Zawieszenie McPherson

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

Zawieszenie McPherson

#1 Post autor: tiburon »

Przedstawiam wam takie coś co zaprojektowałem w sr 3d builder do mojego samochodu który powstaje w męczarniach:) po weekendzie dośle zdjęcia realnego zawieszenia z fizycznych klocków będzie się różnić np. sprężyną (będzie ta standardowa z rozebranego żóltego 6,5L, na zdjęciach jest sprężyna z motocyklowego amorka, lepiej wygląda:) zresztą oceńcie sami:)
tu jest galeria: https://plus.google.com/u/0/photos/1011 ... 7647366833
Załączniki
zawieszenie McPherson4.JPG

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#2 Post autor: Tranzystor »

Czy działa to dobrze?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Pewnie koledze łatwiej będzie ocenić jak zbuduje to na żywo niż po wirtualnym modelu.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#4 Post autor: Tranzystor »

Jeśli
tiburon pisze:po weekendzie dośle zdjęcia realnego zawieszenia z fizycznych klocków
to zakładam, że je testował.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#5 Post autor: Cieślu »

Śmiem twierdzić, że w weekend zamierza zbudować i przetestować :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

#6 Post autor: tiburon »

sheepo zbudował zawieszenie tego typu do jego sławnego porsche który pewnie każdy widział:
http://www.youtube.com/watch?v=ZXK5a6IcjLE
klatka 6:57 ja chciałem zrobić to tak aby nie używać elementów gumowych które trochę psują efekt wydaje mi się że moje rozwiązanie jest trochę bardziej eleganckie:) w dodaktu możemy sobie ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy bo u góry jest ball joint:) na razie mam na samochodzie to rozwiązanie od sheepo ale jest trochę duże i pokraczne ale działa, to też działa ale poczekajcie do niedzieli:)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

Dejw pisze:Jeśli
tiburon pisze:po weekendzie dośle zdjęcia realnego zawieszenia z fizycznych klocków
to zakładam, że je testował.
Jeśli czytam że realne zawieszenie będzie się różnić sprężyną, to mam wrażenie że "będzie" sugeruje czas przyszły.
Ostatnio zmieniony 2012-11-14, 23:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#8 Post autor: Kid_A »

Konstrukcja kolumny jest przepiękna i lekka, ale jesteś pewien, że przypadku sportowego (jak podejrzewam) samochodu ważącego ok. 2 kg, jedna sprężyna z amortyzatora 6,5 L to nie za mało?

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#9 Post autor: Cieślu »

Jeżeli będzie to twardy amorek to powinno wystarczyć. Najwyzej można go dodaktowo utwardzić patentem Atra.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

#10 Post autor: tiburon »

to jest kwestia przełożenia zawieszenia jeśli było by to standardowe legowe 2 wachaczowe to mogło by być mało ale to jest McPherson więc przełożenie siły z piasty na sprężyne jest około 1:1 więc sprężyna z wzmocnionego żółtego 6,5L przy ciężarze 2 silników rc i 5 biegowej skrzyni biegów z wbudowanym dyfrem ugina się o około 2 mm więc nie powinno być tragedii gdy dojdzie reszta samochodu:) owszem będzie to sportowe auto mam już większość bebechów napęd tylko na przednią oś, a buda... waham się jeszcze między alfą 155 a cinquecento sporting :) mimo że to 2 różne samochody to układ napędowy i zawieszenie są bardzo podobne (z przodu nawet to samo, silnik rzędowy 4 cylindry, skrzynie 5 biegów, zawieszenie Mcpherson, różnica jest na tylnej osi:) zresztą 99% samochodów jest budowanych w takiej konfiguracji, plusem tego zawieszenia jest to że cały układ napędowy mieści się poprzecznie...

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#11 Post autor: Tranzystor »

Cieślu pisze:Najwyzej można go dodaktowo utwardzić patentem Atra.
Obawiam się, że to niemożliwe. Do żółtego amorka 6,5 nie włożysz busha, poza tym tu jest sama sprężyna.

Awatar użytkownika
Kid_A
Posty: 38
Rejestracja: 2012-10-04, 11:06
Lokalizacja: Brzesko
brickshelf: KidA

 

#12 Post autor: Kid_A »

Zdaję sobie sprawę, że będzie to twardy 6,5 L i mimo tego mam wątpliwości.
Najwyzej można go dodaktowo utwardzić patentem Atra.
Cieślu, rozwiń proszę, niestety nie kojarzę o czym piszesz. :(
to jest kwestia przełożenia zawieszenia jeśli było by to standardowe legowe 2 wachaczowe to mogło by być mało ale to jest McPherson więc przełożenie siły z piasty na sprężyne jest około 1:1 więc sprężyna z wzmocnionego żółtego 6,5L przy ciężarze 2 silników rc i 5 biegowej skrzyni biegów z wbudowanym dyfrem ugina się o około 2 mm więc nie powinno być tragedii gdy dojdzie reszta samochodu:) owszem będzie to sportowe auto mam już większość bebechów napęd tylko na przednią oś, a buda... waham się jeszcze między alfą 155 a cinquecento sporting :)
Pięknie to brzmi, więc szczerze życzę Ci, żeby silniki to udźwignęły, a zębatki nie przeskakiwały przy hamowaniu. :)

tiburon
Posty: 27
Rejestracja: 2011-04-03, 20:44
Lokalizacja: Kraków

#13 Post autor: tiburon »

aby rozwiać wątpliwości co do sztywności sprężyny daje wam na zdjęciach mały test:)
https://plus.google.com/u/0/photos/1011 ... 4507281745
jeśli auto będzie ważyło te 2 kilo to przyjmując model ćwiartkowy dostaniemy 0,5 kg na koło, jeśli przy 1 kg sprężyna ma jeszcze zapas 4 mm to nie jest źle :)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#14 Post autor: 3dom »

Kid_A pisze:
Najwyzej można go dodaktowo utwardzić patentem Atra.
Cieślu, rozwiń proszę, niestety nie kojarzę o czym piszesz. :(
Prosze:

Obrazek
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#15 Post autor: Emilus »

Tylko że Maciek jest wielka wada tego rozwiązania. Zmniejszony skok takiego amora.

O wiele lepiej wymienić w nim sprężynę na sztywniejszą, pokazywałem Ci na rajdzie chyba w zeszłym sezonie, pamiętasz?

ODPOWIEDZ