Strona 1 z 1

[MOC] Kisorsky as-49

: 2012-10-18, 17:33
autor: Chrupek
[Rozmawiamy z panem Tomaszem Sypkim z „Latającej Polski”.]

Witam serdecznie panie Tomaszu. Nasi czytelnicy chcieliby zapewne, aby podzielił się pan informacjami na temat najnowszego dzieła inżynierów firmy Kisorsky– transportowca as-49.

Witam. Faktycznie, doszły nas słuchy na temat najnowszej konstrukcji Kisorsky’ego, ale szczegóły techniczne są owiane tajemnicą. Niemniej jednak mogę powiedzieć tyle, że maszyny o podobnej konstrukcji do tej pory jeszcze nie było.

Może pan zdradzić co się kryje za tym stwierdzeniem?

No cóż, już na pierwszy rzut oka, widać konstrukcję ogona – jest on szeroki, co sugeruje olbrzymią przestrzeń ładunkową, a wielka klapa ładowni po otwarciu staje się podjazdem dla wozów opancerzonych.

Czy wypuszczenie informacji właśnie teraz, na stulecie firmy Kisorsky, to tylko zabieg marketingowy?


Na pewno nie. Opracowanie tak doskonałej maszyny wymaga wielu lat badań. Wygląda na to, że te badania właśnie się zakończyły.

Krążą słuchy o zastosowaniu militarnym najnowszego transportowca. Czy to prawda?

Niewątpliwie. Osiągi i wygląd Kisorsky’ego sugerują, że to poddźwiękowy transportowiec średniego zasięgu.

Dochodzimy do kluczowej sprawy – regulacji odrzutu.

Tak to prawda, Kisorsky as-49 jest samolotem krótkiego startu, zdolnym manewrować na bardzo niewielkiej przestrzeni, a nawet zawisnąć nieruchomo. 4 wielkie silniki odrzutowe Wratt&Pittney mają ruchome dysze odrzutowe, a dodatkowe kanały odrzutu, przebiegające pod poszyciem brzusznym, pozwalają na bardzo delikatne manewry.

Powiedział pan, że as-49 jest transportowcem średniej wielkości. Czy znane są dokładne wymiary?

Oficjalnie nie. Natomiast mogę powiedzieć, że jest to samolot wielkości Heraclesa – około 30m długości i około 45m rozpiętości skrzydeł. Dodatkowo zamiast jednego centralnego statecznika pionowego, zdecydowano się na dwa symetrycznie rozstawione po bokach kadłuba. Może to sugerować zdolność do przewożenia gabarytowych ładunków na grzbiecie. Jednak już sama ładownia jest iście olbrzymia. Przy szerokości 7 metrów, wysokości 2,2 i długości prawie 20, jest znacząco większa niż konkurencyjne maszyny.

Z jaka prędkością będzie mógł się poruszać as-49?

Te dane nie są jeszcze dostępne. Proszę pamiętać, że dysponujemy jedynie zdjęciami ze składania prototypu. Póki co można powiedzieć tyle, że jest to samolot poddźwiękowy. Wydajność zastosowanych silników pozwala przypuszczać, że Vmax będzie wynosić około 1000km/h.

Dziękuję serdecznie za rozmowę.

Dziękuję.

20. marca, 2023r.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2012-10-18, 17:58
autor: Jerac
Odmawiam skomentowania ze względu na:

3072px × 2304px
2521,33 KB

Tak się nie robi...

: 2012-10-18, 18:13
autor: Pietruch
Grzesiek, tyle lat z nami i nadal zapominasz o zmniejszaniu zdjęć? Nieładnie. ;)

: 2012-10-24, 10:00
autor: 3dom
Hm... Trochę inaczej sobie wyobrażałem ten samolocik jak o nim mówiłeś. Ciekawa koncepcja ale efekt końcowy budzi we mnie mieszane uczucia. Z jednej strony oryginalny model, z drugiej sprawia wrażenie trochę niedopracowanego, jakby mu czegoś brakowało, chociaż kilku detali, tu i ówdzie wstawki w innym kolorze. No i jak już budujesz go niemal w całości na czarno to warto byłoby zainwestować w czarne ośki o nieparzystej długości + czarne axle 2L.

: 2012-10-24, 10:17
autor: ManiekManiak
Na tym co widzę się nie znam, mi przypomina trochę jaskółkę, trochę nocną furię z "jak wytresować smoka". Musiałeś się nakombinować z tymi kątami.
Stwierdzam że jestem motoryzacją przesiąknięty maksymalnie, bo nigdy bym nie wpadł na pomysł budowy czegoś co nie jeździ, a już latające - w życiu:)

: 2012-10-24, 13:08
autor: Chrupek
3dom pisze:czarne axle 2L.
Niedopatrzenie, bo akurat w axle2 czarne zainwestowałem;) Gorzej z halfbushami...