Korzystając z planszy do Brandubh zacząłem z synem wymyslać.... różne gry.
Dość szybko nadszedł czas na "bitwę" między tymi złymi i dobrymi... - jak najbardziej z użyciem kostki "Heroica", tyle że bohaterowie mają jedno życie... a moc leczenia kapłana pozwala... przywracać figury na plansze.
Wódz (khem) goblinów (w roli głównej wódz wilkołaków jako ładniejszy) ma za to moc Maga - czyli może atakować na odległość do 4 pól magicznymi pociskami.
Bicie jest i wprost i na skos - łucznik również może strzelać na skos.
A teraz plansza i rozstawienie figur:
[MOC] Bitwa - wersja Heroica
Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team
- Szerszen
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Szerszen
- Kontakt:
-
[MOC] Bitwa - wersja Heroica
Ostatnio zmieniony 2012-09-16, 20:42 przez Szerszen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję.
- blizzard
- Posty: 820
- Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: blizzard00453005_0000002
-
Sprawdziłem i linkzgrredek pisze:Są dwa takie same zdjęcia. Tak miało być, czy to pomyłka?
http://www.brickshelf.com/gallery/Szers ... attle1.jpg
obsługuje tylko "battle2", więcej zdjęć nie ma ;x
- Szerszen
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Szerszen
- Kontakt:
-
Już poprawiłem zdjęcie 2, mea culpa a teraz zasady (kluczem są zasady heroiki... też moja wina bo zapominam, że nie wszyscy fani lego to jednocześnie fani gier planszowych):
Heroica ma swoją spcjalną kostkę z następującymi polami:
Okrągła tarcza runiczna z rubinem w środku - zapewniająca automatyczny sukces w walce, umożliwiająca użycie specjalnej umiejętności lub ruch o 4 pola
Pola "połówkowe" z odpowiednią ilością oczek lub wynikiem walki - w zależności od fazy.
W trakcie ruchu wykorzystujemy połówkę pokazującą ilość oczek, ew. w wypadku gdy wypadnie tarcza możemy skorzystać z umiejętności specjalnej. W przeciwieństwie do Heroiki, tu można się poruszać w dowolną stronę również po skosie, nie tylko zgodnie z bokami kwadratu. Podobnie ma się sytuacja ze strzlaniem przez łucznika (tyle że obowiązuje nadal linia prosta)
W trakcie walki, jej efekty rozstrzyga się jednym rzutem kostką, biorąc pod uwagę elementy z drugiej połówki ścianki kostki (i znów tarcza to albo automatyczny sukces albo użycie umiejętności specjalnej, która ten sukces też zapewnia)
Efekty walki (dla tej gry, w Heroice bohaterowie mają wytrzymałość):
Pole z samym mieczem: pokonaliśmy przeciwnika - jego pionek jest zdejmowany z planszy
Pole z czaszką: przegraliśmy z przeciwnikiem - nasz pionek jest zdejmowany z planszy
Pole "dzielone" czaszka/miecz - niestety trafiła kosa na kamień, oba pionki są zdejmowane z planszy.
Umiejętności specjalne (dla tej gry - zmodyfikowane z oryginalnych um. spcjalnych Heroiki) - można ich użyć gdy wypadnie tarcza z okiem, zamiast ruchu lub w fazie walki:
Mag / dowódca orków (goblinów): ognista kula o zasięgu 4 pól (można zdjąć jeden z pionków przeciwnika znajdujący się w zasięgu - UWAGA: nie obowiązuje linia prosta, w odróżnieniu od łucznika
Łowca/Łucznik: strzał z łuku w linii prostej o zasięgu 4 pól (można zdjąć jeden z pionków przeciwnika znajdujący się w zasięgu)
Rycerz: Szarża - może się przesunąć do dwóch pól i atakując wygrać automatycznie z przeciwnikiem (zdejmowany jest jego pionek)
Barbarzyńca: Kręci młynka swoim niezawodnym toporem, niszcząc wszystkich przeciwników znajdujących się na sąsiednich polach (również po skosie)
Kapłan/Druid: opanował sztukę ożywiania z martwych i potrafi przywrócić pokonane pionki towarzyszy z powrotem na planszę (stawiane są na polu w linii startowej herosów)
Ruchy wykonywane są na przemian, rzutem kostką i przesunięciem wybranego pionka o odpowiednią ilość pól. W wypadku spotkania minimum dwóch pionków wrogich obozów (również po skosie) natychmiast rozgrywana jest walka - za pomocą drugiego rzutu kostką, który ją rozstrzyga.
Jeśli wokół jest więcej niż jeden przeciwnik - walka jest rozgrywana po kolei z każdym... no chyba że ktoś jest barbarzyńcą i wpadnie w szał... (tarcza)... wtedy ma się szczęście. ;-)
Heroica ma swoją spcjalną kostkę z następującymi polami:
Okrągła tarcza runiczna z rubinem w środku - zapewniająca automatyczny sukces w walce, umożliwiająca użycie specjalnej umiejętności lub ruch o 4 pola
Pola "połówkowe" z odpowiednią ilością oczek lub wynikiem walki - w zależności od fazy.
W trakcie ruchu wykorzystujemy połówkę pokazującą ilość oczek, ew. w wypadku gdy wypadnie tarcza możemy skorzystać z umiejętności specjalnej. W przeciwieństwie do Heroiki, tu można się poruszać w dowolną stronę również po skosie, nie tylko zgodnie z bokami kwadratu. Podobnie ma się sytuacja ze strzlaniem przez łucznika (tyle że obowiązuje nadal linia prosta)
W trakcie walki, jej efekty rozstrzyga się jednym rzutem kostką, biorąc pod uwagę elementy z drugiej połówki ścianki kostki (i znów tarcza to albo automatyczny sukces albo użycie umiejętności specjalnej, która ten sukces też zapewnia)
Efekty walki (dla tej gry, w Heroice bohaterowie mają wytrzymałość):
Pole z samym mieczem: pokonaliśmy przeciwnika - jego pionek jest zdejmowany z planszy
Pole z czaszką: przegraliśmy z przeciwnikiem - nasz pionek jest zdejmowany z planszy
Pole "dzielone" czaszka/miecz - niestety trafiła kosa na kamień, oba pionki są zdejmowane z planszy.
Umiejętności specjalne (dla tej gry - zmodyfikowane z oryginalnych um. spcjalnych Heroiki) - można ich użyć gdy wypadnie tarcza z okiem, zamiast ruchu lub w fazie walki:
Mag / dowódca orków (goblinów): ognista kula o zasięgu 4 pól (można zdjąć jeden z pionków przeciwnika znajdujący się w zasięgu - UWAGA: nie obowiązuje linia prosta, w odróżnieniu od łucznika
Łowca/Łucznik: strzał z łuku w linii prostej o zasięgu 4 pól (można zdjąć jeden z pionków przeciwnika znajdujący się w zasięgu)
Rycerz: Szarża - może się przesunąć do dwóch pól i atakując wygrać automatycznie z przeciwnikiem (zdejmowany jest jego pionek)
Barbarzyńca: Kręci młynka swoim niezawodnym toporem, niszcząc wszystkich przeciwników znajdujących się na sąsiednich polach (również po skosie)
Kapłan/Druid: opanował sztukę ożywiania z martwych i potrafi przywrócić pokonane pionki towarzyszy z powrotem na planszę (stawiane są na polu w linii startowej herosów)
Ruchy wykonywane są na przemian, rzutem kostką i przesunięciem wybranego pionka o odpowiednią ilość pól. W wypadku spotkania minimum dwóch pionków wrogich obozów (również po skosie) natychmiast rozgrywana jest walka - za pomocą drugiego rzutu kostką, który ją rozstrzyga.
Jeśli wokół jest więcej niż jeden przeciwnik - walka jest rozgrywana po kolei z każdym... no chyba że ktoś jest barbarzyńcą i wpadnie w szał... (tarcza)... wtedy ma się szczęście. ;-)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję.