[MOC] Vityaz DT-10

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Vityaz DT-10

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Dane techniczne:
Wymiary: dł. 94s / szer. 16s / wys. 19s
Waga: 3.273 kg
Napęd: 4 x silnik RC z redukcją 3:1 na tylne koła przedniego i tylnego kadłuba
Zawieszenie: pełne niezależne
Silniki: 4 x RC, 1 x L, 1 x Medium

Ten MOC jest odpowiedzią na pytanie jak dobrze wykorzystać moc czterech silników RC w pojeździe gąsienicowym, i jak zadbać żeby się przy tym nie przegrzały. Vityaz to takie typowo rosyjskie rozwiązanie na bezdroża: 30-tonowa gąsienicowa amfibia napędzana 800-konnym silnikiem zdolnym odpalić nawet przy -50 stopniach, w który można wlać cokolwiek. Został skonstruowany na potrzeby wojska w trzech wariantach o różnej pojemności i wielkości: DT-10, 20 i 30. Vityaz już w fazie prototypu spełniał z nawiązką wszystkie wymagania i jest do dziś uważany za jeden z najskuteczniejszych pojazdów lądowych, dla którego nie jest przeszkodą błoto, rzeka, czy środek lasu.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kFFqbVT5UzU[/youtube]

Model miał być prosty, możliwie mały, jak najbardziej pancerny, i nie zakopać się w głębokim śniegu. Z małym to może nie do końca wyszło, ale reszta założeń jest spełniona. Oba kadłuby siedzą na takim samym podwoziu z wszystkimi kołami jezdnymi zawieszonymi na amorach - tylne podwozie jest o jedną parę kół dłuższe. Wszystkie istotne elementy podwozia takie jak amory i silniki są zamknięte wewnątrz kadłuba, natomiast redukcja napędu znajduje się wewnątrz gąsienic, co pozwala łatwo i szybko zmienić ją w razie potrzeby. W każdym kadłubie siedzi jeden moduł RC, oba nastawione na ten sam kanał. Przedni kadłub mieści trochę świateł i baterię 8878 je zasilającą. Tylny kadłub mieści drugą baterię 8878 i światła, oraz silnik L podłączony do modułu RC, kontrolujący siłownik zmieniający nachylenie przegubu łączącego kadłuby. Funkcja nachylania przegubu, muszę powiedzieć, w praktyce okazała się mało potrzebna. Oprócz tego w tylnym kadłubie mieści się jeszcze silnik Medium odpowiedzialny za skręcanie, zasilany z baterii 8878 przez switch, który kontrolowany jest wyjściem sterującym modułu RC.
Model był od początku budowany z myślą o głębokim śniegu, stąd minimum detali które mogłyby odpaść, i prześwit powiększony conajmniej dwukrotnie w porównaniu z oryginałem. Podwozia są tak wzmocnione że można nimi spokojnie kogoś zatłuc. Przegub centralny daje się łatwo rozłączyć, a kadłuby są tak mocne że można je spokojnie stawiać jeden na drugim (inaczej miałbym problem żeby się z tym zapakować na wycieczkę).
Nie lubię chwalić własnych modeli, ale Vityaz w śniegu okazał się praktycznie nie do zatrzymania. Pruł przez kopny śnieg, nierówności, wzniesienia bez żadnego wysiłku, zwalniał tylko na podjazdach w kopnym śniegu. Spędziłem z nim na zewnątrz dobre pół godziny w temperaturze poniżej -10 i nie widać było żadnych problemów z wydajnością czy mrozem - czego nie mogę powiedzieć o kamerze, która zaczęła mi trochę zamarzać :)
Ogólnie, myślę że model bliski duchem oryginałowi.

Galeria

Kilka fot:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RrVMq1LckBw[/youtube]

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5638
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#2 Post autor: 3dom »

Estetycznie moglby byc lepszy ale skoro mial byc prosty i odporny na zniszczenia to trudno wymagac wyszukanych SNOTow czy innych fajerwerkow. To jak smiga po sniegu w pelni to rekompensuje. Rakieta :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)

Tranzystor
Posty: 571
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
HELF: Tranzystor

 

#4 Post autor: Tranzystor »

Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?

Brzydki, ale dobrze jeździ. Myślę, że trialowcy się wstydzą.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5638
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#5 Post autor: 3dom »

Sariel pisze:Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
Wiesz, zawsze mozemy go z Tomkiem przeglosowac :P Ale w skali 1:13 to by to wazylo uczciwie...
Ostatnio zmieniony 2012-12-23, 23:03 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#6 Post autor: Innos »

Piękny to on faktycznie nie jest, ale za to ładnie pruje przez ten śnieg. Musisz tylko uważać, żeby Ci się jakiś "przebiśnieg" do gąsienicy nie przykleił. ;) No i świetny pomysł na model, jednak radziecka myśl techniczna pobudza wyobraźnię, więc Vityaz zarówno w oryginale jak i w wydaniu klockowym robi wrażenie.
Sariel pisze:Powinienem nazwać temat "dlaczego Emil nie chce dopuścić do TrTr niczego na gąsienicach" ;)
Tajemnicą poliszynela jest, że podstawą tworzenia wszelkich regulaminów sportów motorowych jest zagwarantowanie zwycięstwa samym organizatorom i autorom tychże regulaminów. ;)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5638
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#7 Post autor: 3dom »

Dejw pisze:Myślę, że trialowcy się wstydzą.
A czego tu sie wstydzic?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

Dejw pisze:Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
No właśnie okazała się trochę bez sensu.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2172
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#9 Post autor: eric trax »

Pierwsze wrażenie jakiego doznałem na widok zdjęcia tego pojazdu "co za bezsensowna maszyna" ale w końcu rosjanie nie budują dla wiwatu i filmik w temacie pokazujący oryginał doskonale oddaje sprawę a ja oddaje honor. Model oddaje najważniejsze cechy czyli pancerność i sprawność terenową.


Daj się pobawić :D
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#10 Post autor: Innos »

Sariel pisze:
Dejw pisze:Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
No właśnie okazała się trochę bez sensu.
A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2172
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#11 Post autor: eric trax »

Innos pisze:
Sariel pisze:
Dejw pisze:Po co regulacja nachylenia przegubu, skoro może się on swobodnie ruszać w pionie?
No właśnie okazała się trochę bez sensu.
A jakie było pierwotne założenie? Miało to pomóc w utrzymaniu balansu (przód-tył) przy pokonywaniu stromych przeszkód?
ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie
: 109633164@N07

 

#12 Post autor: bacon »

Eeee tam, nie złamał nawet żadnego drzewa jak oryginał :)
A serio to miał być szybki, mocny, niezawodny i taki się wydaje więc jest super

Greg
VIP
Posty: 199
Rejestracja: 2010-01-21, 13:19
Lokalizacja: Poznań

#13 Post autor: Greg »

Super jeździ po śniegu, aż kusi aby jakiś brud nim pokonać


Widząc logo Twej wytwórni filmowej trudno się nie uśmiechnąć. Chomik... który ryknął :)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5638
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#14 Post autor: 3dom »

Greg pisze: Widząc logo Twej wytwórni filmowej trudno się nie uśmiechnąć. Chomik... który ryknął :)
Wreszcie ktoś o tym wspomniał :) Świetne jest to logo. Buduje napięcie :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5361
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#15 Post autor: Sariel »

eric trax pisze:ja uważam, że ten siłownik pomaga wjeżdżać na bardzo wysokie pionowe progi ustawiając przód kadłuba dużo wyżej niż w normalnej pozycji na przykład.
Dokładnie tak. Miałem okazję bawić się symulatorem czegoś takiego na kompie, i sprawdza się to zadziwiająco dobrze. Aczkolwiek w prawdziwym Vityazie można ten siłownik zblokować.

ODPOWIEDZ