Strona 5 z 6

: 2013-01-24, 18:08
autor: Seba_wse
Moim zdaniem servomotor jedynie zasługuje na miano rewolucji, reszta to większe lub mniejsze usprawnienia. Jak dotąd zdarzało mi się jedynie ulepszać/dodawać nowe funkcje do modeli z pudełka, zmotoryzowałem Unimoga aby jeździł przód tył lewo prawo. No i właśnie ze skrętem był problem, oczywiście udało się bez servo, ale nie znalazłem ani nie wpadłem (fakt, że zbyt długo nie myślałem) na rozwiązanie bezpieczne, aby moja wówczas 3 letnia Córcia mogła sobie tym pojeździć bez "mielenia" zębatek. Silnik M do dużych pojazdów powiedzmy jak Unimog (na szerokich laczkach) raczej średnio sobie radził ze skrętem, L nie miał problemu, tyle, że to mielenie zębatek... dlatego servo jest rewolucją, bo można robić w pełni funkcjonalne modele zdalnie sterowane i dać do zabawy dzieciom, bez stresu o zębatki... Jutro powinien do mnie dotrzeć Crawler to jeszcze to zweryfikuję ale głównie przez servo go kupiłem.

: 2013-01-24, 20:33
autor: judam
Ja też jestem narazie zawiedziony tym brakiem elektryki w nowych zestawach. Może ten dźwig spełni moje oczekiwania

: 2013-01-24, 21:11
autor: Filus
Kid_A, widzę, że jesteś kimś na kształt pasjonata. Rozumiem, że 42000 jest w kręgu Twoich zainteresowań? Jeśli tak, to może zrób recenzję tego zestawu. Nie zapomnij zawrzeć w tekście swoich przemyśleń, odniesień do F1. Być może rzuci to nowe, znacznie pozytywniejsze światło na ten set;).
judam pisze:Ja też jestem narazie zawiedziony tym brakiem elektryki w nowych zestawach.
Nie przesadzajmy. Zestawy z elektryką są z reguły droższe. Natomiast takie z samych klocków "zwykłych", są znacznie lepszym dawcą klocków (dla tych, którzy potrzebują ich zastrzyku). Zresztą co roku pojawia się około 2 zestawów z PFami. W tym roku będzie to samo, z tym, że oba są przewidziane drugą połowę roku.

: 2013-01-25, 18:17
autor: piotrek839
goldsun pisze:Mnie osobiście brakuje raczej zazwyczaj jakichś "pierdółek" w stylu tego connectora z 2 axlami 90 stopni i podobnych, bo nieraz trzeba się nieźle nagimnastykować, żeby coś swojego poskładać w miarę sensownie/stabilnie/zajmującego z miarę mało miejsca.
Te "pierdółki" to właśnie bardzo często najistotniejsze części. Dobrze opisałeś problem, przy gęstej zabudowie często jedna część decyduje o wszystkim i najgorsze że to właśnie ta "pierdółka" jest niedostępna.
Części które według mnie najbardziej odmieniły budowanie w ostatnim czasie to:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Do tego dorzuciłbym ramki i przeguby kulowe.
goldsun pisze:Co innego miałoby wyjść ? liftarmy z parzystą liczbą dziurek ? nowe zębatki (kilka bym mógł wymyślić, które by się jeszcze przydały) ? co mogłoby jeszcze zrewolucjonizować budowanie z technica ?
Odmiany istniejących connectorów, połówka istniejącego ślimaka, silniki mini i maxi PF, nowe typy ramek. Z tego bym się bardzo ucieszył.

: 2013-01-25, 21:11
autor: ManiekManiak
piotrek839 pisze:nowe typy ramek
Ramka 5x5 mi się marzy już ze 2 lata:)

: 2013-01-25, 23:33
autor: Chrupek
I liftarmy narożne (nie mylic z L) czyli takie, ćwierć ramki 5x1 + 5x1

: 2013-01-25, 23:37
autor: 3dom
Jak już mamy koncert zyczen...

Obrazek

Powyzsze skrocone o jednego pina.

: 2013-01-26, 00:21
autor: Kid_A
Filus pisze:Kid_A, widzę, że jesteś kimś na kształt pasjonata. Rozumiem, że 42000 jest w kręgu Twoich zainteresowań? Jeśli tak, to może zrób recenzję tego zestawu. Nie zapomnij zawrzeć w tekście swoich przemyśleń, odniesień do F1. Być może rzuci to nowe, znacznie pozytywniejsze światło na ten set;).
"Kimś na kształt pasjonaty" - kurczę, nigdy nie myślałem o sobie w ten sposób. ;) F1 to raczej pochodna tego, że lubię samochody. Reckę planowałem, ale nie w najbliższym czasie.

Piękny offtop. Zestaw okazał się taki sobie, na dodatek nie potrafi nic innego oprócz jazdy po płaskim, a tu mamy rozległą dyskusję o innowacyjności i jej wpływie na codzienne życie (w tym wypadku budowanie). Typowa F1. :P

: 2013-02-09, 11:36
autor: ontek
Nie planowałem recenzji modelu B, zbudowałem go i nie mogę powstrzymać się aby go opisać. Kilka moich słów na jego temat.

Obrazek

1. Kształt.
Model znacznie lepiej prezentuje się na zdjęciu z pudełka, gdzie nie widać jaki jest długi. Długość kabiny i maski to około 20cm, pusta przestrzeń między kabiną a tylnym spojlerem zajmuje około 15cm, długość całego modelu to około 43cm. Sprawia wrażenie muskularnej ciężarówki aż za bardzo. Niedosyt budzi brak zabudowy kabiny z tyłu. Smutno, tym bardziej że zostało kilka białych paneli, które można było wykorzystać.
Obrazek Obrazek Obrazek

2. Kolorystyka.
Nie naklejałem naklejek. Bez naklejek mieszanka czerwonego z czarnym i białym, wygląda dziwnie. W modelu A, klocki różnych kolorów (pomijając żółty) "jakoś" do siebie pasowały, tutaj jest mozaika. Generalnie mam wrażenie że pod względem kolorystycznym model pochodzi z czasów mojego dzieciństwa gdzie nie zwracałem uwagi na kolorystykę tylko na kształt.

3. Funkcje.
Model posiada niezależne zawieszenie. Wahacze zbudowane są z liftarmów. Skok przedniego jest ograniczony, ponadto oś tylnych kół znajduje się wyżej niż przednich, co sprawia że model pochylony jest minimalnie do przodu.
Ruchoma atrapa silnika napędzana jest przez tylną oś. Koła przednie skręcają się poprzez umieszczoną w przestrzeni za kabiną zębatkę z20. Pomimo tego że rury wydechowe znajdują się pod drzwiami kabiny, na końcu została umieszczona kolejna rura, której obrót napędza skrzynkę rozdzielczą. Sterowanie skrzynką umieszczono obok zębatki do skręcania, funkcje jakie są przez nią realizowane to podnoszenie przedniej maski, oraz pochylenie tylnego spojlera (obydwte funkcje wymagają wykonania 12 pełnych obrotów gałką).
Obrazek Obrazek Obrazek

4. Pozostałe części
Po budowanie pozostaje około 50 części, w tym wszystkie elementy wahaczy z formuły, kilka białych paneli, czarnych i czerwonych liftarmów, pinów, bushy, osi, connectorów.

5. Zmotoryzowanie
Autor modelu B, nie przewidział w instrukcji możliwości zmotoryzowania modelu. Jednak patrząc na zagospodarowanie i miejsce w modelu, sprawia wrażenie dającego się łatwo zmotoryzować. Mówię tutaj o wstawieniu servo do skrętu i silnika napędzającego tylną oś. Wspomniany wcześniej brak obudywy kabiny z tyłu oraz przestrzeń za nią, wydają się być idealnym miejscem na batboxa.

6. Podsumowanie
Czy opłaca się budować?
Dla samej frajdy budowania na pewno. Zbudowanie go zajęło około 2,5h. Jeżeli ktoś chciałby go zbudować i postawić na półce, to przy dobrym wyeksponowaniu (czytaj tak jak na zdjęciu z pudełka) będzie wyglądał całkiem ciekawie.

: 2013-02-17, 20:02
autor: Filus
ontek pisze: Zdjęcia dodam jak tylko je zrobię i BS upubliczni.
Jak postęp w tej kwestii?

Pytam, bo cały czas miotam się, czy ten set jest wart moich pieniędzy, czy raczej sobie jednak darować. Nęci mnie wyglądem, który mimo niedoróbek, zwłaszcza z daleka zdecydowanie zachęca. To samo tyczy się specyficznemu zawieszeniu. Podoba mi się też spora ilość paneli, również w ładnym białym kolorze.

Póki co, w zdecydowanych głosach za i przeciw jest 1 do 1. Backbone uważa go za dobry zestaw "na żyletki" (bo i takie będzie jego przeznaczenie;)), Sariel za karygodnie niedopracowany. Ktoś jeszcze go ma i może powiedzieć, czy warto?

: 2014-11-28, 18:30
autor: kajojb
Pozwole sobie odkopać temat

Kupiłem tydzień temu. Aktualnie można go dostać na alledrogo za ok. 300zł z kurierem (nówka ze sklepu). Odejmując kupon 35zł daje 265zł - czyli całkiem ciekawa cena. I tylko z jej powodu się skusiłem.

Wygląd modelu jest całkiem niezły. poprawny ale opadu szczęki nie powoduje. Największe wrażenie robią gabarytu modelu. Funkcje typowo technic'owe (a więc kręcimy zębatką) żenująco nudne i dołożone na siłe. Gryby pokrywa silnika się nie podnosiła a tylny spojler nie obracał model kompletnie nic by nie stracił.
Po zbudowaniu zabrałem się za zmotoryzowanie (RC) modelu. Jest bajecznie proste - w miejscu gdzie powinien być fotel kierowcy mieści się bez problemu medium z z8 + sprzęgło z24 w miejscu kierownicy. Atrapę silnika V8 również łatwo można zastąpić XL'ką. Niestety nawet ten silnik oferuje dość słabe osiągi, mimo że waga całości nie przekracza 2kg. Nie wiem z czego to wynika (może ja coś skopałem), ale przypomina mi to VW Polo obładowanego spoilerami na 18" felach tylko że z silniczkiem 1.0 pod maską :P

W zestawie fajne koła oraz dużo klocków w ładnym białym kolorze. Wahacze i zwrotnice raczej mało przydatne do wykorzystania we własnych MOCach. Z innych ciekawych klocków mamy 4 czarne panele 5x11; 3 małe siłowniki i atrapę V8

Mimo wszystko uważam że przy cenie < 300zł zakup się opłacał. Choć pewnie szybko wyjmę z niego elektrykę, zamontuje z powrotem atrapę silnika i odstawie na półkę - do tego ten zestaw się świetnie nadaje

: 2014-11-29, 00:04
autor: klatka
Skąd zdobyć ten kupon na Allegro za 35zł?
Po dwie dyszki - tak były za aplikację... a ten?
Za 265zł -to naprawdę dobra cena...

: 2014-11-29, 00:31
autor: MarcinMK
35 zł dostajesz jeśli jest akcja za zakupy za 100 zł, 20 zł w akcji za zakupy za 50 zł.

: 2014-12-10, 11:33
autor: AOW
Sariel, fajna recenzja, mnie najbardziej podobają się takie gdzie jest tekst oraz albo Video albo Zdjęcia.

Przeglądająć internet i znalazłem bardzo ciekawy alternatywny model

: 2014-12-10, 13:01
autor: Arbaal
Podbiję temat.
Czy ktoś może budował tego Street Rod'a? "C"
Nie mam w kolekcji zestawy 42000, nie lubię bolidów F1. Jeśli chodzi o model alternatywny "B" to aż trudno mi uwierzyć, że Lego mogło zbudować coś tak paskudnego.

Street Rod to jedyna konstrukcja dla której mógł bym kupić ten zestaw, czy ktoś ma podobne zdanie, doświadczenie?
Pozdrawiam