[MOC] Tatra T815-6 Armax 8x8
: 2013-06-03, 20:21
Witam,
Pragnę zaprezentować swoje najmłodsze dziecko - trialówkę na sezon 2013 - Tatrę T815-6 Armax w układzie 8x8.
Auto zaczęło powstawać już w październiku ubiegłego roku; najpierw w formie szkiców na papierze, potem jako model 3D w programie AutoCad Inventor, tak aby ostatecznie powstać w realu z klocków ;)
Jest to chyba moja najbardziej przemyślana i dopracowana konstrukcja, co mam nadzieję, da się zauważyć.
Maszyna do dnia dzisiejszego wzięła udział w 4 rajdach (2 LTTC i 2 STT) oraz w niezliczonej ilości treningów i testów. Auto nigdy nie zawiodło. Oby tak było do końca sezonu ;)
Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy zasila dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła osi 1 i 2 lub 3 i 4. Skrzynie są bliźniacze, rozdzielone od siebie, więc "przód nie wie co robi tył":) Jest to zamierzona konstrukcja, która moim zdaniem, poprawia promień zawracania w odniesieniu do połączonego napędu wszystkich osi.
Biegi: 1:3 oraz 1:7,5, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za drugą osią, tylna w między osiami 3 i 4;
Skręt: XL z redukcją 1:3 zabudowany w ramie pomiędzy 1 i 2 osią;
Zawieszenie:
a'la tatrowe - znane doskonale Braci trialowej. Jest proste do zbudowania i skuteczne. Niedosyt w tym rozwiązaniu pozostawia brak przesunięcia między półosiami względem siebie jak w realu oraz punkt obrotu tego zawieszenia..
Zwolnice przednie poddałem własnym modyfikacjom, natomiast tylne "półosie" są moją własną, pancerną konstrukcją i spisują się bezbłędnie.
Wymiary [model]:
skala ~1:13,5
długość regulaminowa: 7820 mm [565 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 1650 mm + 2600 mm + 1450 mm [120 mm + 184 mm + 112 mm -> 15 s + 23 s + 14 s]
szerokość: 2500mm [192mm -> 24s]
wysokość: 3150mm [232mm -> 29s]
atrapa: pracujące legowe V8 napędzane z przedniego wału
masa: ~13,6t (podwozie) [~2900g]
przelicznik: ~1,845
Z masziny jestem zadowolony - spisuje się bardzo dobrze. Kierowca cały czas uczy się panowania nad 8x8 i poprawia drobiazgi.
Zdjęcia można zobaczyć tu, i tu .
No i film
Pozdrawiam,
Blaha
Pragnę zaprezentować swoje najmłodsze dziecko - trialówkę na sezon 2013 - Tatrę T815-6 Armax w układzie 8x8.
Auto zaczęło powstawać już w październiku ubiegłego roku; najpierw w formie szkiców na papierze, potem jako model 3D w programie AutoCad Inventor, tak aby ostatecznie powstać w realu z klocków ;)
Jest to chyba moja najbardziej przemyślana i dopracowana konstrukcja, co mam nadzieję, da się zauważyć.
Maszyna do dnia dzisiejszego wzięła udział w 4 rajdach (2 LTTC i 2 STT) oraz w niezliczonej ilości treningów i testów. Auto nigdy nie zawiodło. Oby tak było do końca sezonu ;)
Dane techniczne:
Napęd: 2 XL, każdy zasila dwubiegową skrzynię biegów i napędza koła osi 1 i 2 lub 3 i 4. Skrzynie są bliźniacze, rozdzielone od siebie, więc "przód nie wie co robi tył":) Jest to zamierzona konstrukcja, która moim zdaniem, poprawia promień zawracania w odniesieniu do połączonego napędu wszystkich osi.
Biegi: 1:3 oraz 1:7,5, obie skrzynie biegów są zsynchronizowane ze sobą; skrzynia przednia mieści się za drugą osią, tylna w między osiami 3 i 4;
Skręt: XL z redukcją 1:3 zabudowany w ramie pomiędzy 1 i 2 osią;
Zawieszenie:
a'la tatrowe - znane doskonale Braci trialowej. Jest proste do zbudowania i skuteczne. Niedosyt w tym rozwiązaniu pozostawia brak przesunięcia między półosiami względem siebie jak w realu oraz punkt obrotu tego zawieszenia..
Zwolnice przednie poddałem własnym modyfikacjom, natomiast tylne "półosie" są moją własną, pancerną konstrukcją i spisują się bezbłędnie.
Wymiary [model]:
skala ~1:13,5
długość regulaminowa: 7820 mm [565 mm -> 71 s]
rozstaw osi: 1650 mm + 2600 mm + 1450 mm [120 mm + 184 mm + 112 mm -> 15 s + 23 s + 14 s]
szerokość: 2500mm [192mm -> 24s]
wysokość: 3150mm [232mm -> 29s]
atrapa: pracujące legowe V8 napędzane z przedniego wału
masa: ~13,6t (podwozie) [~2900g]
przelicznik: ~1,845
Z masziny jestem zadowolony - spisuje się bardzo dobrze. Kierowca cały czas uczy się panowania nad 8x8 i poprawia drobiazgi.
Zdjęcia można zobaczyć tu, i tu .
No i film
Pozdrawiam,
Blaha