Truck Trial - jak zacząć?

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
omen
Posty: 187
Rejestracja: 2016-02-02, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#106 Post autor: omen »

Jak Wy zakładacie tą rurkę karbowaną??
Tniecie ja na segmenty i tak po jednym oczku zakładacie?

U nas w LTTC spreżyny niekoszerne są dozwolone (tak samo jak sznurki). Rurka termokurczliwa niestety niedozwolona a chyba nadawałaby sie najlepiej i najlatwiej ją zakładać.

Węże pneumatyczne też sie nadają ale naciąganie wymaga troche siły, cierpliwości i dużo samozaparcia, ale przynajmniej koszerne.

Spręzynke za to zakłada się najłatwiej bo po prostu się ją nakręca, no i wygląda pro.

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#107 Post autor: Uncle Jaca »

Już nawet nie pamiętam. Kilka lat temu tak raz czy dwa zrobiłem ale z tego co pamiętam to niezauważalny efekt był i chyba dlatego zrezygnowałem od tamtej pory jadę na surowym kardanie, bez rurek czy gumy.

Deczko ograniczam promień skrętu i też wachliwość zwolnic tym samym kardan nie lata jak szmata, mniej ma do zniesienia. Jest trochę gorszy promień skrętu ale za to mocniejszy a koła nie uginają się nienaturalnie bóg wie o ile tylko o ciut, co oddaje realną maszynę bez pseudo rozjeżdżania się jak jamnik.

Może spróbuj starej pneumatyki, daj znać jaki efekt jak się zdecydujesz.
Pies utonął, łańcuch pływa

sebanm
VIP
Posty: 362
Rejestracja: 2009-08-13, 21:17
Lokalizacja: Opole

#108 Post autor: sebanm »

Testowałem takie kardany w przegubach kulowych, krótko bo zaraz jeden wystrzelił i na tym zakończyłem testy.
Załączniki
kardan.jpg
kardan.jpg (13.16 KiB) Przejrzano 2898 razy

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#109 Post autor: Atros »

Obrazek

Do nasunięcia rurki karbowanej użyłem końcówki od długopisu/ołówka automatycznego.

Dzięki temu kardany nie pękają na ośkach ale nadal przy dużym skręcie może wyskoczyć krzyżak.

omen
Posty: 187
Rejestracja: 2016-02-02, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#110 Post autor: omen »

Pytanie do jeżdżących na niekoszernych oponach.
Macie wewnątrz tę piankę co była w oponie, czy pozbyliście się jej i wewnątrz opony macie tylko chińskie powietrze?

Nasze samochody chyba nie są nadmiernie ciężkie i czym więcej opona się ugnie - tym lepiej.
Jedyne nad czym się zastanawiam to sztywność opony - czy bez pianki nie "kładą" sie na bok np podczas jazdy wzdłuż pochyłości.

Pytam bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem a jak ogląda sie zdjęcia i filmy to pianki niestety (albo i stety) nie widać więc nie wiadomo czy jest czy nie :)

sebanm
VIP
Posty: 362
Rejestracja: 2009-08-13, 21:17
Lokalizacja: Opole

#111 Post autor: sebanm »

U nas, z tego co wiem, wszyscy mają gąbeczki w oponach.
Bez nich będzie chyba za miękko, przez co opona może się zsuwać, tak hipotetycznie, bo nie sprawdzałem.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#112 Post autor: smyk »

Coś za coś. Jeżdżę bez gąbek i na ostatnim rajdzie straciłem kapcia na jednej z sekcji.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#113 Post autor: Mistakes »

Opony bez gabek schodzily mi z felgi w autku 4x4 ponizej 1kg :) Zalezy tez, czy zakladasz na rant, czy na wewnetrzna czesc rantu. Jezdzilem tatra bez gabek, przy masie 3,3 auto stalo praktycznie na felgach - opony zgniecione.

W wersji standardowej jezdze z gabkami, a opony mam zalozone na wewnetrzna czesc rantu - problemow na rajdzie brak.

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#114 Post autor: Atros »

ja jeżdżę bez gąbek 4x4 1900g. Na początku miałem założone do wewnątrz felgi ale uznałem, że za mało się uginają i założyłem w rowki i jest git. Opona ani razu nie spadła.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#115 Post autor: Muszel »

Mógłby ktoś podesłać przykładowe "niekoszerne" opony z jakich korzystacie?
Pozdrawiam,
Piotrek

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#116 Post autor: SERVATOR »

Muszel zerknij TU.

omen
Posty: 187
Rejestracja: 2016-02-02, 18:07
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#117 Post autor: omen »

W LTTC (w STT chyba też - jeżeli się mylę proszę poprawcie mnie) dopuszczone są tylko 96mm For Tamiya CC01

są dwa typy tych opon (symetryczne i kierunkowe)
w LTTC wszyscy jeździmy na kierunkowych - z bieżnikiem układającym się w literę V
linki z aukcji:

opona kierunkowa - aukcja aliexpress

opona kierunkowa - aukcja ebay 1

opona kierunkowa - aukcja ebay 2

dla porównania tu link do opon symetrycznych:
opona symetryczna - aukcja ebay 2

Generalnie bieżniki są skonstruowane z takich samych elementów, ale inaczej ułożonych.
Łopatologicznie (na początku trudno zauważyć różnicę): w oponie symetrycznej „domki” na bieżniku dotykają się „ścianami” a w oponie kierunkowej „ściana” domku dochodzi do „podłogi” drugiego domku – dzięki temu tworzy się litera V.

W NOWYM bieżniku (kierunkowym) jest to odbicie lustrzane po osi opony z przesunięciem o jedną kostkę
W STARYM bieżniku (symetrycznym) konstrukcja jest taka ze jedna połowa jest obrócona względem drugiej o 90 stopni. Tak jakby wykonywali takie same połówki i jedna obracali względem drugiej o 90 stopni i sklejali.
Ostatnio zmieniony 2016-10-04, 14:21 przez omen, łącznie zmieniany 1 raz.

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#118 Post autor: Muszel »

Dzięki chłopaki, takie konkrety to ja lubię :) rozumiem, że to opony pod "standardowa" felgę 56x34?

A znacie może jakieś inne fajne i w podobnej cenie opony z podobnym balonem ale na mniejszą feglę, tj. 43,2x26? Tak jak TUTAJ. Rozumiem, że pewnie nie używacie takich i nie jest to opona do trialu, ale Wy trialowcy macie chyba największe doświadczenie w poszukiwaniu innych opon, dlatego pytanie tutaj. Co nie znaczy, że powyższe linki mi się nie przydadzą :)

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#119 Post autor: Blaha »

W STT jeździmy na obu typach :)

Muszel
Posty: 178
Rejestracja: 2016-06-05, 18:51
Lokalizacja: Łódź
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#120 Post autor: Muszel »

Blaha pisze:W STT jeździmy na obu typach :)
W sensie że na 43,2 też? Znalazłem na aliexpresie coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/4Pcs-Aus ... 0.0.eU9dUv

Ale piszą, że średnica wewnętrzna to 48 mm, także słabo.

Super byłoby znaleźć coś takiego:
http://store.rc4wd.com/Mud-Thrashers-15 ... p_219.html
ale ciut taniej ;)

Podasz Blaha w takim razie jakieś propozycje pod mniejszą felgę?

ODPOWIEDZ