[MOC] Pick-Up
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
[MOC] Pick-Up
Dzień dobry !
To chyba najbardziej koszmarny model, jaki udało mi się zbudować :)
W zasadzie nie wiem co tu napisać. Silnik w moim ostatnim modelu był raczej prosty, więc trzeba było wymyślić coś lepszego. W pewnym piśmie znalazłem przekrój przez silnik V12 Tatry (b. dobra konstrukcja, 3 wałki rozrządu) i taki motor zmajstrowałem, choć ograniczony do widlastej szóstki. Do tego dołożyłem skrzynię biegów z reduktorem (najbardziej bezsensowna konstrukcja, jaką kiedykolwiek zrobiłem), a potem dobudowałem resztę. Tym razem pojazd nie ma działającego zawieszenia, ale i tak jest hardkorowo.
W telegraficznym skrócie:
- silnik V6 OHV, dwa zawory na cylinder, 3 wałki rozrządu, wiatrak, takie tam
- skrzynia biegów - wsteczny, z12->z20, przełożenie bezpośrednie z16->z16
- reduktor - z12->z20, z8->z24, luz
- światła PF
- skręcane przednie koła.
Taki układ przełożeń zapewnia 4 biegi do przodu i 2 do tyłu, całość oparta jest o typowe zębatki i działa tak sobie. Głównym problemem jest przesuwanie się zębatek na wałkach, wypadałoby zabezpieczyć te elementy bushami, ale wtedy cały mechanizm byłby jeszcze dłuższy (już teraz ma monstrualne rozmiary). Z tego względu problematyczna staje się obsługa reduktora, opartego na zębatkach z16 i z40.
Zdjęcia:
Uwaga, film!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3kZ5NysL ... e=youtu.be[/youtube]
Nie nagrałem niestety jak pojazd jeździ, gdyż zaczęły mi siadać baterie w aparacie. Może innym razem ;)
No, chyba tyle.
To chyba najbardziej koszmarny model, jaki udało mi się zbudować :)
W zasadzie nie wiem co tu napisać. Silnik w moim ostatnim modelu był raczej prosty, więc trzeba było wymyślić coś lepszego. W pewnym piśmie znalazłem przekrój przez silnik V12 Tatry (b. dobra konstrukcja, 3 wałki rozrządu) i taki motor zmajstrowałem, choć ograniczony do widlastej szóstki. Do tego dołożyłem skrzynię biegów z reduktorem (najbardziej bezsensowna konstrukcja, jaką kiedykolwiek zrobiłem), a potem dobudowałem resztę. Tym razem pojazd nie ma działającego zawieszenia, ale i tak jest hardkorowo.
W telegraficznym skrócie:
- silnik V6 OHV, dwa zawory na cylinder, 3 wałki rozrządu, wiatrak, takie tam
- skrzynia biegów - wsteczny, z12->z20, przełożenie bezpośrednie z16->z16
- reduktor - z12->z20, z8->z24, luz
- światła PF
- skręcane przednie koła.
Taki układ przełożeń zapewnia 4 biegi do przodu i 2 do tyłu, całość oparta jest o typowe zębatki i działa tak sobie. Głównym problemem jest przesuwanie się zębatek na wałkach, wypadałoby zabezpieczyć te elementy bushami, ale wtedy cały mechanizm byłby jeszcze dłuższy (już teraz ma monstrualne rozmiary). Z tego względu problematyczna staje się obsługa reduktora, opartego na zębatkach z16 i z40.
Zdjęcia:
Uwaga, film!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3kZ5NysL ... e=youtu.be[/youtube]
Nie nagrałem niestety jak pojazd jeździ, gdyż zaczęły mi siadać baterie w aparacie. Może innym razem ;)
No, chyba tyle.
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
O Boże, ale oldskul.
PFy mi tu nie pasują, dałbym stare, płaskie kostki, smycz i kilka połączonych boxow do sterowania. I koniecznie bushe z ząbkami.
PFy mi tu nie pasują, dałbym stare, płaskie kostki, smycz i kilka połączonych boxow do sterowania. I koniecznie bushe z ząbkami.
Ostatnio zmieniony 2012-09-10, 20:04 przez Tranzystor, łącznie zmieniany 2 razy.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Zawsze można dokręcić później i dopisać. Prawdopodobnie tak też uczynię ;>blizzard pisze:Bym się wstrzymał z prezentacją na Twoim miejscu, podładował baterie, nakręcił i wtedy :)
Tak, też mi się nie widzi, ale jest to problem natury materiałowej (wystawa...). Coś musiałem tam z tyłu umieścić i "coś" jest.Jedno ale tylko, tył mi się jakoś nie widzi. Może gdybyś burty zrobił, albo coś w ten deseń - teraz jakoś tak pusto i dziwnie.
Płaskie kostki to silniki, których jakoś nie lubię, już wolę system 4.5v; PFy są dlatego, że nie chciałem się bawić w dużą redukcję, na którą nie miałem miejsca. Co do bushy z ząbkami - moje w większości rozlatują się w rękach ze starości, dlatego zastosowałem takie, które dawały jakikolwiek opór, niezależnie od typu.Dejw pisze:O boże, ale oldskul.
PFy mi tu nie pasują, dałbym stare, płaskie kostki, smycz i kilka połączonych boxow do sterowania. I koniecznie bushe z ząbkami.
Dzięki za komentarze !
Model super. W końcu coś, co wygląda na lata 80-te. Nie wiem czy jest druga osoba na LUGPolu, która tak dobrze odwzorowuje silniki jak Ty.
Ten wentylator zakładam jest wiskozą. Jeśli tak, to szkoda, że kręci się tak leniwie.
Skoro światła to PF-y to pokaż, jak ładnie świecą.
No i na koniec (wyjdzie że się czepiam) - zdjęcia. Np. to obrazujące szkrzynię biegów jest nieostre i niestety niewiele widać.
Kocham takie brickowe konstrukcje. Od tych paneli i liftarmów miło czasem odpocząć :)
Ten wentylator zakładam jest wiskozą. Jeśli tak, to szkoda, że kręci się tak leniwie.
Skoro światła to PF-y to pokaż, jak ładnie świecą.
No i na koniec (wyjdzie że się czepiam) - zdjęcia. Np. to obrazujące szkrzynię biegów jest nieostre i niestety niewiele widać.
Kocham takie brickowe konstrukcje. Od tych paneli i liftarmów miło czasem odpocząć :)
Nie jest wcale brzydki. Najwyżej niedopracowany, ale to nie jest jego wada. Bardziej mi się podoba od tych przesyconych liftarmami i gładkimi panelami karoserii jeździdeł - nie wiem dlaczego ale to przecież nieważne. Widzę raczej technic bricki i w ogóle starsze części, które kojarzą mi się dużo przyjemniej. Bardzo mi się podoba jego klasyczny kształt od boku, a do tego smaczki jak np. to co pod maską i te wszystkie rury, przewody...
W moich oczach jest cudny.
W moich oczach jest cudny.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Zasadniczo problem wentylatora wziął się z tego powodu, że pierwotnie chciałem zrobić Tatrę 111 i silnik miał być "chłodzony powietrzem". Zaraz potem puknąłem się w łeb, gdyż połączenie silnika jaki zbudowałem + przeniesienia napędu + zawieszenia Tatry raczej nie miałoby prawa działać. Stąd też wentylator został wetknięty niejako na siłę.Jarząb pisze:Ten wentylator zakładam jest wiskozą. Jeśli tak, to szkoda, że kręci się tak leniwie.
Zdjęcia skrzyni i podwozia zrobiłem na szybko ze względu na padające baterie. Zrobię lepsze.No i na koniec (wyjdzie że się czepiam) - zdjęcia. Np. to obrazujące szkrzynię biegów jest nieostre i niestety niewiele widać.
Bądź co bądź, to co znajduje się przed kabiną jest główną atrakcją modelu ;)Toltomeja pisze:Bardzo mi się podoba jego klasyczny kształt od boku, a do tego smaczki jak np. to co pod maską i te wszystkie rury, przewody...
Ostatnio zmieniony 2012-09-10, 16:15 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Bardzo ciekawy model. Trochę przypomina Masseur Taxi z Mafii. Gdybyś jeszcze po wystawie zabudował kabinę to byłby podwójnie oldschoolowy Hot Rod Pick-Up.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
To jest, że co? Że Pick-Up, a nie Hot Rod w nazwie? Zupełnie logiczne, w końcu funkcje użytkowe tu przeważają. :DPietruch pisze:To już nie jest Hot Rod? :P
Chciałem, ale jest to niepraktyczne, gdyż kierowanie pojazdem i zmiana biegów będzie jeszcze trudniejsza. Przy takiej skrzyni przełożenia trzeba wybierać zdecydowanie i z wyczuciem, co może okazać się niemożliwe, gdy przestrzeń ograniczę dachem.Matix22 pisze:Gdybyś jeszcze po wystawie zabudował kabinę to byłby podwójnie oldschoolowy Hot Rod Pick-Up.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
Jedno drugiego nie wyklucza ;dTruckeR pisze:To jest, że co? Że Pick-Up, a nie Hot Rod w nazwie? Zupełnie logiczne, w końcu funkcje użytkowe tu przeważają. :DPietruch pisze:To już nie jest Hot Rod? :P
Lubie patrzeć na te twoje oldschoolowo hardcorowe konstrukcje :D
Nie podoba mi się tylko jedna rzecz, to że silnik PF zagłusza klekotanie atrapy silnika :/
Jak już ktoś tam wspomniał, mogłeś wpakować jakiś starszy silniczek.
Ostatnio zmieniony 2012-09-10, 19:41 przez Bobofrutx, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...