Ostatnio po wymianie kilku zdań na FB z 3domem i Ceślem naszło mnie dziwne przeczucie że unimogowe opony mogą się nie sprawdzić. Tutaj moje pytanie.
Regulamin nie określa jasno czy można zmieniać opony między sekcjami. Chodzi mi o zamianę z unimogowych na balony i odwrotnie. Wiem że to dziwne pytanie, i robi nam się F1 z tego trialu ale chciałbym się upewnić czy w razie czego będę mógł to zrobić. Rozmiar ten sam waga ta sama więc? Sędziowie :>
Waga jest inna, i to dość wyraźnie. Ale pamiętam, że byli już tacy co przed samym przejazdem zmieniali opony, więc jeśli będziesz ważyć powyżej minimum, to nie ma podstaw do dyskwalifikacji (IMO).
Ok przetestuje opony u siebie, i najwyżej na rajd przyjadę już z właściwymi.
Słuchaj, możesz zmieniać. Tylko właśnie problem masy. Bo musisz do lżejszych czyli od ofka, dosypać np. pinów do wnętrza aby masa była jednakowa. Jeśli jednakowa, to możesz sądzę zmieniać.
Ale kombinujecie. Wystarczy, że zważycie go na lżejszych oponach i na tej podstawie obliczycie przelicznik. Potem niech sobie zmienia opony na cięższe, ale bez zmiany przelicznika. To jego sprawa, że będzie miał zaniżony przelicznik na cięższych oponach.
Karde pisze:Ale kombinujecie. Wystarczy, że zważycie go na lżejszych oponach i na tej podstawie obliczycie przelicznik. Potem niech sobie zmienia opony na cięższe, ale bez zmiany przelicznika. To jego sprawa, że będzie miał zaniżony przelicznik na cięższych oponach.
Emilus pisze:Słuchaj, możesz zmieniać. Tylko właśnie problem masy. Bo musisz do lżejszych czyli od ofka, dosypać np. pinów do wnętrza aby masa była jednakowa. Jeśli jednakowa, to możesz sądzę zmieniać.
To nie jest koncert życzeń. Jeżdżąc w rajdach należy się dostosować, po to są zasady, sędziowie, regulamin.
Nie, nie może potem jeździć na cięższych z wielu powodów, z których największym jest sprawiedliwość. Cięższe koła wpływają choćby na niżej położony punkt ciężkości co ma wpływ na zachowanie auta na "wywrotnych" odcinkach.
Ostatnio zmieniony 2012-04-22, 12:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.