[MOC] Ford M656 mk2

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

[MOC] Ford M656 mk2

#1 Post autor: Mistakes »

Dzień dobry.
Przestawiam moją ostatnią... trialówkę; Forda M656 mk2.
Obrazek Obrazek
Chciałbym podziękować wszystkim, którzy podczas budowy tego auta, wysłuchiwali mojego marudzenia/pomagali mi! :)

Dane modelu:
- Masa: 2705 gram.
- Długość (od przedniego zderzaka do ostatniej osi): 445mm
- Szerokość powodzia: 192mm, nadwozia: 192mm, z lusterkami: 230mm
- Wysokość kabiny(do nadszybia): 230mm
- Rozstaw osi: 120/150/110mm

Pojazd napędzany jest 4 silnikami PF XL, o łącznej mocy 8,84W. Mosty są bliźniacze, oparte o tą samą strukturę. Mogę śmiało powiedzieć, że do teraz nie udało mi się wymyślić bardziej wydajnych. Są bardzo sztywne i proste w budowie; lekkie. W wersji mk2 za XLami, w mostach, napęd przekazywały knoby. W obecnie tworzonej (mk3) nie będzie ani jednego knoba. Przełożenie 3:1, realizowane w zwolnicach.

Zawieszenie wymyśliłem o wiele wcześniej, ale nie było mnie wtedy jeszcze stać, na 5 XLi ;) Udało mi się zrealizować pierwotną koncepcję. Każdy most jest wleczony, zamocowany na 2 cięgnach z liftarmów. Za amortyzację opowiadało 6 małych, szarych amorków i dwa żółte (pod kabiną). Każdy most może pracować 4st góra-dół, oraz 2 st przy pracy poprzecznej. Resztę (większość) wykonuje "rama".

Za skręt odpowiadał jeden silnik PF XL, z redukcją 1,67:1. W układzie skrętnym pracowała para z24 oraz 8 płaskich beveli. Plus oczywiście dwa razy z8 na rack. Przy dobiciu do krańcowych pozycji, skręt się rozsprzęglał i synchronizował. Jestem dumny z tego rozwiązania.

Z dumą stwierdzam, że Ford mk2 jest bardziej zaawansowany od Ginafa 12x12, choć jest prostszy i dużo mniejszy.
To taka hybryda kilku, nie tylko moich patentów.

Prezentacja na Brickshelfie.
Cała dokumentacja z budowy na majhoście.
Fotki z rajdu w galerii Mańka.
Obecny na filmie z rajdu, autorstwa Sariela.

zaliczone. Czekam, na słowa krytyki. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2012-08-29, 18:06 przez Mistakes, łącznie zmieniany 5 razy.

danielkkkup
Posty: 26
Rejestracja: 2012-05-21, 18:31
Lokalizacja: Szczucin
brickshelf: danielkkup

 

#2 Post autor: danielkkkup »

Aaaa model cudowny, filmik cudowny a najlepsze sa wypadki i wywrotki:)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#3 Post autor: 3dom »

Bardzo ciekawa i oryginalna konstrukcja. Prosta (to oczywiscie nie jest zarzut) i skuteczna. Twoj autorski pomysl zawieszenia sprawdzil się bardzo dobrze, czego efektem było miejsce na podium. MK3 bedzie w sobote na rajdzie?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#4 Post autor: noniusz »

Po zdjęciu auta w ogóle nie spodziewałbym się takiej konstrukcji podwozia...

Przypuszczalnie jeśli na każdą oś przeznaczyłeś po 1 XL-u to nie ma chyba dla tego auta przeszkody nie do pokonania?

Przy tego typu "wahliwego" zawiesznia chyab najgorszą sprawą jest sterowanie skrętem obu osi z jednego silnika.
Na aucie widzę 3 battery boxy, jak podzieliłeś zasilanie?

Wizualnie auto prezentuje się ładnie, brakuje tylko zabudowy kabiny, chyba, że była i po rajdzie ją utraciła:)

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#5 Post autor: Mistakes »

mk3 będzie na ostatnim rajdzie. Podręczniki finansowo mnie wykończyły.
noniusz, to znaczy, czego się nie spodziewałeś?
XLe zredukowane są tylko trzykrotnie, a mosty sprzężone parami tylko elektrycznie, więc zdarzały się przypadki, że jeden XL się zatrzymywał, a pozostałe miotały autem na boki. Taki urok :) Fotki z rajdu, już opublikowane, możesz zobaczyć na brickshelfie.
1 bbox - 1 i 2 oś. 2 bbox - 3 i 4 oś. 3 bbox - skręt i atrapa.

Obecnie tworzona wersja - mk3, nie będzie miała żadnego knoba. Będzie bardziej zrywna, wydajniejsza i będzie jeszcze lepiej skręcać :)

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#6 Post autor: Waler »

Fajna bryczka Mistakes. Szkoda, że nie pokusiłeś się o dach, bo dla mnie jakoś tak łyso wygląda.
To że poszedłeś w prostotę budowy i niezawodnośc ma swoje plusy (mało zębatek, wszystko ładnie pospinane) a z drugiej i minusy (słaby przelicznik dla 4 XL-i).
No ale dla mnie najważniejsze jest to, żeby nic się nie popsuło i śmigało jak należy, a jak widzę Twoja ciężarówka taka jest.
Mistakes pisze:Podręczniki finansowo mnie wykończyły.
To na studia trzeba się w coś zaopatrzać :O?

ODPOWIEDZ