No więc...temat jest dosyć skomplikowany. Tutaj (i pewnie jeszcze w kilku innych wątkach) możesz sobie poczytać o różnych systemach zasilania pociągów:
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=2858
W dużym skrócie...
Teoretycznie to o czym piszesz chyba byłoby możliwe, ale nie wiem, czy się opłaci. Nie da się tak po prostu zamienić silnika 9V na inną część. Musisz się przestawić na inny system zasilania.
Rozumiem, że nie chcesz się bawić w system 9V, zatem w chwili obecnej jedyną sensowną alternatywą jest aktualnie stosowany Power Functions (o RC, który był w międzyczasie, tj. po zakończeniu 9V, a przed pojawieniem się PF, raczej nie ma sensu wspominać).
I tak, mógłbyś zastąpić wspomniany silnik 9V, następującymi elementami:
-
Silnik PF + koła + osie
-
Nadkola
-
Pojemnik na baterie
-
Wieża IR
-
Pilot
Zaletą takiego rozwiązania jest to, że pociąg pojedzie Ci na każdych torach (starych metalizowanych i nowych plastikowych). Ale szczerze, to nie jestem pewien, czy dasz radę wpakować to całe ustrojstwo do lokomotywy Metrolinera. Sam nigdy nie próbowałem. Chociaż... niby tam jest trochę miejsca, po pewnej modyfikacji może by się to dało zrobić.
Zaopatrzenie się w cały niezbędny sprzęt, o którym napisałem wyżej, wyniesie pewnie drożej, niż kupno samego silnika 9V. Ale z drugiej strony, bawienie się systemem 9V na poważnie wiąże się nie tylko z koniecznością zdobycia silnika, ale również większej ilości metalowych torów (drogie, dużo droższe od plastikowych:/) i tego, co jest potrzebne do zasilania (
to i
to oraz
to).