Jak zwykle w moich ciężarówkach sterowanie odbywa się z komórki przez Bluetooth. Korzystając z aktualizacji LeJOSa wprowadziłem kilka usprawnień oraz usunąłem niepotrzebne już bajery typu kontrola oświetlenia.
W Starze zastosowałem moją starą ale niezawodną liniową skrzynię biegów znaną z [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=12447]Zila 4x4x4[/URL]. Odchudziłem ją trochę, pozbyłem się jednego biegu i przystosowałem do napędzania dwoma silnikami XL. Z uwagi na to, że w takiej konfiguracji skrzynia jest bardzo długa, silnik zmieniający biegi musiałem zamontować pionowo a kostkę NXT umieścić nad skrzynią przez co środek ciężkości podniósł się nieco.
Przełożenia skrzyni to:
1) 1:6
2) 1:2,4
Model wyposażyłem w zawieszenie niezależne, tzw. tatrowe. Wzbudzało to wiele kontrowersji typu: Co to, Star z tatrową zawieszką? - to rozbój w biały dzień!". W sumie nie wiem dlaczego tak zrobiłem. Kolejna ciężarówka z tatrowym zawieszeniem będzie już Tatrą.
Moją opinie na temat auta znasz z rajdu. Ma solidnego kopa i ciężko z nią rywalizować.
Czyli rozumiem że się przekonałeś (lub my Cię przekonaliśmy) do "pokracznej" tatry? :)
Tylko popraw trochę skok przedniej zawieszki ;)
Świetna Trialówka!
Diabelsko skuteczna i szybka. Tatrowa zawieszka w Starze może nieco razić, ale sprawdzała się piknie.
Inspiruje mnie Twoja skrzynia - pokazuje mi i może innym, że dobrze obudowana linearna skrzynia z dwoma XL'ami działa, nie strzela i ma solidną wydajność. Do tego trafnie skalkulowałeś przełożenia - maszyna była bardzo żwawa.
Gratuluję zwycięstwa!
Zawsze intrygowała mnie ta skrzynia, od momentu kiedy zobaczyłem ją w którejś wersji volvo. Sam miałem nawet coś podobnego w rosomaku. Daje fajne możliwości jeśli chodzi o dobieranie przełożeń i jak widać jest skuteczna w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2012-04-30, 19:43 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.