[WIP] Śmieciarka VOLVO FM340

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#16 Post autor: Żbik »

legosamigos pisze:A cała buda "odwłoka" nie podnosi się w celu wysypania wszystkich śmieci?
Wkradła się tu pewna nieścisłość. Paka czy buda, to jest to, gdzie śmieci są magazynowane; odwłok to to, co kosz na śmieci opróżnia i transportuje do paki (i co jest otwierane/unoszone w celu opróżnienia paki). Inny producent, inny system ale idea podobna (wysuw ściany tylnej od 2:31):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8BuuXGecgoo[/youtube]

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#17 Post autor: legosamigos »

Chodzi mi o budę/pakę, bo widziałem śmieciarki, gdzie podnosiła się buda/paka
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#18 Post autor: Żbik »

No tu jest inaczej.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#19 Post autor: legosamigos »

Żbik pisze:No tu jest inaczej.
Zawsze można dodać 1 funkcję więcej :P no chyba, że producent nie byłby zadowolony
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#20 Post autor: Żbik »

Dodatki będą ale inne. Po co komplikować sprawę, skoro można ją załatwić prosto i jeszcze zgodnie w funkcjonalnością prawdziwej maszyny?

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#21 Post autor: Tranzystor »

A kanałów na pilocie ci nie zabraknie?

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#22 Post autor: Żbik »

Dejw pisze:A kanałów na pilocie ci nie zabraknie?
Nie wiem, nie liczyłem.

=====

Policzyłem - 11 funkcji. Nie wystarczy :)
Ostatnio zmieniony 2013-11-04, 00:47 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#23 Post autor: legosamigos »

Żbik pisze:
Dejw pisze:A kanałów na pilocie ci nie zabraknie?
Nie wiem, nie liczyłem.

=====

Policzyłem - 11 funkcji. Nie wystarczy :)
Zawsze można zrobić śmieciarkę z funkcjami manualnymi, chyba zrobisz rozdzielnię, jak niektórych zestawach, np. 9397 czy 42009, gdzie 1 silniczek obsługuje 4 funkcje :)
Ostatnio zmieniony 2013-11-04, 01:08 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#24 Post autor: Bricksley »

Ewentualnie zawory od pneumatyki można zrobić ręczne i umieścić tak jak w prawdziwej maszynie z tyłu pojazdu :)

+10 do realizmu :D
Pozdrawiam :)

Jetboy

#25 Post autor: Jetboy »

4 piloty, to 8 kanałów, normalnie to 8 funkcji, ale jeśli jeden z nich wykorzystasz do przełączania pozostałych 7, to będziesz miał 14 kanałów, tylko się "troszkę" mechanika komplikuje.

goldsun

#26 Post autor: goldsun »

Jetboy pisze:4 piloty, to 8 kanałów, normalnie to 8 funkcji, ale jeśli jeden z nich wykorzystasz do przełączania pozostałych 7, to będziesz miał 14 kanałów, tylko się "troszkę" mechanika komplikuje.
Zamiast komplikować mechanikę, można użyć 14 pf-switchy, wystarczy nimi kręcić z przesunięciem co drugiego o pół obrotu :-) - sprawdzałem (i nawet miałem już wstępnie taką wersję w Johnnym z 6 switchami)
Więc spokojnie da się upchnąć dużo niezależnych mechanizmów mimo ograniczenia na kanałach.

Swego czasu podobny numer zrobił Piotrek w Terminatorze, tylko z bboxami, ale to bardziej kosztowne, bo wymaga podwojenia liczby wież IR a nie tylko silników.

Na demultiplekserze zrobisz jeszcze więcej (bez takiego inwestowania w elektrykę), ale za dużo mocy stracisz po drodze (a przynajmniej ja za dużo traciłem).

Można też zbudować jeden mechanizm, który jakimś ruchem będzie włączał inny mechanizm :-) trochę zabawy, ale +10 do frajdy i bawialności jak zadziała :-) - kombinowałem tak z nadgarstkiem, żeby pełny obrót uruchamiał zginanie nadgarstka, drugi pełny obrót miał to wyłączać, ale na razie nie skończyłem :-)
Ostatnio zmieniony 2013-11-04, 08:16 przez goldsun, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#27 Post autor: piotrek839 »

Dobrze i beztrosko mówi się o potencjalnych funkcjach. Myślę że trochę was poniosło. Tak się zastanawiam czy Żbik ma precyzyjny plan na te wszystkie funkcje i obmyślone sposoby na ich wykonanie. Obawiam się że zrobienie tego wszystkiego na pilota będzie kosztowało duże rozmiary śmieciarki i raczej ucierpi na tym estetyka.
Ja bym nastawił się na pełną obsługę ręczną przełączników pneumatycznych i elektrycznych, oraz ograniczenie silników do minimum. Zyska na tym model, no i będzie miejsce na zgniatanie papierków. Układ mieszany (funkcje ręczne i na pilota) też bym odrzucił bo jedno gryzie się z drugim.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#28 Post autor: Bricksley »

piotrek839 pisze:Układ mieszany (funkcje ręczne i na pilota) też bym odrzucił bo jedno gryzie się z drugim.
Niekoniecznie. Wszystko zależy jak te funkcje się podzieli. Zauważ, jak to kiedyś Longer zrobił w swoim holowniku, jazda zdalna, natomiast obsługa wysięgnika ręczna (przełączniku umieszczone tam gdzie w rzeczywistym pojeździe) i wg mnie wyszło to bardzo fajnie. Czasem nie warto iść w zaparte robić wszystkiego zdalnie sterowanego kosztem chociażby wyglądu czy też nie do końca poprawnego działania.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#29 Post autor: piotrek839 »

Karol pisze:
piotrek839 pisze:Układ mieszany (funkcje ręczne i na pilota) też bym odrzucił bo jedno gryzie się z drugim.
Niekoniecznie. Wszystko zależy jak te funkcje się podzieli. Zauważ, jak to kiedyś Longer zrobił w swoim holowniku, jazda zdalna, natomiast obsługa wysięgnika ręczna (przełączniku umieszczone tam gdzie w rzeczywistym pojeździe) i wg mnie wyszło to bardzo fajnie. Czasem nie warto iść w zaparte robić wszystkiego zdalnie sterowanego kosztem chociażby wyglądu czy też nie do końca poprawnego działania.
Układ mieszany to już chyba kwestia gustu. W moim odczuciu zabawa pilotem w jednej ręce, a drugą przełączanie na pojeździe trochę się gryzie. To oczywiście kwestia gustu ale dla mnie model powinien mieć pewną spójność wszystkich funkcji. Albo sterujemy zdalnie albo nie. Albo korbki i przełączniki, albo NXT i wieże IR. Co wybierze Żbik to już jego sprawa ale na pewno postara się by było dobrze.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#30 Post autor: Żbik »

piotrek839 pisze:Tak się zastanawiam czy Żbik ma precyzyjny plan na te wszystkie funkcje i obmyślone sposoby na ich wykonanie. Obawiam się że zrobienie tego wszystkiego na pilota będzie kosztowało duże rozmiary śmieciarki i raczej ucierpi na tym estetyka.
Szczegółowego planu nie mam. Wiem co chcę zrobić ale jeszcze nie wiem jak :)
piotrek839 pisze:Ja bym nastawił się na pełną obsługę ręczną przełączników pneumatycznych i elektrycznych, oraz ograniczenie silników do minimum. Zyska na tym model, no i będzie miejsce na zgniatanie papierków.
No zobaczymy w praniu. Generalnie funkcje śmieciowe będą szczątkowe, bo i nie ta siła i pewnie nie uda się tej szczelności między wanną (to gdzie śmieci wpadają ze śmietnika) a łapą uzyskać. Szkoda miejsca na pustą budę, więc pewnie 1/3 jej długości (od strony kabiny) będzie wykorzystana na silniki do napędu funkcji.

Najlepiej byłoby funkcje śmieciowe (opróżnianie śmietnika, zjazd i podwijanie łapy) zrobić na NXT z wyzwalaniem ręcznym (jak w realu) przez czujnik dotyku. Uruchamiałaby się sekwencja ruchów zaprogramowana w kostce. Na pewno wyglądałoby to bardziej realistycznie.

Dziś udało mi się popchnąć temat "windy", czyli tego co podnosi śmietnik. Nie miałem już czasu na fotki, więc pewnie jutro wstawię. Jak zwykle zaczyna brakować konkretnych, pojedynczych elementów, więc szykują się seryjne zamówienia :)
Ostatnio zmieniony 2013-11-04, 22:49 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany