[MOC] Al Jarif

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Toltomeja
VIP
Posty: 514
Rejestracja: 2011-06-04, 22:42
Lokalizacja: Kraków
HELF: Toltomeja
: 64544801@N03
: Toltomeja

   

[MOC] Al Jarif

#1 Post autor: Toltomeja »

Tą konstrukcją chciałbym rozpocząć budowanie serii MOCy przedstawiających krajobrazy i architekturę z różnych stron świata. Na liście czeka już 15 pomysłów (i wciąż przybywa ich szybciej, niż jestem w stanie budować :/ ), a na razie przedstawiam wam pierwszą odsłonę. I oby nie ostatnią.

* * *

Al Jarif. Małe arabskie miasteczko budzące się do życia.
Już od dawna chciałem zbudować coś w arabskich klimatach i postawiłem tym razem na zabudowania w starym stylu - coś ładnego i czystego, a nie brud, brud i jeszcze raz malaria. Przejrzałem wiele zdjęć i obrazów żeby wychwycić jakieś wspólne cechy wyróżniające architekturę tamtych rejonów. W tym wypadku były to głównie płytkie, drewniane wykusze i charakterystyczne kształty bram i okien. Do tego doszły także wnętrza - niestety trochę za biedne, ale zostało mi na nie dosyć mało miejsca. Głowną częścią pokoi jest komnata możnowładcy, któremu służą piękne kobiety i oddana gwardia - zajęta chwilowo przeganianiem młodych podglądaczy ("Tego nie było w umowie o pracę!").
Można też poznać burzliwą historię młodości Pana Wieśka, który szukał szczęścia jako fakir. Wyniósł się z Bombaju do Al Jarif z powodu zbyt dużej konkurencji, tłoku i alergii na curry.

MOC zawiera śladowe ilości krajobrazu w postaci kącika z palmą i fontanną.

Posiada też możliwość reorganizacji - to za sprawą zakamuflowanego zawiasu umożliwiającego przestawienie budynków do jednej linii.

Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Duuużo więcej na Brickshelfie

I trochę mniej na Flickr
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 16:27 przez Toltomeja, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 821
Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
Lokalizacja: Poznań
HELF: blizzard00453005_0000002

 

#2 Post autor: blizzard »

Toltomeja pisze:Na liście czeka już 15 pomysłów
Nic tylko się cieszyć :D
W tej pracy, Al Jarifie, brakuje mi niestety środka, chociażby samego dużego placu-plate'a, wtedy całość byłaby większa, a budynki "niewyrwane" z krajobrazu (pomijając oczywiście praktyczną możliwość reorganizacji, opieram się na pierwszym zdjęciu)
I tak plus!
Ostatnio zmieniony 2012-08-28, 14:08 przez blizzard, łącznie zmieniany 1 raz.

Jetboy

#3 Post autor: Jetboy »

Fajne budynki ale się nie kleją :( Tak jakby kazdy był z innej bajki.

Awatar użytkownika
Iskra
Posty: 422
Rejestracja: 2007-06-01, 16:51
Lokalizacja: Łódź
HELF: Iskra

 

#4 Post autor: Iskra »

Fajny pomysł na mozaiki z tych...tych takich podstawek do obracających się klocków. ;)
Rzeczywiście szkoda, że brakuje jakiegoś większego kawałka placu po środku. Mógłbyś zbudować tam fontannę, jakieś stragany, zaklinacza węży, może kogoś prowadzącego wielbłąda i od razu wszystko by ożyło. Budynki same w sobie są wg mnie bardzo ładne.

Awatar użytkownika
Ex3qtor
VIP
Posty: 467
Rejestracja: 2008-02-01, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
HELF: X3qtor
: 165604588@N08
: X3qtor

   

#5 Post autor: Ex3qtor »

Praca faktycznie jest w klimacie.
Mam podobne zdane jak Iskra w kwestii budynków.
Do tego podoba mi się lektyka - małe coś a cieszy.
Żeby mi się tak chciało, jak mi się nie chce...

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
HELF: zgrredek
: 38463026@N04/sets
Kontakt:

   

#6 Post autor: zgrredek »

Najbardziej "arabsko" wygląda biały budynek. Dlatego, że jest biały. No i ma jeszcze różne kolorowe wstawki. Inne budynki nie są tak oczywiście "arabskie". Mają nawet właściwe kształty, ale są za szaro-buro-jednolite.
Zmiana podłoża niezbyt mi się podoba, bo robi się ciasno, a brązowy łącznik wisi w powietrzu.
Może dałbym się przekonać do reszty budynków, gdyby zdjęcia były inaczej zrobione. Gdybyś zrobił zdjęcia przy silnym słonecznym świetle, dużo lepiej by to wyglądało.
I tło - błękitne na niebo i żółte na podłoże.

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
HELF: PatrykZ

 

#7 Post autor: PatrykZ »

Temat pracy bardzo interesujący. Budynki przedstawione dość ciekawie, choć z tego co orientuję się zasadniczo powinny być z jednego budulca. W przypadku piaskowca (typowe budownictwo arabskie, moim zdaniem wzorcowe to jemeńskie wieże mieszkalne) przeważającą kolorystyką powinny być biel, tan, ewentualnie brąz i wstawki z innych kolorów imitujące barwne freski arabeski tu i ówdzie). W przypadku zaś wapienia co charakterystyczne dla turczyna powinna być przewaga samych odcieni szarości. Architektura domków niezła, fajnie że porobiłeś charakterystyczne dla bliskiego wschodu wykusze - werandy. Szkoda tylko, że troszkę za mało pokafelkowałeś, w przypadku braków tilesów warto układać bricki snotem. Nie łapię troszkę tych gości na dachu w talerzowatych nakryciach głowy... Bynajmniej nie pytam złośliwie, ale to azjaci, najęci z daleka kidnaperzy?

lordofdragonss

#8 Post autor: lordofdragonss »

A mnie najbardziej podoba się... Rydwan? Riksha? No ten zółty wózek na którym siedzi maharaja. I super, ze pokazałeś wnętrza budynków- mały detal a cieszy. :)

REX
VIP
Posty: 510
Rejestracja: 2009-08-25, 19:59
Lokalizacja: Chojnice

#9 Post autor: REX »

lordofdragonss pisze:Rydwan? Riksha? No ten zółty wózek ...
Raczej lektyka.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Lektyka

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#10 Post autor: Innos »

Nie mogłem sobie odmówić skomentowania tej pracy, bo choć nie interesuję się jakoś bardzo kulturą czy architekturą Bliskiego Wschodu, to MOCe w tym temacie zawsze bardzo przyciągają moją uwagę. A nie ma ich tak dużo, i różne osoby potrafią mieć bardzo różne spojrzenie na tą tematykę, toteż i w tym przypadku z przyjemnością przyglądam się miasteczku Al Jarif.
Na początku byłem trochę zaskoczony, bo szczerze mówiąc po tytule spodziewałem się jakichś nawiązań np. do Prince of Persia, ale nie widzę tu nawet żadnych charakterystycznych elementów z serii, zresztą to nie ma znaczenia, to tylko ja być może za bardzo patrzę na możliwość pokazania Bliskiego Wschodu w Lego wyłącznie przez perspektywę PoP. ;)
Co do "planu miasta" - zgadzam się, że prezentacja taka, jak na głównym zdjęciu, daje wrażenie, że czegoś tu brakuje. Dużo lepiej (moim zdaniem) prezentuje się krótka, ale domknięta z obu stron ulica, jak to widać na kolejnych fotkach, wtedy nieco zbyt duże zróżnicowanie kolorystyczne budynków nie rzuca się tak w oczy (tylko wtedy ten łącznik przydałoby się przerobić na taki nad ulicą). A abstrahując od kolorystyki detale architektoniczne są nadzwyczaj udane, i dużo tego wszędzie, więc pod tym względem budynki bardzo Ci się udały. Wnętrza też są ciekawe, choć trochę dziwnie wygląda to, że na piętrze to jest właściwie jedno długie/ duże wnętrze. Lektyka mi też przypadła do gustu, świetny pomysł.
Na tyłach szarego budynku, w roli fakira (?) wypatrzyłem znajomego [url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=14476]nowego sąsiada[/url] - choć na Bliskim Wschodzie nieco mu się wyłysiało. ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
Toltomeja
VIP
Posty: 514
Rejestracja: 2011-06-04, 22:42
Lokalizacja: Kraków
HELF: Toltomeja
: 64544801@N03
: Toltomeja

   

#11 Post autor: Toltomeja »

zgrredek pisze:I tło - błękitne na niebo i żółte na podłoże.
Jakoś nie lubię jak mi ktoś walnie takie parukolorowe tło. Wolę widzieć pracę i nic innego. Kwestia gustu, tylko mówię jak wolę.
Innos pisze:Co do "planu miasta" - zgadzam się, że prezentacja taka, jak na głównym zdjęciu, daje wrażenie, że czegoś tu brakuje.
Tu zgodzę się z Wami, że całość prezentuje się lepiej złożona. Po prostu jak było bez zawiasu, to nie dało się zaglądnąć od przodu na budynki, a co dopiero pokazać na zdjęciach. Stąd taki myk.

PS:
Innos pisze:Na tyłach szarego budynku, w roli fakira (?) wypatrzyłem znajomego nowego sąsiada - choć na Bliskim Wschodzie nieco mu się wyłysiało. ;)
Tak, fakira. To zanim mu czupryna wyrosła. Jak będzie coś z Indii to może pokażę jeszcze wcześniejsze dzieje naszego znajomego. ;D
Chciałem do tej serii dorzucić kogoś w rodzaju Janka Kafelka - postać, która pozowałaby do zdjęć w każdym miejscu podczas swojej podróży po świecie. Ale jakoś nie wyszło. Może jego rolę w części scenek przejmie Wiesiek?
Ostatnio zmieniony 2012-09-05, 19:33 przez Toltomeja, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5637
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#12 Post autor: 3dom »

W dobra strone ewoluuja Twoje prace, zaczelo sie niewinnie od beveli a teraz mamy dodatkowo miedzy innymi sluszna ilosc technic brickow, oby tak dalej ;)

A powazniej, sprytne wykorzystanie tego elementu:
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=52038
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#13 Post autor: Innos »

Tak, fakira. To zanim mu czupryna wyrosła. Jak będzie coś z Indii to może pokażę jeszcze wcześniejsze dzieje naszego znajomego. ;D
Chciałem do tej serii dorzucić kogoś w rodzaju Janka Kafelka - postać, która pozowałaby do zdjęć w każdym miejscu podczas swojej podróży po świecie. Ale jakoś nie wyszło. Może jego rolę w części scenek przejmie Wiesiek?
A widzisz. W sumie to logiczne, i jak ze scenariusza filmowego - na początku pokazałeś scenę chronologicznie ostatnią, teraz pora na historię. Przeoczyłem to zdanie o Wieśku w opisie, ale jak widać i bez opisu wiadomo, o co chodzi. Dobry pomysł na punkt wspólny kolejnych, zupełnie różnych tematycznie MOCy. Popieram zdecydowanie, to by był taki swoisty znak firmowy. 15 pomysłów brzmi obiecująco.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
Toltomeja
VIP
Posty: 514
Rejestracja: 2011-06-04, 22:42
Lokalizacja: Kraków
HELF: Toltomeja
: 64544801@N03
: Toltomeja

   

#14 Post autor: Toltomeja »

Można z tych scenek zrobić "Gdzie jest Wally", a pan Wiesiek w roli głównej. Nie no, raczej mi nie będzie pasować do koncepcji takie wpychanie go na siłę. Ale raz czy dwa może się jeszcze pojawi.

Ostatnio miałem przypływ weny i się 18 tych pomysłów zrobiło... Musiałem zacząć spisywać na większej kartce.
Ciekawi mnie ile z nich dojdzie do skutku, ile faktycznie zbuduję i nie powstydzę się Wam pokazać ;)
3dom pisze:W dobra strone ewoluuja Twoje prace, zaczelo sie niewinnie od beveli a teraz mamy dodatkowo miedzy innymi sluszna ilosc technic brickow, oby tak dalej ;)
A powazniej, sprytne wykorzystanie tego elementu:
Podoba mi się jak filtrujesz wszystko w poszukiwaniu elementów technic. Może kiedyś zrobię dla Ciebie zamek z samych techniców? ;)
Wykorzystałem ten element w najbardziej oczywisty dla mojej castlowo-systemowej duszy, ale dzięki.

PS: Ile zajmuje Ci znalezienie danej części na BL? I szukasz według nazwy czy wygrzebujesz z szuflady i sprawdzasz numer?
Może zorganizujemy konkurs? Ty, Longer, może Innos i kto tam jeszcze taki zdolny.
Ostatnio zmieniony 2012-09-07, 16:05 przez Toltomeja, łącznie zmieniany 1 raz.

Jetboy

#15 Post autor: Jetboy »

Toltomeja pisze:Może kiedyś zrobię dla Ciebie zamek z samych techniców? ;)
Hej! To mój pomysł :) Rób rób, i tak lepiej Ci wyjdzie.

ODPOWIEDZ