[MOC] Star 1466

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

[MOC] Star 1466

#1 Post autor: Atros »

Star 1466

Obrazek

Trialówka przygotowana na rozpoczęcie sezonu 2012 zawodów LTTC.

Dane techniczne
  • - wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 505/195/230
    - rozstaw osi/kół (mm): 231 + 102/150
    - waga pojazdu (g): 2315
    - przelicznik: 1,571
    - silniki napędowe: 2 XL
    - skręcanie: 1 NXT
    - przełożenia: 1:6 oraz 1:2,4
    - zawieszenie: niezależne - tatrowe
    - atrapa silnika: R6
    - co osiągnął: LTTC 1/2012 - miejsce 1/12
Jak zwykle w moich ciężarówkach sterowanie odbywa się z komórki przez Bluetooth. Korzystając z aktualizacji LeJOSa wprowadziłem kilka usprawnień oraz usunąłem niepotrzebne już bajery typu kontrola oświetlenia.

Obrazek

W Starze zastosowałem moją starą ale niezawodną liniową skrzynię biegów znaną z [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=12447]Zila 4x4x4[/URL]. Odchudziłem ją trochę, pozbyłem się jednego biegu i przystosowałem do napędzania dwoma silnikami XL. Z uwagi na to, że w takiej konfiguracji skrzynia jest bardzo długa, silnik zmieniający biegi musiałem zamontować pionowo a kostkę NXT umieścić nad skrzynią przez co środek ciężkości podniósł się nieco.
Przełożenia skrzyni to:
1) 1:6
2) 1:2,4

Obrazek

Model wyposażyłem w zawieszenie niezależne, tzw. tatrowe. Wzbudzało to wiele kontrowersji typu: Co to, Star z tatrową zawieszką? - to rozbój w biały dzień!". W sumie nie wiem dlaczego tak zrobiłem. Kolejna ciężarówka z tatrowym zawieszeniem będzie już Tatrą.

Obrazek

Galeria BS

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RaWasLW0Dog[/youtube]

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#2 Post autor: Mistakes »

Moją opinie na temat auta znasz z rajdu. Ma solidnego kopa i ciężko z nią rywalizować.
Czyli rozumiem że się przekonałeś (lub my Cię przekonaliśmy) do "pokracznej" tatry? :)
Tylko popraw trochę skok przedniej zawieszki ;)

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#3 Post autor: Blaha »

Świetna Trialówka!
Diabelsko skuteczna i szybka. Tatrowa zawieszka w Starze może nieco razić, ale sprawdzała się piknie.
Inspiruje mnie Twoja skrzynia - pokazuje mi i może innym, że dobrze obudowana linearna skrzynia z dwoma XL'ami działa, nie strzela i ma solidną wydajność. Do tego trafnie skalkulowałeś przełożenia - maszyna była bardzo żwawa.
Gratuluję zwycięstwa!

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#4 Post autor: eric trax »

Zawsze intrygowała mnie ta skrzynia, od momentu kiedy zobaczyłem ją w którejś wersji volvo. Sam miałem nawet coś podobnego w rosomaku. Daje fajne możliwości jeśli chodzi o dobieranie przełożeń i jak widać jest skuteczna w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 19:43 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#5 Post autor: Atros »

Dzięki. Teraz właśnie największą możliwość rozwoju widzę w liczbie przełożeń skrzyni biegów. Taka dwubiegowa to minimum, żeby powalczyć.
Mistakes pisze:Czyli rozumiem że się przekonałeś (lub my Cię przekonaliśmy) do "pokracznej" tatry? :)
Tak, udało się wam :)

ODPOWIEDZ