm
Przelicznik: ok. 1990
Napęd: 2x PF XL
Skrzynie biegów: 2 linearne, dwubiegowe skrzynie z przesuwnym silnikiem Dostępne przełożenia to 1:3 i 1:9.
Zmiana biegów: 1 PF medium z redukcją 1:13,3
Zawieszenie: tandemy zawieszone pływająco na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L. Tylny tandem dodatkowo stabilizowany cięgnami i gumowymi elementami
Układ skrętny: PF XL umieszczony w ramie, przełożenie 1:3.
Atrapa: atrapa silnika V8 napędzana PF Medium
Rama: Konstrukcja liftarmowo- brickowa
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR
Układ elektryczny: 5 silników: 3xPF XL, 2xPFM,PF Switch, wszystko zasilane z dwóch zwykłych battery boxów
Układ napędowy to nic odkrywczego. Stwierdziłem, że nie ma co na siłę kombinować, wystarczy pozbyć się mankamentów i udoskonalić to co się da. Dzięki temu wszystko sprawuje się bez zarzutu na obydwu biegach. Podoba mi się także praca zawieszenia, zwłaszcza to, co wymyśliłem z tyłu.
Podczas budowy starałem się maksymalnie oszczędzać na masie poprzez wyrzucanie wszystkich zbędnych pinów plate'ów i czego tam jeszcze się da :) Mimo tego postanowiłem zrobić porządną kabinę w stylu MT, która mi się bardzo podoba. Przyznaję się bez bicia, że źródło inspiracji posłużył mi Kamaz Macieja Drwięgi.
Jestem jednak z Kamaza zadowolony tylko połowicznie. Dwa razy zawiodła mnie listwa zębata co kosztowało mnie przy optymistycznych założeniach nawet miejsce na podium. Trzeba także poprawić kąty skrętu w przednim tandemie oraz dodatkowo odchudzić konstrukcję ponieważ 3600 g to trochę zbyt dużo. W tej chwili mam prawie gotową wersję NXT, która powinna być sporo skuteczniejsza dzięki niższej masie i wygodniejszemu i mniej kapryśnemu sterowaniu. Muszę także wykończyć kabinę bo jeszcze niektóre miejsca rażą innym kolorem.
Reszta w galeriach na FLICKR I MAJHOST
Fotki pochodzą z galerii Mańka i 3doma.
Film Sariela, Kamaz od 29:31 z tego co pamiętam :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oDhpqbEIoPc[/youtube]
To chyba tyle, zapraszam do komentowania.
Dziś przedstawiam Wam kolejną moją trialówkę. Jest to Kamaz 6350 czyli porządne ruskie 8x8 :)
Kamazy od zawsze mi się podobały i ciągle miałem w planach zbudowanie takiego. Jako, że z Oshkosha nie mogłem już dużo więcej wyciągnąć postanowiłem zabrać się do roboty. Jako baza do konstrukcji Kamaza posłużyły tandemy i rama, która została mocno przeze mnie zmodyfikowana celem odchudzenia i przystosowania jej do innej kabiny i rozstawu osi. Tandemy także zostały przerobione żeby były lżejsze i sztywniejsze. Przedni jest to stara sprawdzona konstrukcja z Ginafa F480 Emilusa z moimi modyfikacjami (2 study węższy, inne poprowadzenie skrętu), tylny jest to Black Widow także przeze mnie zmodyfikowany.
Trochę suchych technikaliów:
Masa:ok 3600g
Długość: 67 cm
Szerokość: 20 cm (23 cm z lusterkami)
Wysokość: 26,5 cm
Przelicznik: ok. 1990
Napęd: 2x PF XL
Skrzynie biegów: 2 linearne, dwubiegowe skrzynie z przesuwnym silnikiem Dostępne przełożenia to 1:3 i 1:9.
Zmiana biegów: 1 PF medium z redukcją 1:13,3
Zawieszenie: tandemy zawieszone pływająco na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L. Tylny tandem dodatkowo stabilizowany cięgnami i gumowymi elementami
Układ skrętny: PF XL umieszczony w ramie, przełożenie 1:3.
Atrapa: atrapa silnika V8 napędzana PF Medium
Rama: Konstrukcja liftarmowo- brickowa
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR
Układ elektryczny: 5 silników: 3xPF XL, 2xPFM,PF Switch, wszystko zasilane z dwóch zwykłych battery boxów
Układ napędowy to nic odkrywczego. Stwierdziłem, że nie ma co na siłę kombinować, wystarczy pozbyć się mankamentów i udoskonalić to co się da. Dzięki temu wszystko sprawuje się bez zarzutu na obydwu biegach. Podoba mi się także praca zawieszenia, zwłaszcza to, co wymyśliłem z tyłu.
Podczas budowy starałem się maksymalnie oszczędzać na masie poprzez wyrzucanie wszystkich zbędnych pinów plate'ów i czego tam jeszcze się da :) Mimo tego postanowiłem zrobić porządną kabinę w stylu MT, która mi się bardzo podoba. Przyznaję się bez bicia, że źródło inspiracji posłużył mi Kamaz Macieja Drwięgi.
Jestem jednak z Kamaza zadowolony tylko połowicznie. Dwa razy zawiodła mnie listwa zębata co kosztowało mnie przy optymistycznych założeniach nawet miejsce na podium. Trzeba także poprawić kąty skrętu w przednim tandemie oraz dodatkowo odchudzić konstrukcję ponieważ 3600 g to trochę zbyt dużo. W tej chwili mam prawie gotową wersję NXT, która powinna być sporo skuteczniejsza dzięki niższej masie i wygodniejszemu i mniej kapryśnemu sterowaniu. Muszę także wykończyć kabinę bo jeszcze niektóre miejsca rażą innym kolorem.
Reszta w galeriach na FLICKR I MAJHOST
Fotki pochodzą z galerii Mańka i 3doma.
Film Sariela, Kamaz od 29:31 z tego co pamiętam :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oDhpqbEIoPc[/youtube]
To chyba tyle, zapraszam do komentowania.