Zmiana opon

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

Zmiana opon

#1 Post autor: eric trax »

Ostatnio po wymianie kilku zdań na FB z 3domem i Ceślem naszło mnie dziwne przeczucie że unimogowe opony mogą się nie sprawdzić. Tutaj moje pytanie.


Regulamin nie określa jasno czy można zmieniać opony między sekcjami. Chodzi mi o zamianę z unimogowych na balony i odwrotnie. Wiem że to dziwne pytanie, i robi nam się F1 z tego trialu ale chciałbym się upewnić czy w razie czego będę mógł to zrobić. Rozmiar ten sam waga ta sama więc? Sędziowie :>
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#2 Post autor: Chrupek »

Waga jest inna, i to dość wyraźnie. Ale pamiętam, że byli już tacy co przed samym przejazdem zmieniali opony, więc jeśli będziesz ważyć powyżej minimum, to nie ma podstaw do dyskwalifikacji (IMO).
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#3 Post autor: Emilus »

Nie, nie ma zmian z racji różnej wagi.
Więc albo dociążysz lżejsze koła z ofka do idealnej wagi opony z moga, albo nie zmieniasz między sekcjami.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#4 Post autor: eric trax »

Ok przetestuje opony u siebie, i najwyżej na rajd przyjadę już z właściwymi.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#5 Post autor: Emilus »

Ok przetestuje opony u siebie, i najwyżej na rajd przyjadę już z właściwymi.
Słuchaj, możesz zmieniać. Tylko właśnie problem masy. Bo musisz do lżejszych czyli od ofka, dosypać np. pinów do wnętrza aby masa była jednakowa. Jeśli jednakowa, to możesz sądzę zmieniać.

Ale jednak lepiej gdybyś nie zmieniał :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#6 Post autor: eric trax »

A jak założę mogowe i balony wezmę na pakę? problem znika :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#7 Post autor: Emilus »

A jak założę mogowe i balony wezmę na pakę? problem znika :D
Dokładnie! Dobry patent :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#8 Post autor: eric trax »

Dobra problem rozwiązany, najpierw muszę auto skończyć :P
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#9 Post autor: Cieślu »

A gdyby się zważył na balonach?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Karde
Posty: 32
Rejestracja: 2011-07-18, 22:41
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Karde

 

#10 Post autor: Karde »

Ale kombinujecie. Wystarczy, że zważycie go na lżejszych oponach i na tej podstawie obliczycie przelicznik. Potem niech sobie zmienia opony na cięższe, ale bez zmiany przelicznika. To jego sprawa, że będzie miał zaniżony przelicznik na cięższych oponach.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#11 Post autor: Emilus »

Karde pisze:Ale kombinujecie. Wystarczy, że zważycie go na lżejszych oponach i na tej podstawie obliczycie przelicznik. Potem niech sobie zmienia opony na cięższe, ale bez zmiany przelicznika. To jego sprawa, że będzie miał zaniżony przelicznik na cięższych oponach.
Emilus pisze:Słuchaj, możesz zmieniać. Tylko właśnie problem masy. Bo musisz do lżejszych czyli od ofka, dosypać np. pinów do wnętrza aby masa była jednakowa. Jeśli jednakowa, to możesz sądzę zmieniać.
To nie jest koncert życzeń. Jeżdżąc w rajdach należy się dostosować, po to są zasady, sędziowie, regulamin.
Nie, nie może potem jeździć na cięższych z wielu powodów, z których największym jest sprawiedliwość. Cięższe koła wpływają choćby na niżej położony punkt ciężkości co ma wpływ na zachowanie auta na "wywrotnych" odcinkach.
Ostatnio zmieniony 2012-04-22, 12:32 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#12 Post autor: zgrredek »

Aż zajrzałem, bo zaintrygował mnie tytuł. Myślałem, że wszyscy trialowcy zmieniają opony na letnie.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2466
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#13 Post autor: eric trax »

Dobra nie robić mi tu wojny. Sam on powiedział, że nie więc się dostosuje nie kombinujcie :>

Dzięki Emil za rozwianie wątpliwości o to mi chodziło :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ