Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Vityaz DT-10
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 22:21   [MOC] Vityaz DT-10



Dane techniczne:
Wymiary: dł. 94s / szer. 16s / wys. 19s
Waga: 3.273 kg
Napęd: 4 x silnik RC z redukcją 3:1 na tylne koła przedniego i tylnego kadłuba
Zawieszenie: pełne niezależne
Silniki: 4 x RC, 1 x L, 1 x Medium

Ten MOC jest odpowiedzią na pytanie jak dobrze wykorzystać moc czterech silników RC w pojeździe gąsienicowym, i jak zadbać żeby się przy tym nie przegrzały. Vityaz to takie typowo rosyjskie rozwiązanie na bezdroża: 30-tonowa gąsienicowa amfibia napędzana 800-konnym silnikiem zdolnym odpalić nawet przy -50 stopniach, w który można wlać cokolwiek. Został skonstruowany na potrzeby wojska w trzech wariantach o różnej pojemności i wielkości: DT-10, 20 i 30. Vityaz już w fazie prototypu spełniał z nawiązką wszystkie wymagania i jest do dziś uważany za jeden z najskuteczniejszych pojazdów lądowych, dla którego nie jest przeszkodą błoto, rzeka, czy środek lasu.



Model miał być prosty, możliwie mały, jak najbardziej pancerny, i nie zakopać się w głębokim śniegu. Z małym to może nie do końca wyszło, ale reszta założeń jest spełniona. Oba kadłuby siedzą na takim samym podwoziu z wszystkimi kołami jezdnymi zawieszonymi na amorach - tylne podwozie jest o jedną parę kół dłuższe. Wszystkie istotne elementy podwozia takie jak amory i silniki są zamknięte wewnątrz kadłuba, natomiast redukcja napędu znajduje się wewnątrz gąsienic, co pozwala łatwo i szybko zmienić ją w razie potrzeby. W każdym kadłubie siedzi jeden moduł RC, oba nastawione na ten sam kanał. Przedni kadłub mieści trochę świateł i baterię 8878 je zasilającą. Tylny kadłub mieści drugą baterię 8878 i światła, oraz silnik L podłączony do modułu RC, kontrolujący siłownik zmieniający nachylenie przegubu łączącego kadłuby. Funkcja nachylania przegubu, muszę powiedzieć, w praktyce okazała się mało potrzebna. Oprócz tego w tylnym kadłubie mieści się jeszcze silnik Medium odpowiedzialny za skręcanie, zasilany z baterii 8878 przez switch, który kontrolowany jest wyjściem sterującym modułu RC.
Model był od początku budowany z myślą o głębokim śniegu, stąd minimum detali które mogłyby odpaść, i prześwit powiększony conajmniej dwukrotnie w porównaniu z oryginałem. Podwozia są tak wzmocnione że można nimi spokojnie kogoś zatłuc. Przegub centralny daje się łatwo rozłączyć, a kadłuby są tak mocne że można je spokojnie stawiać jeden na drugim (inaczej miałbym problem żeby się z tym zapakować na wycieczkę).
Nie lubię chwalić własnych modeli, ale Vityaz w śniegu okazał się praktycznie nie do zatrzymania. Pruł przez kopny śnieg, nierówności, wzniesienia bez żadnego wysiłku, zwalniał tylko na podjazdach w kopnym śniegu. Spędziłem z nim na zewnątrz dobre pół godziny w temperaturze poniżej -10 i nie widać było żadnych problemów z wydajnością czy mrozem - czego nie mogę powiedzieć o kamerze, która zaczęła mi trochę zamarzać :)
Ogólnie, myślę że model bliski duchem oryginałowi.

Galeria

Kilka fot:


I film:
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 22:45   

Estetycznie moglby byc lepszy ale skoro mial byc prosty i odporny na zniszczenia to trudno wymagac wyszukanych SNOTow czy innych fajerwerkow. To jak smiga po sniegu w pelni to rekompensuje. Rakieta :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 22:50   

Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 488
Skąd: Rybnik okolice
Wysłany: 2012-12-23, 22:58   

Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?

Brzydki, ale dobrze jeździ. Myślę, że trialowcy się wstydzą.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 22:58   

Sariel napisał/a:
Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)


Wiesz, zawsze mozemy go z Tomkiem przeglosowac :P Ale w skali 1:13 to by to wazylo uczciwie...
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2012-12-23, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Innos 
Sonni


Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2011
Wpisy: 1026
Skąd: Krakówarszawa
Wysłany: 2012-12-23, 22:59   

Piękny to on faktycznie nie jest, ale za to ładnie pruje przez ten śnieg. Musisz tylko uważać, żeby Ci się jakiś "przebiśnieg" do gąsienicy nie przykleił. ;) No i świetny pomysł na model, jednak radziecka myśl techniczna pobudza wyobraźnię, więc Vityaz zarówno w oryginale jak i w wydaniu klockowym robi wrażenie.
Sariel napisał/a:
Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
Tajemnicą poliszynela jest, że podstawą tworzenia wszelkich regulaminów sportów motorowych jest zagwarantowanie zwycięstwa samym organizatorom i autorom tychże regulaminów. ;)
_________________
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 23:02   

Dejw napisał/a:
Myślę, że trialowcy się wstydzą.


A czego tu sie wstydzic?
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-23, 23:16   

Dejw napisał/a:
Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?


No właśnie okazała się trochę bez sensu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1269
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-23, 23:54   

Pierwsze wrażenie jakiego doznałem na widok zdjęcia tego pojazdu "co za bezsensowna maszyna" ale w końcu rosjanie nie budują dla wiwatu i filmik w temacie pokazujący oryginał doskonale oddaje sprawę a ja oddaje honor. Model oddaje najważniejsze cechy czyli pancerność i sprawność terenową.


Daj się pobawić :D
_________________
Na warsztacie:
- Claas Scorpion 756 - 85%
 
 
 
 
Innos 
Sonni


Wiek: 32
Dołączył: 10 Sty 2011
Wpisy: 1026
Skąd: Krakówarszawa
Wysłany: 2012-12-24, 00:11   

Sariel napisał/a:
Dejw napisał/a:
Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
No właśnie okazała się trochę bez sensu.
A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?
_________________
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1269
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-12-24, 00:20   

Innos napisał/a:
Sariel napisał/a:
Dejw napisał/a:
Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
No właśnie okazała się trochę bez sensu.
A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?


ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.
_________________
Na warsztacie:
- Claas Scorpion 756 - 85%
 
 
 
 
bacon 
Adminus Emeritus
Master of Disaster


Wiek: 41
Dołączył: 26 Lip 2012
Wpisy: 1510
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 2012-12-24, 07:40   

Eeee tam, nie złamał nawet żadnego drzewa jak oryginał :)
A serio to miał być szybki, mocny, niezawodny i taki się wydaje więc jest super
_________________
Jak się będziemy rozumieć, będzie dobrze. Nie będziemy się rozumieć... Rozumiemy się?!

BOP11 || STT
 
 
 
Greg 
VIP

Wiek: 38
Dołączył: 21 Sty 2010
Wpisy: 174
Skąd: Poznań
  Wysłany: 2012-12-24, 08:39   

Super jeździ po śniegu, aż kusi aby jakiś brud nim pokonać


Widząc logo Twej wytwórni filmowej trudno się nie uśmiechnąć. Chomik... który ryknął :)
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-24, 08:42   

Greg napisał/a:
Widząc logo Twej wytwórni filmowej trudno się nie uśmiechnąć. Chomik... który ryknął :)


Wreszcie ktoś o tym wspomniał :) Świetne jest to logo. Buduje napięcie :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-12-24, 09:52   

eric trax napisał/a:
ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.


Dokładnie tak. Miałem okazję bawić się symulatorem czegoś takiego na kompie, i sprawdza się to zadziwiająco dobrze. Aczkolwiek w prawdziwym Vityazie można ten siłownik zblokować.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 10