Truck Trial - jak zacząć?
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Jak Wy zakładacie tą rurkę karbowaną??
Tniecie ja na segmenty i tak po jednym oczku zakładacie?
U nas w LTTC spreżyny niekoszerne są dozwolone (tak samo jak sznurki). Rurka termokurczliwa niestety niedozwolona a chyba nadawałaby sie najlepiej i najlatwiej ją zakładać.
Węże pneumatyczne też sie nadają ale naciąganie wymaga troche siły, cierpliwości i dużo samozaparcia, ale przynajmniej koszerne.
Spręzynke za to zakłada się najłatwiej bo po prostu się ją nakręca, no i wygląda pro.
Tniecie ja na segmenty i tak po jednym oczku zakładacie?
U nas w LTTC spreżyny niekoszerne są dozwolone (tak samo jak sznurki). Rurka termokurczliwa niestety niedozwolona a chyba nadawałaby sie najlepiej i najlatwiej ją zakładać.
Węże pneumatyczne też sie nadają ale naciąganie wymaga troche siły, cierpliwości i dużo samozaparcia, ale przynajmniej koszerne.
Spręzynke za to zakłada się najłatwiej bo po prostu się ją nakręca, no i wygląda pro.
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Już nawet nie pamiętam. Kilka lat temu tak raz czy dwa zrobiłem ale z tego co pamiętam to niezauważalny efekt był i chyba dlatego zrezygnowałem od tamtej pory jadę na surowym kardanie, bez rurek czy gumy.
Deczko ograniczam promień skrętu i też wachliwość zwolnic tym samym kardan nie lata jak szmata, mniej ma do zniesienia. Jest trochę gorszy promień skrętu ale za to mocniejszy a koła nie uginają się nienaturalnie bóg wie o ile tylko o ciut, co oddaje realną maszynę bez pseudo rozjeżdżania się jak jamnik.
Może spróbuj starej pneumatyki, daj znać jaki efekt jak się zdecydujesz.
Deczko ograniczam promień skrętu i też wachliwość zwolnic tym samym kardan nie lata jak szmata, mniej ma do zniesienia. Jest trochę gorszy promień skrętu ale za to mocniejszy a koła nie uginają się nienaturalnie bóg wie o ile tylko o ciut, co oddaje realną maszynę bez pseudo rozjeżdżania się jak jamnik.
Może spróbuj starej pneumatyki, daj znać jaki efekt jak się zdecydujesz.
Pies utonął, łańcuch pływa
Pytanie do jeżdżących na niekoszernych oponach.
Macie wewnątrz tę piankę co była w oponie, czy pozbyliście się jej i wewnątrz opony macie tylko chińskie powietrze?
Nasze samochody chyba nie są nadmiernie ciężkie i czym więcej opona się ugnie - tym lepiej.
Jedyne nad czym się zastanawiam to sztywność opony - czy bez pianki nie "kładą" sie na bok np podczas jazdy wzdłuż pochyłości.
Pytam bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem a jak ogląda sie zdjęcia i filmy to pianki niestety (albo i stety) nie widać więc nie wiadomo czy jest czy nie :)
Macie wewnątrz tę piankę co była w oponie, czy pozbyliście się jej i wewnątrz opony macie tylko chińskie powietrze?
Nasze samochody chyba nie są nadmiernie ciężkie i czym więcej opona się ugnie - tym lepiej.
Jedyne nad czym się zastanawiam to sztywność opony - czy bez pianki nie "kładą" sie na bok np podczas jazdy wzdłuż pochyłości.
Pytam bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem a jak ogląda sie zdjęcia i filmy to pianki niestety (albo i stety) nie widać więc nie wiadomo czy jest czy nie :)
Opony bez gabek schodzily mi z felgi w autku 4x4 ponizej 1kg :) Zalezy tez, czy zakladasz na rant, czy na wewnetrzna czesc rantu. Jezdzilem tatra bez gabek, przy masie 3,3 auto stalo praktycznie na felgach - opony zgniecione.
W wersji standardowej jezdze z gabkami, a opony mam zalozone na wewnetrzna czesc rantu - problemow na rajdzie brak.
W wersji standardowej jezdze z gabkami, a opony mam zalozone na wewnetrzna czesc rantu - problemow na rajdzie brak.
Muszel zerknij TU.
W LTTC (w STT chyba też - jeżeli się mylę proszę poprawcie mnie) dopuszczone są tylko 96mm For Tamiya CC01
są dwa typy tych opon (symetryczne i kierunkowe)
w LTTC wszyscy jeździmy na kierunkowych - z bieżnikiem układającym się w literę V
linki z aukcji:
opona kierunkowa - aukcja aliexpress
opona kierunkowa - aukcja ebay 1
opona kierunkowa - aukcja ebay 2
dla porównania tu link do opon symetrycznych:
opona symetryczna - aukcja ebay 2
Generalnie bieżniki są skonstruowane z takich samych elementów, ale inaczej ułożonych.
Łopatologicznie (na początku trudno zauważyć różnicę): w oponie symetrycznej „domki” na bieżniku dotykają się „ścianami” a w oponie kierunkowej „ściana” domku dochodzi do „podłogi” drugiego domku – dzięki temu tworzy się litera V.
W NOWYM bieżniku (kierunkowym) jest to odbicie lustrzane po osi opony z przesunięciem o jedną kostkę
W STARYM bieżniku (symetrycznym) konstrukcja jest taka ze jedna połowa jest obrócona względem drugiej o 90 stopni. Tak jakby wykonywali takie same połówki i jedna obracali względem drugiej o 90 stopni i sklejali.
są dwa typy tych opon (symetryczne i kierunkowe)
w LTTC wszyscy jeździmy na kierunkowych - z bieżnikiem układającym się w literę V
linki z aukcji:
opona kierunkowa - aukcja aliexpress
opona kierunkowa - aukcja ebay 1
opona kierunkowa - aukcja ebay 2
dla porównania tu link do opon symetrycznych:
opona symetryczna - aukcja ebay 2
Generalnie bieżniki są skonstruowane z takich samych elementów, ale inaczej ułożonych.
Łopatologicznie (na początku trudno zauważyć różnicę): w oponie symetrycznej „domki” na bieżniku dotykają się „ścianami” a w oponie kierunkowej „ściana” domku dochodzi do „podłogi” drugiego domku – dzięki temu tworzy się litera V.
W NOWYM bieżniku (kierunkowym) jest to odbicie lustrzane po osi opony z przesunięciem o jedną kostkę
W STARYM bieżniku (symetrycznym) konstrukcja jest taka ze jedna połowa jest obrócona względem drugiej o 90 stopni. Tak jakby wykonywali takie same połówki i jedna obracali względem drugiej o 90 stopni i sklejali.
Ostatnio zmieniony 2016-10-04, 14:21 przez omen, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki chłopaki, takie konkrety to ja lubię :) rozumiem, że to opony pod "standardowa" felgę 56x34?
A znacie może jakieś inne fajne i w podobnej cenie opony z podobnym balonem ale na mniejszą feglę, tj. 43,2x26? Tak jak TUTAJ. Rozumiem, że pewnie nie używacie takich i nie jest to opona do trialu, ale Wy trialowcy macie chyba największe doświadczenie w poszukiwaniu innych opon, dlatego pytanie tutaj. Co nie znaczy, że powyższe linki mi się nie przydadzą :)
A znacie może jakieś inne fajne i w podobnej cenie opony z podobnym balonem ale na mniejszą feglę, tj. 43,2x26? Tak jak TUTAJ. Rozumiem, że pewnie nie używacie takich i nie jest to opona do trialu, ale Wy trialowcy macie chyba największe doświadczenie w poszukiwaniu innych opon, dlatego pytanie tutaj. Co nie znaczy, że powyższe linki mi się nie przydadzą :)
W sensie że na 43,2 też? Znalazłem na aliexpresie coś takiego:Blaha pisze:W STT jeździmy na obu typach :)
https://pl.aliexpress.com/item/4Pcs-Aus ... 0.0.eU9dUv
Ale piszą, że średnica wewnętrzna to 48 mm, także słabo.
Super byłoby znaleźć coś takiego:
http://store.rc4wd.com/Mud-Thrashers-15 ... p_219.html
ale ciut taniej ;)
Podasz Blaha w takim razie jakieś propozycje pod mniejszą felgę?