Strona 1 z 1

[MOC] Boeing 737-900

: 2012-12-15, 19:17
autor: Chrupek
Witam:)

Przedstawiam kolejny samolot zbudowany metodą connector-plate.
Kolejny boeing, ale tym razem wąskokadłubowy 737 w najdłuższej wersji.

Obrazek

Za namową odbiorców ostatniej prezentacji zrezygnowałem z ciężkiego płaszcza plate'owego, na rzecz lekkiej
konstrukcji z konektorów. Wyjątkiem jest podłoga części pasażerskiej, która jest z plateów i mieści 102
fotele klasy ekonomicznej (układ 3+3), oraz 20 foteli klasy biznesowej (układ 2+3).

Obrazek

Skrzydła wykonane z axli i konektorów okazały się niezwykle lekkie i wytrzymałe.
Taka konstrukcja pozwoliła na uniesienie ich końcówek nieco do góry. Spodobało
mi się to i kolejne samoloty pewnie będą wykorzystywać tę technikę. Nie udało
mi się zrobić cienkich wingletów. Może następnym razem:).

Obrazek

Dzięki kolegom Emilusowi, 3domowi i MańkowiManiakowi miałem
konektorów pod dostatkiem i klatka kadłuba charakteryzowała się dobrą nośnością.
Cały model przez to był bardzo wytrzymały. Można było nim latać i nic nie odpadało
(to duży postęp po 747. Ci co byli na integracji widzieli jak wątła to była konstrukcja).
To miła odskocznia, nie martwić się, że niechcący coś odpadnie.

Obrazek

Kolejnym postępem była konstrukcja podwozia. Koła obracały się lekko, a całe zespoły kół
dodatkowo na boki. Czyli model kołował;)

Obrazek

Reszta deeplinków i link do galerii:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=518601

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Fotki autorstwa Sariela, za co bardzo serdecznie dziękuję:)

: 2012-12-15, 19:29
autor: Jerac
No! Kolejny krok do przodu. Kółek na pewno tyle co trzeba, szczególnie z tyłu?

Silniki bym trochę obudował bebechami. Fajnie by było jakby miały jakieś szare widoczne elementy - rurki, turbiny i co tam jeszcze jest.

Kiedy biały?

: 2012-12-15, 19:33
autor: Chrupek
http://www.air-and-space.com/20001102%2 ... ng%20l.jpg

Tyle co trzeba, ale przednie są zdecydowanie za duże. Jak się dorobię innych oponek lotniczych, to będzie lepiej:)

Konektorów nr4 (135stopni) nie ma w kolorze LBG. I wielka szkoda, bo modele w LBG są dużo wdzięczniejsze. Biały jest nierealne, choćby z uwagi na dostępność axli i konektorów. Praktycznie każdy kolor poza czarnym by wymagał pstrokatości.

: 2012-12-15, 19:35
autor: bonczyk85
Świetnie wymodelowane skrzydła. Cały profil bardzo wiernie oddaje kształt samolotu pasażerskiego. No i wreszcie dobry pomysł na przód, bez otwartego dzioba jak w Twoim poprzednim modelu, 747.

: 2012-12-15, 20:42
autor: Scarecrow
Ładnie oddane kształty samolotu. Trochę szkoda, że skrzydła są "puste".

: 2012-12-16, 00:03
autor: legosamigos
Model fajny, tylko wg mnie bardziej pasowałby kolor jasnoszary całego samolotu niż czarny

: 2012-12-16, 12:00
autor: Toltomeja
Coś ostatnio Sariel wszystkim zdjęcia robi... Etat gotowy :P
Bardzo ciekawa technika. Jak zobaczyłem tytuł tematu, przygotowałem się raczej na dosyć słabą konstrukcję. Niezmiernie trudno jest oddać kształt samolotu pasażerskiego i zdziwiło mnie, że ktoś się na to porwał.
Dzięki takiemu szkielecikowi twój samolot wygląda na niezwykle lekki. Nie znam się, ale w przypadku latadeł wszelkiej maści to chyba dobrze. Nawet dziób ma odpowiedni kształt, a najbardziej podobają mi się skrzydła. I bardzo miło, że dodałeś siedzenia :)

: 2012-12-17, 12:03
autor: 3dom
Zdecydowanie najlepszy Twój samolot do tej pory. Skrzydła z samych osiek wyglądają super, dobrze też, że dziób wykończyłeś dishem, wygląda dużo lepiej niż w 747. Trzymam kciuki za kolejne latadła :)

: 2012-12-17, 14:51
autor: Emilus
Bardzo fajny model. Jeśli chodzi o trwałość, odwzorowanie itp. to postęp w porównaniu do poprzedniego boeinga. Ale jest mniejszy niestety :P

W każdym bądź razie ciekawy i niszowy model. Gratulacje.

: 2012-12-17, 17:48
autor: rafi
Ładny, rzadko się widzi takie Technikowe samoloty.

: 2012-12-18, 08:44
autor: jerryp
Samolot bardzo fajny, taki klasyczny technic. Podobają mi się skrzydła. Bardzo mi się też podoba użycie wygiętych axli. Jedyne co bym zmienił to nazwę na A319/320. 737 powinien mieć spłaszczoną dolną część silników.

: 2012-12-18, 08:56
autor: Jetboy
Wygląda fajnie, na pewno lepiej niż ze zkrzydłami z płytek. Mimo wszystko jednak skrzydała wydają się być nieco zbyt ażurowe w porównaniu do kadłuba.

: 2012-12-21, 15:00
autor: Chrupek
Dzięki wszystkim za pozytywne komentarze! A teraz po kolei:

Nasir, Jetboy: teraz robię dwupłatowiec i jestem na etapie zabudowywania skrzydeł. Nie jest to łatwa sprawa, ale chyba warto coś podłubać.

Bonczyk, wziąłem sobie do serca krytyczne opinie na temat dziobu 747. Sam też jestem zadowolony z efektu w 737.

Legosamigos, niemozliwe jest zbudowanie tego modelu w LBG... niestety:(
Toltomeja pisze:[...]
Dzięki!:) Przecieram nowe szlaki. Topornie, ale jednak:)
jerryp pisze:Jedyne co bym zmienił to nazwę na A319/320.
Niestety nie udało mi się oddać tej cechy, która na pierwszy rzut oka odróżnia B od A. Ale to od początku miał być 737, więc zmiana nazwy bo model nie do końca wyszedł taka jakaś.. nie pasuje mi. Może kiedyś go odświeżę:) A Airbus poczeka na swoją kolej:) Wzięło mnie na radzieckie konstrukcje