Strona 1 z 1

[MOC] KrAZ 6322

: 2013-05-11, 12:36
autor: Blaha
Witam,

Chciałem zaprezentować trialówkę, która co prawda nie miała okazji wziąć udziału w żadnych oficjalnych zawodach trialowych, bo powstała w grudniu, a rozłożyłem ją w marcu 2013, to jest dla mnie ważną konstrukcją. Była rozwinięcem dobrze znanego Braci Trialowej Kraza 5133 (została się kabina) i była swoistym poligonem doświadczalnym dla nowych rozwiązań, które w niej zastosowałem i z powodzeniem przeszczepiłem w swojej najnowszej konstrukcji na nowy sezon :)

Obrazek Obrazek

Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy posiada osobną dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła przednie lub tandem z tyłu;
Biegi: 1:2,4 oraz 1:6, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za przedim mostem, tylna w tylnym tandemie;
Skręt: medium z redukcją 1:3 zabudowany w ramie za przednią osią;

Zawieszenie:
przód - sztywny most - kolebka
tył - pływający tandem, mosty połączone mała obrotnicą,

Wymiary [model]:
skala ~1:14
długość regulaminowa: 7850 mm [570 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 4600 mm + 1400 mm [320 mm + 120 mm -> 40 s + 15 s]
szerokość: 2720mm [195mm -> 24s]
wysokość: 3100mm [225mm -> 28s]
atrapa: pracujące legowe V8 pod unoszoną maską, do tego atrapa chłodnicy, układ dolotowy, snorkel i inne bajery ;)
masa: ~12t (podwozie) [~2660g]
przelicznik: ~1,75

Kraz 6322 brał udział w szeregu spotkań trialowych na Śląsku podczas zimy i nigdy nie zawiódł. Był za to niezłym postrachem na trasach - kto widział ten wie ;p
Był niesamowicie zwrotny i żwawy - jestem z niego na prawdę dumny. Jedyne co bym zmienił, to opony na balony, ale nie mam takowych.. Przyjdzie BOP, to zacznę stawiać trialówki na balonach ;)

Zdjęcia można zobaczyć tu, tu i tu .

Film Kraz występuje 0:10 - 1:28.

I to tyle. Pozdrawiam,
Blaha

: 2013-05-11, 12:55
autor: 3dom
Kawał solidnego auta, szkoda, że nie wystartował w żadnych oficjalnych zawodach. Bardzo ładna, dopieszczona kabina ale to już wiedzieliśmy po prezentacji 5133. Po dodaniu dodatkowej osi spoważniał i nabrał majestatu.

: 2013-05-11, 13:24
autor: Uncle Jaca
A jednak się zdecydowałeś zaprezentować bohatera Kraza! Wielokrotnie było mi dane oglądać ta maszynę w bojach podczas różnych okazji. Jak na 6x6 był spooory potencjał i chyba sam wiesz najlepiej że spokojnie mógłbyś nim startować, zresztą z Tomkową Tatrą wypadł całkiem nieźle w zimę - dobrze pamiętam? udało, hmm, pokonał Kraz Tatrę chyba na jednym z odcinków. Dobrze zrobiony skręt - pamiętam jak zawijał - biegi zdaje się też optymalne bo na 1:6 wjezdżałeś wszędzie a na szybszym to biegałeś za tą trialówką. Teraz widze, że to była naprawdę świetna konstrukcja przy której trochę wiedzy zostało i teraz procentuje. BDB, pochwałka.

: 2013-05-11, 14:54
autor: smyk
Szkoda, że go rozebrałeś. Tatra też jest super, ale co za dużo to nie zdrowo, a w tym sezonie tatra i kwaszony to zestaw obowiązkowy.

Cieszy, że mimo technicowego stylu dbasz o detale. Szkoda, że nie budujesz w mojej ulubionej skali 1:13, ale trudno budować największe ciężarówki w tej skali.

Dobrze, że zaprezentowałeś. Przypomniałem sobie, że wiszę Ci filmiki z poprzednikiem 4x4.