[MOC] Tatra 815 6x6 Trial Truck
: 2012-08-22, 11:28
Czołem Mobilki!
Przedstawiam Wam swoją najświeższą trialówkę. Na ostatnich zawodach spisała się nadspodziewanie dobrze więc uznałem, że warto kilka słów o niej napisać.
Od zawsze z budowaniem ciężarówek miałem jeden główny problem - waga. Tym razem udało się na tyle uprościć konstrukcję, że tylko nieznacznie przekroczyłem regulaminowe 2300g. Chyba właśnie niska waga i znaczne uproszczenie napędu (brak skrzyni biegów) jest kluczem do skuteczności tego auta.
Galeria z piaskownicy za domem.
Auto napędzają 2 silniki XL, przełożenie 3:1, mocy nie brakuje. Każdy z silników jest zasilany z oddzielnego dużego boxa, XL od skrętu z boxa AAA. Zawieszenie z przodu jest podobne do tego jakie ma TT w swojej Tatrze, wykorzystuję ten sam klocek do mocowania zwolnicy w ramce. Z tyłu jest inaczej. Z jego pracy jestem względnie zadowolony. Przód pracuje świetnie, tył z racji niedowagi pracuje niewiele.
Tu film z jazdy w "piaskownicy" za domem. Aku są po ostatnich zawodach więc fajerwerków nie ma. Od razu powiem że te kilka strzałów to z12 na racku 13 w skręcie. Napęd nie chrupie.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L0u9Uaoz4oU[/youtube]
Po ostatnich zawodach zmieniłem tylko klamki a raczej dorobiłem mechanizm zamykania drzwi co by mię już nie otwierały.
W planie jest ewolucja auta polegająca na wstawieniu skrzyni 2-biegowej ale to pewnie już na sezon 2013.
Przedstawiam Wam swoją najświeższą trialówkę. Na ostatnich zawodach spisała się nadspodziewanie dobrze więc uznałem, że warto kilka słów o niej napisać.
Od zawsze z budowaniem ciężarówek miałem jeden główny problem - waga. Tym razem udało się na tyle uprościć konstrukcję, że tylko nieznacznie przekroczyłem regulaminowe 2300g. Chyba właśnie niska waga i znaczne uproszczenie napędu (brak skrzyni biegów) jest kluczem do skuteczności tego auta.
Galeria z piaskownicy za domem.
Auto napędzają 2 silniki XL, przełożenie 3:1, mocy nie brakuje. Każdy z silników jest zasilany z oddzielnego dużego boxa, XL od skrętu z boxa AAA. Zawieszenie z przodu jest podobne do tego jakie ma TT w swojej Tatrze, wykorzystuję ten sam klocek do mocowania zwolnicy w ramce. Z tyłu jest inaczej. Z jego pracy jestem względnie zadowolony. Przód pracuje świetnie, tył z racji niedowagi pracuje niewiele.
Tu film z jazdy w "piaskownicy" za domem. Aku są po ostatnich zawodach więc fajerwerków nie ma. Od razu powiem że te kilka strzałów to z12 na racku 13 w skręcie. Napęd nie chrupie.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=L0u9Uaoz4oU[/youtube]
Po ostatnich zawodach zmieniłem tylko klamki a raczej dorobiłem mechanizm zamykania drzwi co by mię już nie otwierały.
W planie jest ewolucja auta polegająca na wstawieniu skrzyni 2-biegowej ale to pewnie już na sezon 2013.