[MOC] Toyota GT 86 RC

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#16 Post autor: Kid_A »

blizzard pisze: Super pomysł, warto byłoby skorzystać z potencjału "dużego" dawcy :)
Naprawdę mam dosyć mieszane uczucia co do tych kół... Taki ze mnie walnięty tradycjonalista. :\

Poza tym jest jeszcze jedna kwestia - dyrektor szkoły nie chciał ryzykować zarysowania parkietu na sali gimnastycznej. Tak po prawdzie więc, rozważałem ten eksperyment, ale raczej nie chciałem się chwalić jego wynikami.

Dobra, na razie daję sobie na wstrzymanie, to już 4 mój post w tym wątku. Wybaczcie, jego prezentacja to dla mnie dosyć znaczące wydarzenie. :)

VegaMax
Posty: 24
Rejestracja: 2012-10-05, 07:47
Lokalizacja: Małopolska
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#17 Post autor: VegaMax »

Świetnie wymodelowana sylwetka, film rewelacyjny. Biorąc jeszcze pod uwagę, że to twój debiut to na prawdę chapeau bas!

Awatar użytkownika
Methos
Posty: 227
Rejestracja: 2011-07-23, 01:19
Lokalizacja: Polska - Gniezno
brickshelf: Methos6

 

#18 Post autor: Methos »

Gratuluję debiutu. Ładny? model ale przede wszystkim jeździ i jest szybki - jak chciałeś.
Do tego dobre foty i film. Zabrakło mi jedynie nagrania z bieżni + przejście na szybkościomierz.
Mimo wszystko - pięknie.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#19 Post autor: Filus »

Kid_A pisze:Dobra, na razie daję sobie na wstrzymanie, to już 4 mój post w tym wątku. Wybaczcie, jego prezentacja to dla mnie dosyć znaczące wydarzenie. :)
I? Forum jest od tego, by pisać. Nikt Ci nie zarzuci nabijania sobie postów etc., jeżeli kolejne posty są odpowiedzią na pytania innych. Więc jeżeli tego się obawiasz, to nie masz czego;)
piotrek839 pisze:Całkowicie się z Tobą zgadzam, a zawieszenie jakie zaproponowałeś jest tym co ten model wyróżnia na tle wielu podobnych. Choć się na tym nie znam to zawieszenie w Twoim aucie podoba mi się najbardziej. Gratuluje.
Tylko Piotrek, akurat Ty masz taką ciągotę do mechanizmów nieszablonowych, że zupełnie nie zdziwiło mnie to, że tak bardzo Ci się ten McPherson spodoba;).

I w tym momencie dołączam do tego grona, któremu podoba się bardzo ciekawie oddany charakter tego zawieszenia z przodu. Pomysł na wykonanie bardzo dobry;).

Odnośnie zarzutu, że nie miniatura nie jest podobna do oryginału - nie zgodzę się. Fakt, że nie znałem tego samochodu, więc pewnie stąd brak skojarzeń. Powiedzmy sobie szczerze, w Polsce najszybciej skojarzymy jakieś VW, Skodę, Audi, niźli takie fury, dla zdecydowanie zamożniejszych. Inna sprawa, że my nie mamy dla nich dróg zbyt wiele. Ale wracając do myśli przewodniej - nie kojarzę 86, bo jej na oczy nie widziałem na żywo. A żeby sobie utrwalić, to musiałoby to wydarzyć się parę razy, by zacząć kojarzyć. Przypuszczam, że Ty Waler masz to samo. Przyglądając się zdjęciom z googla, zestawiając z modelem, można spokojnie spostrzec, że światła czy obrys jest zachowany. Jasne, że lepiej i łatwiej byłoby poznać samochód, gdyby był całkowicie zabudowany, ale wtedy nie miałby osiągów.

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#20 Post autor: Kid_A »

Filus pisze:I? Forum jest od tego, by pisać. Nikt Ci nie zarzuci nabijania sobie postów etc., jeżeli kolejne posty są odpowiedzią na pytania innych. Więc jeżeli tego się obawiasz, to nie masz czego;)
Dziękuję za rozwianie moich wątpliwości. Do dzieła! :)

Chcę kolejny raz podziękować za wszystkie opinie, czekam na więcej. Chętnie podejmę dyskusję.
Methos pisze:Zabrakło mi jedynie nagrania z bieżni + przejście na szybkościomierz.
To nagranie istnieje, natomiast sposób przejścia jest zdecydowanie nie do zaakceptowania. W ogóle zabawna historia: na siłownię pojechałem rzetelnie przygotowany z aparatem i statywem. Tymczasem, na skutek tego, że tak wciągnęliśmy się w jazdę po sali i obijanie samochodem wszelakiego sprzętu do ćwiczeń, prawie zabrakło czasu na testy. W pośpiechu wolałem skupić się na testowaniu, a film i zdjęcia wykonałem "z ręki" telefonem komórkowym...
Filus pisze:Odnośnie zarzutu, że nie miniatura nie jest podobna do oryginału - nie zgodzę się. Fakt, że nie znałem tego samochodu, więc pewnie stąd brak skojarzeń. Powiedzmy sobie szczerze, w Polsce najszybciej skojarzymy jakieś VW, Skodę, Audi, niźli takie fury, dla zdecydowanie zamożniejszych. Inna sprawa, że my nie mamy dla nich dróg zbyt wiele. Ale wracając do myśli przewodniej - nie kojarzę 86, bo jej na oczy nie widziałem na żywo. A żeby sobie utrwalić, to musiałoby to wydarzyć się parę razy, by zacząć kojarzyć. Przypuszczam, że Ty Waler masz to samo. Przyglądając się zdjęciom z googla, zestawiając z modelem, można spokojnie spostrzec, że światła czy obrys jest zachowany. Jasne, że lepiej i łatwiej byłoby poznać samochód, gdyby był całkowicie zabudowany, ale wtedy nie miałby osiągów.
Ja mogę się wypowiedzieć, co sądzę na temat oryginału. Dla mnie Toyota GT 86 nie jest ładnym autem. Pomimo tego, nie mogę oderwać od niej oczu, a jej wygląd jakby woła do mnie "Wsiadaj, będziemy niesamowicie się bawić!". Dosyć dziwne, choć duży wpływ na to ma pewnie charakterystyczny, "badassowy" przód. Zdecydowanie odróżnia się od nieco bardziej stonowanej i dojrzałej wersji przodu w bliźniaczym Subaru BRZ.
Ostatnio zmieniony 2013-01-02, 21:11 przez Kid_A, łącznie zmieniany 1 raz.

tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

#21 Post autor: tiburon »

muszę powiedzieć że jestem pod wrażeniem, co do przedniego zawieszenia, wreszcie ktoś zrobił McPhersona na forum i to jeździ i to całkiem szybko, tak jak ty nie lubię standardowych dwuwachaczowych zawieszeń z lego, są oklepane, nowy rok nowa era, może teraz zrobimy coś przednionapędowego:) pora zrobić więcej samochodów które oddają rzeczywistość jeśli chodzi o stronę mechaniczną, Twoja toyota to jaskółka zwiastująca przełom:) może tak założymy nową formułę? szybkich samochodów w skali około 1:10, zawody emocje?? Co do prędkości, nie ma bata, 15km/h to max na 2 silnikach, a nawet tyle nie dojdzie, robiłem pomiary swojego wozu, nie na bieżni, na Politechnice, nie da się tego osiągnąć, ale o tym przy okazji prezentacji mojego wozu, a to już wkrótce:) pytanie do Sariela co sądzi o utworzeniu nowej klasy wyścigów samochodów turystycznych:) ma już spore doświadczenie, tylko trzeba trochę pokombinować z zawieszeniami, żeby nie przypominały konstrukcją wozu drabiniastego...

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#22 Post autor: eric trax »

Jeśli chodzi o mechanikę i osiągi wszystko zostało już powiedziane. Natomiast wydaje mi się że nie oddałeś wszystkich lini i krawędzi przedniego zderzaka i maski. Wtedy model byłby znacznie bardziej rozpoznawalny

Gratuluje, świetna prezentacja i model
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#23 Post autor: Kid_A »

eric trax pisze:Natomiast wydaje mi się że nie oddałeś wszystkich lini i krawędzi przedniego zderzaka i maski. Wtedy model byłby znacznie bardziej rozpoznawalny
Jakiś czas temu, już po przygotowaniu prawie wszystkich materiałów do prezentacji, doznałem olśnienia. Taaa...

Obrazek

Domówiłem już brakujące giętkie ośki przy okazji innego zamówienia. Natomiast nie wiem, jak oddać obudowę dużego, okrągłego reflektora bez większej szkody dla estetyki. Ktoś ma jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony 2013-01-05, 17:53 przez Kid_A, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ