Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#1 Post autor: dmac »

Właśœnie pojawił się na Brickshelfie pierwszy (i na jakiœ czas jedyny) obrazek mojego nowego MLCadowego MOCa: prawie gotowy kokpit wahadłowca Tydirium, znanego głównie z VI czꜶci Gwiezdnych Wojen. Dlaczego w MLCadzie? Bo niektóre czꜶci nie istnieją w potrzebnych kolorach, a wielu innych brakuje w kolekcji mojej i syna. Dlaczego Tydirium? Bo jeszcze nikt nie zrobił go porządnie w odpowiednio dużej skali, tzn. takiej, żeby w kabinie zmieśœciło się 4 gośœci. U mnie się mieśœci :) Poza tym, bardzo bym chciał, żeby w przyszłoœści rampa opuszczała się elektrycznie, podobnie jak podwozie i skrzydła - ale to daleka przyszłośœć, bo jak mówiłem, mam na razie tylko dziób. Wszyscy już znają moje sławetne tempo pracy, więc kolejne obrazki raczej nieprędko... Ale ten jeden myœślę zachęcający :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-09-24, 14:26 przez dmac, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Maciek

#2 Post autor: Maciek »

Bardzo zgrabna cacuszko. Jestem ciekaw jak będzie reprezentowała się całoœć :?:

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#3 Post autor: dmac »

Maciek pisze:Bardzo zgrabna cacuszko. Jestem ciekaw jak będzie reprezentowała się całoœć :?:
Dzięki. Mam nadzieję, że mniej więcej tak :) :

http://www.starwars.org.pl/pic.php?path ... %20Shuttle

i tak:

http://www.starwars.org.pl/pic.php?path ... %20Shuttle
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Maciek

#4 Post autor: Maciek »

Jestem również fanem STAR WARS, więc wiem co nieco o wojnach wœród gwiazd :wink:
Jestem ciekaw jak potem zostanš zachowane proporcje i cała reszta. Jest to skala "właœciwa" dla figurek, ale pewnie wyjdzie coœ w okolicach usc.....

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#5 Post autor: dmac »

Maciek pisze:Jestem również fanem STAR WARS, więc wiem co nieco o wojnach wœród gwiazd :wink:
Jestem ciekaw jak potem zostanš zachowane proporcje i cała reszta. Jest to skala "właœciwa" dla figurek, ale pewnie wyjdzie coœ w okolicach usc.....
Istotnie. Według bardzo szacunkowych obliczeń, będzie miał 54 cm długoœci (od czubka dziobu do dysz silników) i 72 cm wysokoœci (w pozycji spoczynkowej, tj. ze skrzydłami do góry i z wycišgniętym podwoziem - w locie, ze skrzydłami w dół, oczywiœcie będzie jeszcze wyższy :)) Kawał bydlaka. Szkoda, że nigdy nie sprawdzę, czy np. skrzydła nie rozpadałyby się pod własnym ciężarem... To sš minusy wirtualnego Lego :(
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#6 Post autor: TT »

No i niesprawdzisz czy będzie latał... :lol:
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
shaggie
Adminus Emeritus
Posty: 170
Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: shaggie

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#7 Post autor: shaggie »

dmac pisze:Właœnie pojawił się na Brickshelfie pierwszy (i na jakiœ czas jedyny) obrazek mojego nowego MLCadowego MOCa: prawie gotowy kokpit wahadłowca Tydirium, znanego głównie z VI częœci Gwiezdnych Wojen.
Zapowiada się obiecujšco, dobre użycie SNOT-u. Może nieco za mało szczegółów, ale na obrazkach, do których dałeœ linki widzę, że kabina faktycznie pozbawiona tzw. greeblingu.
Zastanawiam się też nad użytš przez Ciebie bielš - próbowałeœ może zastšpić jš szaroœciš? Nie pamiętam jakiego koloru był wahadłowiec w filmie, ale biały jakoœ nie pasuje mi do statków kosmicznych.
shaggie.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#8 Post autor: dmac »

shgg pisze:Zapowiada się obiecujšco, dobre użycie SNOT-u. Może nieco za mało szczegółów, ale na obrazkach, do których dałeœ linki widzę, że kabina faktycznie pozbawiona tzw. greeblingu.
Zastanawiam się też nad użytš przez Ciebie bielš - próbowałeœ może zastšpić jš szaroœciš? Nie pamiętam jakiego koloru był wahadłowiec w filmie, ale biały jakoœ nie pasuje mi do statków kosmicznych.
Greebling będzie na "karku" i może trochę pod spodem. Cały model w oryginale jest generalnie doœć gładki, ale tam gdzie trzeba, postaram się rzucić nieco "flaków na wierzchu" :)
Co do kolorów, zdania sš podzielone. W filmie na ujęciach z kosmosu oczywiœcie statek jest szary; na lšdowisku w doku drugiej Gwiazdy Œmierci natomiast jest równie biały, jak pancerze szturmowców. Sam model użyty przez filmowców był, moim zdaniem prawie biały, a w każdym razie bliższy bieli, niż szaroœci Lego. Poza tym, to będzie nówka, prosto z fabryki :)

P.S. Czy mi się zdaje, czy współpracowałeœ kiedyœ z niejakim AHui? Właœnie dostałem feedback na temat wahadłowca od kogoœ, kto podpisał się AHui... Odpisałem mu nawet, pytajšc w post scriptum, czy mówi mu coœ ksywka shgg albo Shaggie. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#9 Post autor: dmac »

A przy okazji, pytanie techniczne do Ciebie, Shaggie (jako do autora fantastycznych renderingów kolejowych i nie tylko :))
Jak zapewne zauważyłeœ, niektóre klocki w moim modelu (zwłaszcza w przedniej częœci dziobu) leżš jakby nierówno. Kłopot w tym, że nie umiem ich idealnie ustawić. W MLCadzie pracuję na najdrobniejszej siatce i wszystko było w porzšdku, dopóki nie skończyłem "karoserii" i nie obróciłem jej czubkiem do dołu, by zajšć się "szyjš". Wtedy (a może trochę póŸniej, gdy odwróciłem karoserię do poprzedniej pozycji, żeby coœ poprawić) pojawiły się przesunięcia między niektórymi klockami. Nie można ich usunšć. Dam w górę - zachodzš na siebie. Dam w dół - pojawia się szpara... Jakby o pół jednostki rozjechały się niektóre miejsca. "Snap to grid" niewiele daje. Myœlisz, że to błšd programowy, że pojawia się "reszta" przy obliczaniu obrotów o zadany kšt? Znasz może jakieœ rozwišzanie tego problemu? A może wiesz jak go uniknšć w przyszłoœci?
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
shaggie
Adminus Emeritus
Posty: 170
Rejestracja: 2004-06-04, 18:45
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: shaggie

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#10 Post autor: shaggie »

dmac pisze:P.S. Czy mi się zdaje, czy współpracowałeœ kiedyœ z niejakim AHui? Właœnie dostałem feedback na temat wahadłowca od kogoœ, kto podpisał się AHui... Odpisałem mu nawet, pytajšc w post scriptum, czy mówi mu coœ ksywka shgg albo Shaggie. Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko temu.
Nie, no skšd. Ten goœć to Ahui Herrera, współpracowałem z nim przy tworzeniu instrukcji do modeli samochodów z Mafii - to znaczy ja robiłem model, a on instrukcje budowy. Jeden z tych projektów, ciężarówka, wygrał konkurs BI Portalu, o czym pisałem jakiœ czas temu.
dmac pisze:Jak zapewne zauważyłeœ, niektóre klocki w moim modelu (zwłaszcza w przedniej częœci dziobu) leżš jakby nierówno. Kłopot w tym, że nie umiem ich idealnie ustawić.
To jest najprawdopodobniej jakaœ niedoróbka w MLCadzie. Przyznam się, że nie wiem, jaka jest dokładna tego przyczyna, można jednak temu łatwo zapobiec zapisujšc poszczególne "moduły" modelu jako oddzielne pliki i łšczšc je potem do kupy. Można je wtedy dowolnie obracać bez obaw, że się rozjadš.
"Snap to grid" nie działa, gdy pracujesz na najdrobniejszej siatce, bo tak naprawdę to wtedy siatka jest wyłšczona, aby można było przesuwać elementy z dokładnoœciš do punktu.
shaggie.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#11 Post autor: dmac »

Pilne i ważne (dla mnie :)) pytanie: jak połšczyć ze sobš te częœci, które widzicie na rysunku.

[url]http://www.00453005_0000002.org/moc/trial1.JPG[/url]

Niestety, nie mam takich żółtych półbaniaków, a chcę ich użyć w modelu MLCadowym. Pytam więc tych, którzy majš taki element:
1) czy w ogóle bywa on mocowany w taki sposób (do czerwonych płaskich na moim rysunku
2) jeœli tak, to czy trzyma się porzšdnie, czy ledwo-ledwo.
3) jeœli porzšdnie, to jaka musi być odległoœć między szarymi (w pionie i w poziomie), żeby było ok.
4) jeœli nie, to czy znany jest inny sposób mocowania tego elementu (przy czym najlepiej by było nie używać guzków na jego górnej œciance).
Ma się te wymagania :)

Czekam na podpowiedzi. Jeœli ktoœ chciałby wyżyć się graficznie, załšczam też plik MLCada z tym przepięknym rysunkiem :)
http://www.lugpol.org/moc/trial.ldr
Ostatnio zmieniony 2004-10-30, 12:10 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

#12 Post autor: dmac »

dmac pisze:Pilne i ważne (dla mnie :)) pytanie:
Dzięki Sławkowi T problem już rozwišzany. Musiałem szukać innego wyjœcia i znalazłem to:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... oncept.jpg

Wersja oczywiœcie robocza, więc częœci zachodzš na siebie, a obraz jakby spłaszczony, ale koncept rozwojowy, œmiem twierdzić :)
Ostatnio zmieniony 2004-10-30, 12:10 przez dmac, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
benny80
Posty: 162
Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
Lokalizacja: Katowice
brickshelf: benny80
Kontakt:

 

#13 Post autor: benny80 »

Jak zwykle spóŸniony, a w ogóle to rzadko tu bywam bo
nie bawię się virtualami, więc bedzie tylko krótki telegram. :wink:
  • Co do 'baniaków' to sš puste w œrodku, więc sposób mocowania jaki pokazałeœ jest niewykonalny. STOP
  • Rozwišzanie zastępcze z felgami bardzo pomysłowe i nadaje całkiem eleganckiego wyglšdu. STOP
  • Nie znam się w ogóle na SW, więc szczegółów ani różnic oryginału nie widzę, niemniej całoœciowo model
    prezentuje się dobrze i, jak ktoœ już zauważył, także dołšczam gratulacje za pomysłowe użycie SLOT-ów. STOP
  • Nie wiem w jakim formacie zapisujš CAD'y, ale sugerowałbym zmniejszenie rozdzielczoœci
    finalnego obrazka, bo długo się ładuje to raz, i ciężko objšć wzrokiem całoœć, to dwa. STOP
Pozdrawiam! B. 8)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2429
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#14 Post autor: dmac »

benny80 pisze:
  • Rozwišzanie zastępcze z felgami bardzo pomysłowe i nadaje całkiem eleganckiego wyglšdu. STOP
  • Nie znam się w ogóle na SW, więc szczegółów ani różnic oryginału nie widzę, niemniej całoœciowo model
    prezentuje się dobrze i, jak ktoœ już zauważył, także dołšczam gratulacje za pomysłowe użycie SLOT-ów. STOP
  • Nie wiem w jakim formacie zapisujš CAD'y, ale sugerowałbym zmniejszenie rozdzielczoœci
    finalnego obrazka, bo długo się ładuje to raz, i ciężko objšć wzrokiem całoœć, to dwa. STOP
Pozdrawiam! B. 8)
1) Dziękuję. Felgi dajš jednak efekt uboczny: do 40-zębowych kół będš umocowane ruchome skrzydła. Kiedy będš się one podnosić, felgi będš się obracały. Będzie to o tyle widoczne i irytujace, że do pierwszej felgi będzie umocowane (w œrodku) działko dwulufowe... Choć może nie należy przesadnie się martwić takimi problemami w modelu MLCada :)
2) Dziękuję. Model będzie się prezentował coraz lepiej, zwłaszcza, gdy plate'y przestanš wcinać się w felgi, gdy dorobię skrzydła i w ogóle... A zdjęcia oryginału sš w jednym z powyższych postów, dwa adresy.
3) Postulat został uwzględniony :)
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#15 Post autor: TT »

Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ