Strona 1 z 2

[MOC] KAMAZ 6350

: 2012-04-19, 20:33
autor: Cieślu
Witam
Dziś przedstawiam Wam kolejną moją trialówkę. Jest to Kamaz 6350 czyli porządne ruskie 8x8 :)
Obrazek
Kamazy od zawsze mi się podobały i ciągle miałem w planach zbudowanie takiego. Jako, że z Oshkosha nie mogłem już dużo więcej wyciągnąć postanowiłem zabrać się do roboty. Jako baza do konstrukcji Kamaza posłużyły tandemy i rama, która została mocno przeze mnie zmodyfikowana celem odchudzenia i przystosowania jej do innej kabiny i rozstawu osi. Tandemy także zostały przerobione żeby były lżejsze i sztywniejsze. Przedni jest to stara sprawdzona konstrukcja z Ginafa F480 Emilusa z moimi modyfikacjami (2 study węższy, inne poprowadzenie skrętu), tylny jest to Black Widow także przeze mnie zmodyfikowany.


Trochę suchych technikaliów:
Masa:ok 3600g
Długość: 67 cm
Szerokość: 20 cm (23 cm z lusterkami)
Wysokość: 26,5 cm
Przelicznik: ok. 1990
Napęd: 2x PF XL
Skrzynie biegów: 2 linearne, dwubiegowe skrzynie z przesuwnym silnikiem Dostępne przełożenia to 1:3 i 1:9.
Zmiana biegów: 1 PF medium z redukcją 1:13,3
Zawieszenie: tandemy zawieszone pływająco na 4 szarych amortyzatorach 6,5 L. Tylny tandem dodatkowo stabilizowany cięgnami i gumowymi elementami
Układ skrętny: PF XL umieszczony w ramie, przełożenie 1:3.
Atrapa: atrapa silnika V8 napędzana PF Medium
Rama: Konstrukcja liftarmowo- brickowa
Sterowanie: 2 zwykłe piloty IR
Układ elektryczny: 5 silników: 3xPF XL, 2xPFM,PF Switch, wszystko zasilane z dwóch zwykłych battery boxów

Układ napędowy to nic odkrywczego. Stwierdziłem, że nie ma co na siłę kombinować, wystarczy pozbyć się mankamentów i udoskonalić to co się da. Dzięki temu wszystko sprawuje się bez zarzutu na obydwu biegach. Podoba mi się także praca zawieszenia, zwłaszcza to, co wymyśliłem z tyłu.

Podczas budowy starałem się maksymalnie oszczędzać na masie poprzez wyrzucanie wszystkich zbędnych pinów plate'ów i czego tam jeszcze się da :) Mimo tego postanowiłem zrobić porządną kabinę w stylu MT, która mi się bardzo podoba. Przyznaję się bez bicia, że źródło inspiracji posłużył mi Kamaz Macieja Drwięgi.

Jestem jednak z Kamaza zadowolony tylko połowicznie. Dwa razy zawiodła mnie listwa zębata co kosztowało mnie przy optymistycznych założeniach nawet miejsce na podium. Trzeba także poprawić kąty skrętu w przednim tandemie oraz dodatkowo odchudzić konstrukcję ponieważ 3600 g to trochę zbyt dużo. W tej chwili mam prawie gotową wersję NXT, która powinna być sporo skuteczniejsza dzięki niższej masie i wygodniejszemu i mniej kapryśnemu sterowaniu. Muszę także wykończyć kabinę bo jeszcze niektóre miejsca rażą innym kolorem.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Reszta w galeriach na FLICKR I MAJHOST
Fotki pochodzą z galerii Mańka i 3doma.


Film Sariela, Kamaz od 29:31 z tego co pamiętam :)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oDhpqbEIoPc[/youtube]

To chyba tyle, zapraszam do komentowania.

: 2012-04-19, 21:35
autor: eric trax
koncepcja rozstaw tandemów bardzo podobne jak w mojej maszynie. Na pewno Twój będzie lżejszy ale ciekaw jestem co wyjdzie na filmiku :)

Szykuj się na jesień, w przeciwnym razie zobaczysz co to russian power :D

: 2012-04-20, 08:41
autor: smyk
Bardzo ładna konstrukcja z małymi niedoróbkami. Na NXT powinno być już sporo skuteczniej, zwłaszcza, jeśli będzie bezawaryjny. Do wymiarów już się przyzwyczaiłeś w czasie pierwszego rajdu, więc jestem spokojny o sterowanie na kolejnym. Pewnie powalczysz o podium :)

: 2012-04-20, 09:09
autor: 3dom
Kawał porządnej, bardzo estetycznej ciężarówki. Auto bardzo sprawne i pewnie gdyby nie problemy ze skrętem byłbyś wyżej. Mam nadzieję, że po odchudzaniu auto nie straci swojego model teamowego wyglądu.

Jedna uwaga, masz nieregulaminową wysokość plandeki, następnym razem będzie kara :P

: 2012-04-20, 09:30
autor: smyk
Akurat burty i plandeka wyglądają bardzo proporcjonalnie. Regulamin, cóż ;P

: 2012-04-20, 09:32
autor: 3dom
Wyglądają proporcjonalnie i do tego bardzo ładnie, ale zapisane jest, że ma to nie przekraczać wysokości dachu kabiny :P

Pewnie w ramach odchudzanie paka, a szczególnie burty z paneli pójdą na pierwszy ogień?

: 2012-04-20, 10:12
autor: smyk
3dom pisze:Wyglądają proporcjonalnie i do tego bardzo ładnie, ale zapisane jest, że ma to nie przekraczać wysokości dachu kabiny :P

Pewnie w ramach odchudzanie paka, a szczególnie burty z paneli pójdą na pierwszy ogień?
E tam, Cieślu to człowiek z zasadami - odchudzi elektrykę (bboxy), a estetyka nie ucierpi.

: 2012-04-20, 13:56
autor: Cieślu
Panele zostają. Kabina MT także. Wyrzuciłem sporo klocków z ramy nie straciwszy na sztywności. Okazało się też, że da się trochę przyoszczędzić na kabinie bez zmiany wyglądu. Tandemy też zostaną być może odrobinę odchudzone :) Generalnie maszyna będzie wyglądała niemal identycznie.

Paki wolałbym nie zmieniać no ale skoro regulamin. To zdjęcie pokazuje, że z moją paką wszystko jest w porządku jeśli chodzi o zgodność z oryginałem.
Obrazek

Nie rozumiem też jaki sens ma ten zapis.

: 2012-04-20, 13:57
autor: 3dom
Cieślu pisze: Nie rozumiem też jaki sens ma ten zapis.
Regulaminu nie trzeba rozumieć. Regulamin trzeba przestrzegać :P

: 2012-04-20, 14:00
autor: eric trax
Cieślu pisze: Nie rozumiem też jaki sens ma ten zapis.
Ja także. Co komu przeszkadza wyższa paka?

: 2012-04-20, 14:03
autor: smyk
eric trax pisze:
Cieślu pisze: Nie rozumiem też jaki sens ma ten zapis.
Ja także. Co komu przeszkadza wyższa paka?
Czyli jest nas przynajmniej trzech. Ale nie o tym jest ten temat. Do tego proponuję wrócić w zimie, gdy wprowadzane są poprawki.

Cieślu, miło słyszeć, że urwałeś parę gram bez szkody dla wyglądu maszyny :)

: 2012-04-20, 21:14
autor: Emilus
eric pisze:Ja także. Co komu przeszkadza wyższa paka?
Smyk pisze:Czyli jest nas przynajmniej trzech. Ale nie o tym jest ten temat. Do tego proponuję wrócić w zimie, gdy wprowadzane są poprawki.
Nawet mnie nie wk....iajcie. Był temat, był czas na propozycje zmian i poprawek. Nikt słowa nie pisnął a teraz co? Znowu koncert życzeń przy byle okazji?

Co do kamaza Cieśla, to jak mówiłem, super auto.

: 2012-04-21, 08:23
autor: TT
Auto super. Wizualnie jak i technicznie bardzo dobrze wyszło. Co nie oznacza, że nie można tu i ówdzie poprawić.
Wizualnie ja bym (Ty pewnie też, gdybyś miał części :-) uzupełnił białe i czarne elementy na żółte. Zrobiłbym też żółty dach. Poza tym trochę mi gril nie pasuje. Mi się kamazy kojarzą z takim przodem:

Obrazek

Gdybyś zrobi tło wokół lamp i grill na biało to by wyglądało super! Co o tym myślisz? (wiem, że budowałeś wersje wojskową, która nie miała grila w takim kolorze, ale odrobina szaleństwa nie zaszkodzi)

Technicznie to wiadomo: listwy trzeba poprawić, odchudzić auto. Na pewno też dodanie NXT wzbogaci tą konstrukcję. Miejsca jest sporo, więc bez problemu zmieścisz elektronikę.

Jednym słowem czekam na wersję MK2 :-)


ps. heh sentyment. Też kiedyś budowałem kamaza. Widać od razu, że to technologia i jakość z przed 6 lat :-) Ja jeszcze do gimnazjum wtedy chodziłem (poznałem po plecaku). Co to były za czasy :-)
Obrazek

: 2012-04-21, 08:37
autor: eric trax
TT pisze: Mi się kamazy kojarzą z takim przodem:
no tak trudno się nie zgodzić, myślę że to było by dopiero szaleństwo :)

: 2012-04-21, 12:16
autor: Mistakes
Autko świetne, wychwalałem na rajdzie :)
Już wcześniej zwracałem uwagę na zbyt wysoką pakę. Oprócz tego warto poprawić te kolorowe wstawki w kabinie i deske rozdzielczą. Raziły te dziury w technic bricku.
Listwy to nie problem, mówiłem Ci jak można to rozwiązać. O zawieszce rozmawialiśmy na rajdzie, wg mnie super rozwiązana. Masz trochę pracy, jest gdzie urwać z masy :)