Alternatywa do kół Train
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Alternatywa do kół Train
Witam
Poszukuję alternatywy do kół train których nie posiadam.
W tej chwili poskładałem coś takiego:
Jak widać rozmiar jest niestandardowy i wymaga zmniejszenia wózka do szerokości 3,5 aby swobodnie mógł jeździć po zakrętach.
Poszukuję alternatywy do kół train których nie posiadam.
W tej chwili poskładałem coś takiego:
Jak widać rozmiar jest niestandardowy i wymaga zmniejszenia wózka do szerokości 3,5 aby swobodnie mógł jeździć po zakrętach.
Po kilku próbach i przebudowie kilku wózków znalazłem zloty środek na zastosowanie alternatywnych kół. Na chwilę obecną pracuję jeszcze nad wózkiem napędowym.
Poniżej aktualne osiągnięcia wraz z krótkim opisem:
(zdjęcia są linkiem do większego zdjęcia, link do galerii poniżej)
Wózek łamany:
Bardzo dobrze pokonuje zakręty, zwrotnice oraz nowe elastyczne tory. Odległość między osiami kół może być dowolna, lecz widoczna na zdjęciu (5 kropek) jest dość dobrym wyborem.
Wózek cały:
Odległość między osiami kół wynosi 4 kropki. Taka jest wymagana aby się zmieścić w zakrętach, zwrotnicach i torach elastycznych.
Bardzo ważnym elementem w obu wózkach jest Crossaxle 3M With Knob który umożliwia utrzymanie odpowiednich odległości kół w wózku.
Poniżej jedna z prób wózka napędowego:
Niestety w tym przypadku masa batboxa podnosi oś napędową do góry i wózek nie jedzie.
Prace nad inną wersją trwają.
GALERIA (po publikacji)
Poniżej aktualne osiągnięcia wraz z krótkim opisem:
(zdjęcia są linkiem do większego zdjęcia, link do galerii poniżej)
Wózek łamany:
Bardzo dobrze pokonuje zakręty, zwrotnice oraz nowe elastyczne tory. Odległość między osiami kół może być dowolna, lecz widoczna na zdjęciu (5 kropek) jest dość dobrym wyborem.
Wózek cały:
Odległość między osiami kół wynosi 4 kropki. Taka jest wymagana aby się zmieścić w zakrętach, zwrotnicach i torach elastycznych.
Bardzo ważnym elementem w obu wózkach jest Crossaxle 3M With Knob który umożliwia utrzymanie odpowiednich odległości kół w wózku.
Poniżej jedna z prób wózka napędowego:
Niestety w tym przypadku masa batboxa podnosi oś napędową do góry i wózek nie jedzie.
Prace nad inną wersją trwają.
GALERIA (po publikacji)
Ostatnio zmieniony 2013-05-07, 20:24 przez szykus, łącznie zmieniany 2 razy.
Wygina się bo konstrukcja jest bardzo słaba, dodanie czegoś co łączyło by te "podwyższenia" podwozia z przodu i z tyłu ze sobą usunęło by ten problem (lub łączyło je z batboxem zapewniając punk oporu przed uginaniem pod ciężarem), nie mówiąc o całej reszcie pociągu ;-). W dodatku zdaje się, że w pociągach używa akumulatorków Lego a nie batboxów ze względu na monstrualny rozmiar.
- markervip
- Posty: 65
- Rejestracja: 2010-12-14, 23:10
- Lokalizacja: Wola Radziszowska
- brickshelf: mmarek
-
Dokładnie, popatrz np na istniejące mosty stalowe o konstrukcji kratowej. Jeśli wykonałbyś taką kratownicę na tym wagoniku, czyli jakieś równoległe elementy nieco wyżej jak płyta podwozia do tego jakieś słupki i zastrzały, to powinno rozwiązać problem 'wyginania się'.Nerevar pisze:Wygina się bo konstrukcja jest bardzo słaba.
Albo po prostu nie kombinować i wybudować ściankę wagonu.
Technickowe elementy mają to do siebie, że lubią nie być sztywne (o ile nie są same sobą wzmocnione).
Ostatnio zmieniony 2013-05-08, 09:32 przez markervip, łącznie zmieniany 1 raz.