Skoro...
... to tym razem czas na coś większego ;)SMIGOL pisze: Lugpol ciężarówkami stoi - i po co to zmieniać?... nie będę się wyłamywać.
Sezon wyścigów ciężarówek zakończył się jakiś czas temu, pora nadrobić zaległości i zaprezentować auto, którym startowałem. Przed Wami 3DOM-motorsport Racing Truck MK3.
Kilka ogólnych zdjęć:
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=15728]Autko zbudowane zostało pod regulamin zawodów[/URL], stąd też waga wyniosła minimalnie ponad 1400g zaś rozstaw osi wyniósł 20 kropek, czyli dolna granica wyznaczona przez regulamin. Dzięki temu pojazd napędzany dwoma XLami z przełożeniem 2,14:1 (z36 > z12, z20 > dyfer) był żwawy a promień skrętu niewielki, co niewątpliwie było zaletą na ciasnych szykanach. Skręt był realizowany bez wykorzystania zębatek w następujący sposób:
Prezentowany model to ostatnia wersja auta. Pierwsza wersja posiadała XLa do skrętu i sterowana była podczerwienią. Wyglądała również najbardziej estetycznie, gdyż batbox był schowany niżej niż kostka NXT i przykryty czarnymi panelami 5 x 11. Z tyłu występował zderzak ze światłami. Autocentrowanie skrętu realizowane było gumkami przyczepionymi do zwrotnic i ramy. Na drugie zawody auto dorobiło się sterowania poprzez bluetooth za pomocą dwóch kostek NXT, stąd też wzrosła masa czego ofiarą był m.in. zderzak. Ponieważ poprawki były wykonywane na szybko tuż przed zawodami kostkę umieściłem wyżej niż batboxa gdyż jej wpuszczenie w ramę wymagałoby budowy tylnej części auta praktycznie od zera. Ostatnia wersja, najskuteczniejsza ze wszystkich, posiada skręt realizowany za pomocą mediuma i autocentrowanie za pomocą mechanizmu z gumką. Przesiadka na mediuma pozwoliła uniknąć również spadku napięcia silników napędowych podczas skręcania.
Wykorzystanie NXT do sterowania PF-owymi silnikami wymaga dość dużej liczby kabli (przejściówki NXT-9V, 9V-PF), które zostały ukryte w tylnej części kabinki, za ścianką z kafli 6 x 6:
Dodatkowo pojazd posiada wnętrze z dwoma kubełkowymi fotelami, kierownicą i deską rozdzielczą:
O tym, że truck trial niszczy klocki wiemy od dawna. Jak widać, truck racing, zawody kontaktowe, również pozostawiają uszczerbek na klockach:
Auto zbudowane, poza drobnymi elementami wykończeniowymi, w całości z liftarmów i innych technicowych klocków było bardzo mocne, i w przeciwieństwie do niektórych aut kolegów nie rozpadało się na trasie. Czasami tylko odpadał jeden z przednich reflektorów, ale to kwestia tego, że trzymały się one na 2 studach. Pomimo tej sztywności konstrukcji już po zrobieniu zdjęć zauważyłem, że podczas wyścigów zgubiłem jeden drobny klocek - ciekawe czy ktoś znajdzie? ;)
Auto można zobaczyć w akcji na kilku filmach z zawodów:
• MK1:
http://www.youtube.com/watch?v=zLV6Ef2l ... ature=plcp (by Jetboy)
http://www.youtube.com/watch?v=FDDLtOVQ ... ature=plcp (by Maniek)
• MK2:
http://www.youtube.com/watch?v=ihQTE45c ... ature=plcp (by Maniek)
http://www.youtube.com/watch?v=qU25uMJi ... ature=plcp (by Maniek)
• MK3:
http://www.youtube.com/watch?v=E2DXHYIc ... ature=plcp (by Maniek)