9398 4x4 Crawler
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Standardowo helikopter mozemy zmotoryzowac zestawem 8293 czyli mediumem. Zerknalem do instrukcji i ten napis 'PF ready', czy cos w tym stylu, oznacza, ze dolozenie silnika i BB to kilka (11) prostych krokow bez ingerencji w wyglad jak w innych zestawach.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Właśnie skończyłem budować swój Crawler (podziękowania dla rourk3 od którego zestaw kupiłem i z którym współprace gorąco polecam). Świetny model i jeśli ktoś mnie zapyta od jakiego zestawu najlepiej zacząć przygodę z Technic to będę go polecał. Nie tylko ma fajny, bardzo bawialny model, ale też wszystkie części potrzebne motoryzować zakupione później zestawy.
Oczywiście znalazło by się parę miejsc na poprawki, ot choćby to że jeździ za wolno, ale przecież nazwa "pełzacz" nie wzięła się z powietrza :)
Wciąż mam pewne wątpliwości co do serwa, czy nie skręca zbyt wolno żeby sprawdził się jako sterowanie w modelu wyścigówki? Jak lepiej sie o tym przekonać niż budując coś takiego samemu, pewnie coś takiego zrobię, ale to dopiero na zimę :)
Oczywiście znalazło by się parę miejsc na poprawki, ot choćby to że jeździ za wolno, ale przecież nazwa "pełzacz" nie wzięła się z powietrza :)
Wciąż mam pewne wątpliwości co do serwa, czy nie skręca zbyt wolno żeby sprawdził się jako sterowanie w modelu wyścigówki? Jak lepiej sie o tym przekonać niż budując coś takiego samemu, pewnie coś takiego zrobię, ale to dopiero na zimę :)
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Re: 9398 4x4 Crawler
Wreszcie mam chwilę żeby coś więcej napisać od siebie. Świetna sprawa ten zestaw. Wreszcie dostajemy zdalnie sterowany model samochodu, w dodatku jest to prawie trialówka. Chyba w końcu przekonałem się do jego wyglądu, choć biorąc pod uwagę jakich dostarcza nam części jest to kwestia drugorzędna. Nowe PFy to jak dla mnie najważniejsza nowość tego roku, do tego powrót balonowych opon 94,8 i czarnych felg, które w ostatnim czasie były trudno dostępne i dość drogie, plus cała masa innych zawsze przydatnych elementów.
Już zeszłoroczny Unimog wydawał się być świetnym punktem wyjścia do budowy trialówki a tutaj otrzymujemy praktycznie wszystko co jest potrzebne - duże koła, silniki, zestaw podczerwieni, elementy do budowy zawieszenia. Brakuje chyba tylko knobów. Sam Crawler też jest całkiem sprawny w terenie, wprawdzie w Krakowie trochę się z niego śmialiśmy ale jak widać chociażby po filmie Sariela to po drobnych modyfikacjach jego sprawność zdecydowanie rośnie (te dyfry...).
L-motor wydaje się idealny do skrętu w trialówkach, na pewno będzie go łatwiej zamontować w moście, nie trzeba będzie też dawać takiej redukcji jak do mediuma, którego do skrętu osobiście średnio lubię używać. Możliwe, że już na następnym rajdzie zobaczymy jak się sprawuje, choć biorąc pod uwagę deklaracje BJa to może trzeba będzie poczekać nie wiem... Do kwietnia lub maja? :P
Ciekawi mnie jak servo sprawuje się we współpracy z kostką NXT. Mógłby ktoś sprawdzić czy podłączone do portu silnika i sterowane pełną mocą po zwolnieniu przycisku wraca do punktu 0, tak jak przy sterowaniu podczerwienią? Jeżeli tak to konstrukcje auto do Truck Racingu czy Cross Country znacznie zyskają na prostocie.
Nowa ośka 4L początkowo wydawała mi się bez sensu ale po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że może się czasami przydać minimalizując ryzyko np. wysunięcia się ośki napędzającej z8 w zwolnicy. Co więcej, w samym Crawlerze jest dość ciekawy patent na zabezpieczenie ośki, z tym przypadku napędzającej z12, za pomocą tego connectora. Przyznam się, że go ściągnąłem w czerwonym Ginafie :P Widać to dobrze na tym zdjęciu w galerii Filusa:
I ten dylemat - czy kupić już teraz czy czekać do BOPa... ;)
Już zeszłoroczny Unimog wydawał się być świetnym punktem wyjścia do budowy trialówki a tutaj otrzymujemy praktycznie wszystko co jest potrzebne - duże koła, silniki, zestaw podczerwieni, elementy do budowy zawieszenia. Brakuje chyba tylko knobów. Sam Crawler też jest całkiem sprawny w terenie, wprawdzie w Krakowie trochę się z niego śmialiśmy ale jak widać chociażby po filmie Sariela to po drobnych modyfikacjach jego sprawność zdecydowanie rośnie (te dyfry...).
L-motor wydaje się idealny do skrętu w trialówkach, na pewno będzie go łatwiej zamontować w moście, nie trzeba będzie też dawać takiej redukcji jak do mediuma, którego do skrętu osobiście średnio lubię używać. Możliwe, że już na następnym rajdzie zobaczymy jak się sprawuje, choć biorąc pod uwagę deklaracje BJa to może trzeba będzie poczekać nie wiem... Do kwietnia lub maja? :P
Ciekawi mnie jak servo sprawuje się we współpracy z kostką NXT. Mógłby ktoś sprawdzić czy podłączone do portu silnika i sterowane pełną mocą po zwolnieniu przycisku wraca do punktu 0, tak jak przy sterowaniu podczerwienią? Jeżeli tak to konstrukcje auto do Truck Racingu czy Cross Country znacznie zyskają na prostocie.
Nowa ośka 4L początkowo wydawała mi się bez sensu ale po chwili zastanowienia doszedłem do wniosku, że może się czasami przydać minimalizując ryzyko np. wysunięcia się ośki napędzającej z8 w zwolnicy. Co więcej, w samym Crawlerze jest dość ciekawy patent na zabezpieczenie ośki, z tym przypadku napędzającej z12, za pomocą tego connectora. Przyznam się, że go ściągnąłem w czerwonym Ginafie :P Widać to dobrze na tym zdjęciu w galerii Filusa:
I ten dylemat - czy kupić już teraz czy czekać do BOPa... ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Złożyłem swojego i jestem zachwycony ! Wreszcie fajny zestaw z dziurawymi klockami (unimog mnie zmierził). Jest bawialny dla tych pod cztery dychy jak i dla 9latka, za kilka godzin zobaczę co zrobi 2latek (bawi się już innymi zdalnie sterowanymi samochodami).
Detali technicznych nie będę omawiał bo zrobił to już powyżej i dobrze Her Drei-Häuser
Detali technicznych nie będę omawiał bo zrobił to już powyżej i dobrze Her Drei-Häuser
Lepsze jutro było wczoraj, a świat zamienił wrażliwość na wydajność !
Belfast
Belfast
Re: 9398 4x4 Crawler
Właśnie dostałem kable NXT->PF z węgier. Nie wiem czy to wina kabli, ale serwo nie reaguje.3dom pisze: Ciekawi mnie jak servo sprawuje się we współpracy z kostką NXT. Mógłby ktoś sprawdzić czy podłączone do portu silnika i sterowane pełną mocą po zwolnieniu przycisku wraca do punktu 0, tak jak przy sterowaniu podczerwienią? Jeżeli tak to konstrukcje auto do Truck Racingu czy Cross Country znacznie zyskają na prostocie.
Jeszcze poeksperymentuje.
btw. Ktoś sterował silnikami z kolejki za pomocą NXT? Jeśli tam działa to i serwo powinno.
3dom, masz może oficjalny kabel do pożyczenia, to bym przeprowadził testy?
Przeglądam sobie spis części, i według niego są w nim cięgna ze stopem
Jakie macie u siebie, a inni?
Ja mam te bez stopów i czasem się zsuwają w stronę ramy.
Jakie macie u siebie, a inni?
Ja mam te bez stopów i czasem się zsuwają w stronę ramy.
Ostatnio zmieniony 2012-09-09, 14:30 przez BJ, łącznie zmieniany 1 raz.