[MOC] Wielki Hangar

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Migalart
Posty: 180
Rejestracja: 2012-09-25, 07:21
Lokalizacja: Mysłowice
brickshelf: Migalart

 

[MOC] Wielki Hangar

#1 Post autor: Migalart »

"Hangar z definicji, nie może być ładny, ale może być użyteczny"

Doskonale nadaje się do przechowywania różnego rodzaju obiektów i towarów. Bezpieczeństwo zapewniają wzmocnione grodzie ;). Wymarzone wyposażenie w każdym porcie, także morskim ;).



Obrazek


Hangar ma wielkość 50 na 50 studów. Jest zbudowany w skali mini fig!! Waży kilka kg – nie podejmuje ryzyka ważenia. Może zmieścić w środku obiekt o wielkości: 45s długości 30 s szerokości 30 s wysokości.



Obrazek


Z uwagi na założeni nie jest zabudowy ze wszystkich stron (jego zabudowę będzie docelowo przygotowana w innych modułach)



Obrazek


Kolorystyka zewnętrza we fragmencie odsłoniętym (część będzie pod skłałami) w kolorach Classic Space



Obrazek


Wnętrze szare + żółta suwnica



Obrazek


Ważnym elementem hangaru są „podhangary” wewnętrzne
Każdy ma wielkość
23 s długości 16 s szerokości 8 s wysokości

Pierwsze dwa „podhangary” (nr 8 i 4) są wybudowane i znajdują się w części podziemnej hangaru. Widać jeszcze atrapy „podhangarów” nr 7 i 3. Podhangary 6,2,5,1 są wirtualnie :D

Mam wstępnie przygotwany model myśliwca ze składanymi skrzydłami, który mieści się w "podhangarze".



Obrazek


Magazyn posiada sporą ilość elementów ruchomych.

Podłoga „podhangarów” jest rozsuwana.



Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek


Grodzie hangaru głównego są otwieranie. Napęd stanowią atrapy wielkich siłowników hydraulicznych. Hangar rozsuwa się pod własnym ciężarem co powoduje szparę w grodzi na szerokość 2mm.



Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek


Hangar wyposażony w system tankowania paliwa. System rur jest ruchowy z 4 punktami obrotu, aby móc doprowadzić paliwo do różnej wielkości obiektów. Rury główne wykonane z masztów ;)



Obrazek


Bardzo ważnym elementem jest suwnica.
Oczywiście ma możliwość przemieszczania się: przód:tył , na boki, oraz możliwość opuszczania haka. Z samej suwnicy nie jestem do końca zadowolony. Chciałbym ja zrobić bardziej masywną ale brakuje klocków. Przygotowane jest też stanowisko sterowania suwnicą, do którego można dotrzeć atrapą windy.



Obrazek




Obrazek




Obrazek




Obrazek


Hangar wyposażony jest też w mniejszy podnośnik. Jeden z pracowników został poproszony o jego zademonstrowanie.



Obrazek




Obrazek


Rzut oka na widoczne części technologiczne na poziomie „podhangarów”.



Obrazek




Obrazek


Z uwagi na wielkości płyt bazowych projekt zakłada, że ten moduł będzie częściowo wsunięty pod płytę ze skałami. Potrzebowałem solidnego sztywnego szkieletu, który dodatkowo czesciowo unosi się w powietrzu i utrzymuje ciężar ścian bocznych. Okazało się ze dobrze nadają się do tego klocki DUPLO. Dobrze sprawdzają się jako wypełniacz, którego mi brakuje.



Obrazek

Jak już pisałem w wątku wystawy warszawskiej docelowo przygotowuję sporej wielkości (jak na moje możliwości) makietę kosmiczną. Z projektu wynika, że największym pojedynczym modułem bazy ma być główny hangar. Hangar docelowo w perspektywie roku ma stać się częscią tej makiety.




Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-08-28, 14:51 przez Migalart, łącznie zmieniany 11 razy.

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 820
Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: blizzard00453005_0000002

 

#2 Post autor: blizzard »

Czy to będzie hangar na latadła, drony, mechy czy pojazdy bojowe kołowe bądź na gąsienicach? :)

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#3 Post autor: Innos »

Zapowiada się bardzo ciekawie. Ale może skoro chcesz stopniowo wprowadzać zmiany, rozbudowywać całość i tutaj pokazywać postępy, to oznacz temat jako [WIP], a kiedy osiągniesz finalny wygląd to założysz osobny temat? Chyba, że to już traktujesz jako większą część MOCa. Decyzja należy do Ciebie.
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

Awatar użytkownika
Migalart
Posty: 180
Rejestracja: 2012-09-25, 07:21
Lokalizacja: Mysłowice
brickshelf: Migalart

 

#4 Post autor: Migalart »

skończyłem opis - mam nadzieje że odpowiada na pytania zadane powyżej.

Innos - Biorąc pod uwagę nakład pracy i kompletność uważam, że w tej wersji spokojnie nadaje się na kategorię MOC, nawet jeżeli docelowo w długiej perspektywie czasu ma stać się częścią większego projektu.
Ostatnio zmieniony 2013-08-26, 18:56 przez Migalart, łącznie zmieniany 1 raz.

Jetboy

#5 Post autor: Jetboy »

Rewelka! Czekam na resztę tego projektu i nie moge się już doczekać Warszawskiej wystawy.

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
brickshelf: Innos

 

#6 Post autor: Innos »

Migalart pisze:Biorąc pod uwagę nakład pracy i kompletność uważam, że w tej wersji spokojnie nadaje się na kategorię MOC, nawet jeżeli docelowo w długiej perspektywie czasu ma stać się częścią większego projektu.
Myślę, że to nie nakład pracy sam w sobie a stosunek autora definiuje, czy coś jest zamkniętą całością (nawet jeśli stanowiącą moduł w większej całości), czy wciąż otwartym, jeszcze niedokończonym projektem. Tutaj na początku pomyślałem, że to jakiś tam etap po środku procesu tworzenia, który nie służy niczemu innemu jak dalszemu rozwijaniu. Ale skoro to jest przy okazji praca pod konkurs, to oczywiście to jest również portowy MOC, a przy okazji wciąż rozwijany moduł czegoś większego. Dlatego właśnie zapytałem, bo po uwadze, że będziesz to edytował miałem wrażenie, że work jest cały czas in progress, ale jak faktycznie jest to już najlepiej Ty wiesz.;)
Przyjrzałem się dokładniej - świetnie dbasz o każdy detal, zapowiada się świetna kosmiczna baza. Czekam na ciąg dalszy i też nie mogę doczekać się zobaczenia tego na żywo na wystawie.:)
-He's much too bright for that.
-Bright? He's a common ignorant slob. He don't even speak good English.
-He doesn't speak good English.

rasch22

#7 Post autor: rasch22 »

Nieźle się zapowiada ;)

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#8 Post autor: PatrykZ »

Widzę, że wszyscy nie możemy się doczekać :-)
Dzieńdobry. Czesio lóbi może i fajoskie statki.

Awatar użytkownika
Mateusz92
VIP
Posty: 456
Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
Lokalizacja: Wrocław/Zduny
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: Mateusz92 »

Jestem ciekaw jak będzie wyglądał finał Twojego projektu bo na razie zapowiada się super.

Eli

#10 Post autor: Eli »

Dobra robota, robi potężne wrażenie. Poza resztą zabudowy nie mogę się doczekać również wyżej wspomnianych myśliwców :)

Awatar użytkownika
bacon
Adminus Emeritus
Posty: 1501
Rejestracja: 2012-07-26, 15:21
Lokalizacja: Piekary Śląskie

#11 Post autor: bacon »

Czekam z niecierpliwością na efekt końcowy

konai
Posty: 33
Rejestracja: 2006-12-31, 23:51
Lokalizacja: piła
brickshelf: konai
Kontakt:

 

#12 Post autor: konai »

Solidna i okazała konstrukcja. Świetnie się prezentuje, gratuluję!

Awatar użytkownika
Methos
Posty: 227
Rejestracja: 2011-07-23, 01:19
Lokalizacja: Polska - Gniezno
brickshelf: Methos6

 

#13 Post autor: Methos »

Od baardzo dawna chodzi mi taki pomysł po głowie - Tobie udało się to zbudować. Gratuluję pomysłu i świetnie rozplanowanych pomieszczeń.
Jedynie czego brakuje to maszyn, które w tym hangarze będą stacjonować.

Awatar użytkownika
Migalart
Posty: 180
Rejestracja: 2012-09-25, 07:21
Lokalizacja: Mysłowice
brickshelf: Migalart

 

#14 Post autor: Migalart »

Dziękuję za miłe słowa;)

Jednocześnie proszę o konstruktywną krytykę!!!
Mam w końcu opcje, żeby tą budowlę jeszcze dopracować.

Awatar użytkownika
jerryp
Posty: 226
Rejestracja: 2011-01-16, 18:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: jerryp

 

#15 Post autor: jerryp »

Naprawdę imponujący jest ten hangar. Zadbałeś o najmniejsze szczegóły. Bardzo mi się podoba że mechanizm otwierania drzwi nie skończył się na zawiasach. W moim odczuciu jest on jednak trochę za duży jak na takie drzwi. Ogranicza on trochę światło drzwi i zajmuje przestrzeń po zamknięciu. Ja widziałbym tutaj drzwi przesuwane ale w końcu to Space i wszystko jest dozwolone i nie musi mieć praktycznego czy ekonomicznego uzasadnienia. Dobra robota.

ODPOWIEDZ