Problem ze zgraniem współosiowym elementów w MLCad
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Problem ze zgraniem współosiowym elementów w MLCad
Witam,
Chciałbym w końcu modelować swoje MOC-e w MLCad'ie.
Ilekroć się za to biorę, napotykam na problem, tzn. nie mogę zgrać współosiowo elementów, screenshooty poniżej:
Jak widać zębatka z12 i ośka nie są ułożone współosiowo, pomimo tego, ze wydaje się, że w programie elementy układa się w siatce, w której skok wynosi 0,5 studa. Proszę o pomoc / poradę.
Dziękuję
Chciałbym w końcu modelować swoje MOC-e w MLCad'ie.
Ilekroć się za to biorę, napotykam na problem, tzn. nie mogę zgrać współosiowo elementów, screenshooty poniżej:
Jak widać zębatka z12 i ośka nie są ułożone współosiowo, pomimo tego, ze wydaje się, że w programie elementy układa się w siatce, w której skok wynosi 0,5 studa. Proszę o pomoc / poradę.
Dziękuję
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
Są trzy wielkości siatki. Ja elementy układam w pierwszej (największej) a gdy pojawia się niedokładność jak pokazałeś na przykładzie to przełączam element na trzecią siatkę (najmniejszą) i koryguję ręcznie do porządanej dokładności. Przed umieszczeniem kolejnego elementu dobrze jest najpierw zaznaczyć elemet na schemacie do którego ma być dołączony następny, oczywiście pamiętając o ponownym ustawieniu siatki na (największą).
Przy rysowaniu większej ilości elementów dokładność jest rzeczywiście istotna. Ja osobiście lubię mieć "porządek w papierach" więc robię schematy najdokładniej jak się da.
Przy rysowaniu większej ilości elementów dokładność jest rzeczywiście istotna. Ja osobiście lubię mieć "porządek w papierach" więc robię schematy najdokładniej jak się da.
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Tak jak Piotrek839 napisał dokładność osi lub zębatek możesz regulować na tej największej siatce ręcznie lub za pomocą wektorów xyz. 1-wsza siatka ma 4 okienka, 2-ga ma 9, 3-chyba 36 okienek (jeśli dobrze widzę) i na tej ostatniej możesz precyzyjnie umieścić dany elementpiotrek839 pisze:Są trzy wielkości siatki. Ja elementy układam w pierwszej (największej) a gdy pojawia się niedokładność jak pokazałeś na przykładzie to przełączam element na trzecią siatkę (najmniejszą) i koryguję ręcznie do porządanej dokładności. Przed umieszczeniem kolejnego elementu dobrze jest najpierw zaznaczyć elemet na schemacie do którego ma być dołączony następny, oczywiście pamiętając o ponownym ustawieniu siatki na (największą).
Przy rysowaniu większej ilości elementów dokładność jest rzeczywiście istotna. Ja osobiście lubię mieć "porządek w papierach" więc robię schematy najdokładniej jak się da.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Widocznie ten program jest jeszcze niedoskonały. Może kiedyś zrobią jakiś upgrade, gdzie będzie wszystko "grało"noniusz pisze:Tak jak koledzy słusznie podpowiedzieli problem tkwił w siatce.
Chociaż trochę to dziwne, że przy układaniu elementów i stosowaniu tej samej siatki elementy "rozjeżdżają" się miedzy sobą?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję