Ktoś tu chciał resory piórowe? :>
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Ktoś tu chciał resory piórowe? :>
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Id ... ion/01.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Id ... ion/02.jpg
Twardość zależy od rozstawu itp. Zamierzam użyć wersji na "czarnej rurce" do następnego MOCa po trucktrialu.
Możecie brać się do testów Napiszcie, jak działa.
http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Id ... ion/02.jpg
Twardość zależy od rozstawu itp. Zamierzam użyć wersji na "czarnej rurce" do następnego MOCa po trucktrialu.
Możecie brać się do testów Napiszcie, jak działa.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
No chciałem
Możesz mi podać numer (peeron), tego drugiego, szarego pióra? bo chyba nie mam takiego elementu i nie wiem o nim za dużo. Próbuje za to trochę z tym drugim, nie specjalnie to wychodzi. Łatwo się przełamuje :/
Za to testuje resor piórowy o długości ok. 28 studów. Tylko niech mi ktoś podpowie, jak to mocować? Zdjęcie tu (jak opublikują)
Ciekaw jestem tej trzeciej metody
Możesz mi podać numer (peeron), tego drugiego, szarego pióra? bo chyba nie mam takiego elementu i nie wiem o nim za dużo. Próbuje za to trochę z tym drugim, nie specjalnie to wychodzi. Łatwo się przełamuje :/
Za to testuje resor piórowy o długości ok. 28 studów. Tylko niech mi ktoś podpowie, jak to mocować? Zdjęcie tu (jak opublikują)
Ciekaw jestem tej trzeciej metody
Ostatnio zmieniony 2006-04-15, 12:05 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- Darek Mróz
- VIP
- Posty: 213
- Rejestracja: 2004-06-02, 14:12
- Lokalizacja: Rzeszów
- brickshelf: sasik
-
Trochę mi to na resor piórowy nie wygląda. Zauważ Tomku, że ta rurka, która robi za sprężynę resoru, nie ma się jak ugiąć, bo nie ma na to miejsca. Zwykle jedna końcówka takiego resora jest mocowana do ramy na sztywno, a druga przy pomocy jarzma, które jest zamontowane wahliwie względem ramy. Drugi problem który dostrzegam, to kłopot z przymocowaniem reszty zawieszenia do takiego resora, ale może już masz jakiś pomysł ...
LEg GOdt Darek Mróz
Pomysł z tymi resorami jest dobry, ale niedopracowany. Zrobiłem pierwszą wersję, przymocowałem tylny most mojego dźwigu i... szkoda gadać. Resory z rurek po prostu "sklapły", a most dodatko przesunął się na bok względem pojazdu. Spróbuję to jakoś wzmocnić i wtedy wrzucę zdjęcia na Bricka.
Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam...
Hmm ja je wzmocniłem poprzez dodanie resora, http://www.peeron.com/inv/parts/731c01?img=10905 ośrodku pióra i jest teraz większy opór przy naciskaniu, lecz nadal jest problem z przechyłami piór to w lewo to w prawo.
A z przymocowaniem większego problemu nie ma, jutro postaram zrobic jakieś fotki.
A z przymocowaniem większego problemu nie ma, jutro postaram zrobic jakieś fotki.
Sprawa wygląda następująco: Resor piórowy, jak sama nazwa wskazuje, powinien mieć "pióra", czyli płaskowniki ze sprężystej stali, wygięte na kształt łuku, które poruszają się wzdłuż siebie przy wyginaniu resoru. Rurki nie nadają się na pióra, ponieważ wyginają się we wszystkich kierunkach i w dodatku się skręcają, dlatego most z rurkami przemieszcza się w różne strony.
Wymyśliłem bardziej realistyczny resor z plate'ów z piórami, które mają z jednej strony tile. Mogą się względem siebie poruszać, niestety nie są wygięte na kształt łuku, ale na to już nic nie poradzę. Nie mam łukowych lub parabolicznych klocków.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=179149
Zawieszenie pasuje do ModelTeam ze względu na realistyczne odwzorowanie oryginału.
Do Technik się nie nadaje, ponieważ ma zbyt mały skok i jest po prostu gorsze od wachaczy i sprężyn.
Wymyśliłem bardziej realistyczny resor z plate'ów z piórami, które mają z jednej strony tile. Mogą się względem siebie poruszać, niestety nie są wygięte na kształt łuku, ale na to już nic nie poradzę. Nie mam łukowych lub parabolicznych klocków.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=179149
Zawieszenie pasuje do ModelTeam ze względu na realistyczne odwzorowanie oryginału.
Do Technik się nie nadaje, ponieważ ma zbyt mały skok i jest po prostu gorsze od wachaczy i sprężyn.
Ostatnio zmieniony 2006-04-17, 23:38 przez rzooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam...
Rurki nie nadają się na pióra, ponieważ wyginają się we wszystkich kierunkach i w dodatku się skręcają, dlatego most z rurkami przemieszcza się w różne strony.
Prawda, ale tak jak TT napisał można a nawet trzeba zastosować stabilizatory i myśle, że będzie wszystko wporządku i most będzie sie przemieszczał, ale w mniejszym stopniu.
A co do twojego pomysłu: jak te wyginania wpływają na klocki? Powodują jakieś zniekształcenia?
Prawda, ale tak jak TT napisał można a nawet trzeba zastosować stabilizatory i myśle, że będzie wszystko wporządku i most będzie sie przemieszczał, ale w mniejszym stopniu.
A co do twojego pomysłu: jak te wyginania wpływają na klocki? Powodują jakieś zniekształcenia?
Ostatnio zmieniony 2006-04-17, 23:44 przez Tomek, łącznie zmieniany 2 razy.
Przy lekkim modelu nie powodują zniekształceń. Przy cięższych modelach należy zastosować tzw. odbujniki (czy jakoś tak, przynajmniej wuja mechanik tak na to mówi), które zapobiegną zbytniemu wygięciu klocków.
Można montować stabilizatory, ale i tak takie zawieszenie, w porównaniu do shockabsorberów, wypada o wiele gorzej. Ja zostaję przy standartowych wachaczach i tychże częściach. Resory piórowe to w Lego coś nowego, a w mechanice to już dawno przeżytek.
TT jaki jest twój trzeci sposób na resory piórowe?
Można montować stabilizatory, ale i tak takie zawieszenie, w porównaniu do shockabsorberów, wypada o wiele gorzej. Ja zostaję przy standartowych wachaczach i tychże częściach. Resory piórowe to w Lego coś nowego, a w mechanice to już dawno przeżytek.
TT jaki jest twój trzeci sposób na resory piórowe?
Ostatnio zmieniony 2006-04-18, 00:51 przez rzooq, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam...
Co ciekawe w najnowszej Corvette C6 (amerykański samochód sportowy) tylne zawieszenie jest właśnie na resorach piórowych
Co do Lego, może sensownie było by użyć osi jako resorów? Są elastyczne i zarazem odporne na trwałe odkształcenia, nie licząc może skręcania... ale to nie występuje w resorach za bardzo ^^
Co do Lego, może sensownie było by użyć osi jako resorów? Są elastyczne i zarazem odporne na trwałe odkształcenia, nie licząc może skręcania... ale to nie występuje w resorach za bardzo ^^
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
I żeby było śmieszniej, podobno nieźle się prowadzi jak na konstrukcję bazującą na żuku czy polonezieJerac pisze:Co ciekawe w najnowszej Corvette C6 (amerykański samochód sportowy) tylne zawieszenie jest właśnie na resorach piórowych
Ja jestem pełen obaw, czy w większych modelach w ogóle da się sensownie stosować tego typu zawieszenie. Daaawno temu, przy konstrukcjach o szerokości 6 kropek stosowałem płytki jako pióro resora. Te modele były bardzo lekkie a mimo wszystko po kilkunastu dniach stania (stania, bez bawienia) klocki potrafiły się odkształcać. Prawdę mówiąc nie chce mi się wierzyć, że do dużego modelu, powiedzmy w skali 1:15 czy 1:13, da się zrobić z jakiegokolwiek elementu LEGO pióro zapewniające sesnowne tłumienie oraz nie niszczące klocków. Tutaj odbojniki na niewiele się zdadzą, bo zanim resor do nich dotknie, dawno sam straci swoją sprężystość a na klockach pojawią się ślady po wyginaniu.Jerac pisze:Co do Lego, może sensownie było by użyć osi jako resorów? Są elastyczne i zarazem odporne na trwałe odkształcenia, nie licząc może skręcania... ale to nie występuje w resorach za bardzo ^^
Oczywiście zawieszenie piórowe w modelu z LEGO wygląda efektownie, ale jego użyteczność i wydajność jeśli chodzi o tłumienie, wg mnie, pozostanie na mizernym poziomie.
Jeżeli by rozważać taką konstrukcję jako atrapę zawieszenia, to można by pokusić się o zrobienie jednego pióra z dwóch równoległych osi (oddalonych od siebie o 1 studa) i dodatkowo połączenie je ze sobą przy końcach i w punkcje mocowania mostu za pomocą liftarmów 1x3 (mogą pewnie być też połówki). Nie mam plastycznych osiek w domu, ale to mogło by być efektowne Na działanie bym nie liczył
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Chyba najlepsze zawieszenie do Lego zapewniają sprężyny. Plastyczne ośki są z tworzywa sztucznego, które ma gorszą sprężystość od stopu metali, z którego wykonane są sprężyny. Oczywiście niektóre polimery mają lepszą sprężystość od metali, ale nie robi się z nich części Lego.
Szukajcie, a znajdziecie. Pukajcie, a otworzą wam...
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
A'propos tych resorow, to takie: http://www.brickshelf.com/gallery/TT/Id ... ion/02.jpg , jak to na dole przed osia,a za osia wahacz zastosowalem w modelu inspirowanym tarpanem rolnikiem 237.
Sprawuje sie ladnie, tyle,ze model jest maly, bo powstal podczas zabawy z siostrzencami ich niezbyt duzymi zasobami klockow, wiec powstala tylko rama pod zabudowe z resorowanym tylem, ale musze powiedziec, ze ladnie to tlumi male nierownosci i sprawdza sie dosc dobrze. w najblizszym czasie moze (jesli to jeszcze nie uleglo zniszczeniu) sprobuje zrobic zdjecia, a pozniej pomysle nad budowa jakiegos przeniesienia napedu, bo w tej chwili jest tylko most z permanentna szpera.
Sprawuje sie ladnie, tyle,ze model jest maly, bo powstal podczas zabawy z siostrzencami ich niezbyt duzymi zasobami klockow, wiec powstala tylko rama pod zabudowe z resorowanym tylem, ale musze powiedziec, ze ladnie to tlumi male nierownosci i sprawdza sie dosc dobrze. w najblizszym czasie moze (jesli to jeszcze nie uleglo zniszczeniu) sprobuje zrobic zdjecia, a pozniej pomysle nad budowa jakiegos przeniesienia napedu, bo w tej chwili jest tylko most z permanentna szpera.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>