Problem ze zgraniem współosiowym elementów w MLCad

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

Problem ze zgraniem współosiowym elementów w MLCad

#1 Post autor: noniusz »

Witam,

Chciałbym w końcu modelować swoje MOC-e w MLCad'ie.

Ilekroć się za to biorę, napotykam na problem, tzn. nie mogę zgrać współosiowo elementów, screenshooty poniżej:

Obrazek Obrazek

Jak widać zębatka z12 i ośka nie są ułożone współosiowo, pomimo tego, ze wydaje się, że w programie elementy układa się w siatce, w której skok wynosi 0,5 studa. Proszę o pomoc / poradę.

Dziękuję

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#2 Post autor: M_longer »

Może wyjdę na laika, ale... co za różnica? :)

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#3 Post autor: Bricksley »

ZTCP to była dostępna jeszcze jedna mniejsza siatka.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#4 Post autor: noniusz »

M_longer pisze:Może wyjdę na laika, ale... co za różnica? :)
No różnica jest zasadnicza - u mnie przy ilości elementów 8 mechanizm się rozjechał.

Takie modelowanie bardziej złożonych mechanizmów nie ma najmniejszego sensu.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#5 Post autor: M_longer »

noniusz pisze:Takie modelowanie bardziej złożonych mechanizmów nie ma najmniejszego sensu.
A próbowałeś SR3D Builder?

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#6 Post autor: noniusz »

M_longer pisze:A próbowałeś SR3D Builder?
Właśnie ściągnąłem i zainstalowałem, zobaczę, może tu będzie łatwiej i lepiej.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#7 Post autor: Chrupek »

noniusz pisze:[...]może tu będzie łatwiej i lepiej.
Jest zdecydowanie łatwiej. a w sytuacji gdy sie siatka rozjedzie, wciska się shift bodajże i to odznacza na chwilę funkcję 'snap' - można wszystko wtedy naprawić.
Żeby tylko nowe technicowe klocki ktoś dodał do bazy danych...
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#8 Post autor: piotrek839 »

Są trzy wielkości siatki. Ja elementy układam w pierwszej (największej) a gdy pojawia się niedokładność jak pokazałeś na przykładzie to przełączam element na trzecią siatkę (najmniejszą) i koryguję ręcznie do porządanej dokładności. Przed umieszczeniem kolejnego elementu dobrze jest najpierw zaznaczyć elemet na schemacie do którego ma być dołączony następny, oczywiście pamiętając o ponownym ustawieniu siatki na (największą).

Przy rysowaniu większej ilości elementów dokładność jest rzeczywiście istotna. Ja osobiście lubię mieć "porządek w papierach" więc robię schematy najdokładniej jak się da.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#9 Post autor: legosamigos »

piotrek839 pisze:Są trzy wielkości siatki. Ja elementy układam w pierwszej (największej) a gdy pojawia się niedokładność jak pokazałeś na przykładzie to przełączam element na trzecią siatkę (najmniejszą) i koryguję ręcznie do porządanej dokładności. Przed umieszczeniem kolejnego elementu dobrze jest najpierw zaznaczyć elemet na schemacie do którego ma być dołączony następny, oczywiście pamiętając o ponownym ustawieniu siatki na (największą).

Przy rysowaniu większej ilości elementów dokładność jest rzeczywiście istotna. Ja osobiście lubię mieć "porządek w papierach" więc robię schematy najdokładniej jak się da.
Tak jak Piotrek839 napisał dokładność osi lub zębatek możesz regulować na tej największej siatce ręcznie lub za pomocą wektorów xyz. 1-wsza siatka ma 4 okienka, 2-ga ma 9, 3-chyba 36 okienek (jeśli dobrze widzę) i na tej ostatniej możesz precyzyjnie umieścić dany element
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#10 Post autor: noniusz »

Tak jak koledzy słusznie podpowiedzieli problem tkwił w siatce.

Chociaż trochę to dziwne, że przy układaniu elementów i stosowaniu tej samej siatki elementy "rozjeżdżają" się miedzy sobą?

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#11 Post autor: legosamigos »

noniusz pisze:Tak jak koledzy słusznie podpowiedzieli problem tkwił w siatce.

Chociaż trochę to dziwne, że przy układaniu elementów i stosowaniu tej samej siatki elementy "rozjeżdżają" się miedzy sobą?
Widocznie ten program jest jeszcze niedoskonały. Może kiedyś zrobią jakiś upgrade, gdzie będzie wszystko "grało"
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

ODPOWIEDZ