[WIP] Śmieciarka VOLVO FM340

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#301 Post autor: Cieślu »

3dom pisze:Mogę pożyczyć lyyarowe sprężynki ;)
A to nie są te co je miałem wygrać za achievementy? :D
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#302 Post autor: 3dom »

Cieślu pisze:A to nie są te co je miałem wygrać za achievementy? :D
...muszę policzyć czy to na pewno Ty ;) A te co proponuję Żbikowi są z mojej prywatnej puli ;)
Żbik pisze:A na ile są one twardsze?
Tu masz porównanie:

Obrazek

Te najtwardsze potrafią rozsadzić obudowę amorka od samego leżenia.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#303 Post autor: Żbik »

Hmm, dobra: 4x1300=5200, a przy 4x1600 mamy 6400 (teraz jest 6x1300, czyli 7800 i jest za twardo). Najpierw spróbuję sprężyć cztery żółte, a jak nie pomoże, to uśmiechnę się do Ciebie :)

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#304 Post autor: Kruk »

Ja osobiście lubię twarde zawieszenie w modelach, zwłaszcza gdzie praca amortyzacji nie ma większego skoku, to też bym zrobił tak że po zważeniu modelu przykładowo 6 kg dodałbym po amorku tak, aby był zapas kilograma albo dwóch, oczywiście to wszystko zależy od Ciebie .
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#305 Post autor: Żbik »

Kruk pisze:Ja osobiście lubię twarde zawieszenie w modelach, zwłaszcza gdzie praca amortyzacji nie ma większego skoku, to też bym zrobił tak że po zważeniu modelu przykładowo 6 kg dodałbym po amorku tak, aby był zapas kilograma albo dwóch
Ale wtedy równie dobrze mogłoby tego zawieszenia w ogóle nie być :) A jak już ma być, to niech - choćby symbolicznie - pracuje.

Jak się opuści trzecią oś, to ona na tyle pomaga, że całość wraca do normy ale chciałbym zrobić to tak, żeby nie trzeba było się posiłkować osią trzecią. Z drugiej strony ona w realu po to jest, żeby odciążyć tę drugą, więc może to jest jakaś idea? :)

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#306 Post autor: BJ »

A może zamiast trzeciej pary amorów zapodać siłowniki pneumatyczne? Jeśli by to rozsądnie połączyć z 3 osią, mogłoby działać naprawdę przyjemnie.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#307 Post autor: Żbik »

A może zamiast trzeciej pary amorów zapodać siłowniki pneumatyczne? Jeśli by to rozsądnie połączyć z 3 osią, mogłoby działać naprawdę przyjemnie.
Ale jak chciałbyś je połączyć? Czy tak, że i jedna i druga para siłowników działa tak samo, w sensie obie podciągają i opuszczają osie? Jeśli tak, to przy opuszczonych osiach byłoby lepiej, a przy podniesionych byłoby gorzej, bo siłowniki z osi napędowej utrudniałyby pracę sprężyn :) Z drugiej strony dwa małe tłoczki są tak słabe, że niewiele pomogą czterem żółtym sprężynom.

=====

Nie jest tak źle. Okazało się, że błotnik nieco opadł :D Alarm więc odwołany ale profilaktycznie odchudziłem ściany i jeszcze konstrukcję budy wypełnię większą ilością paneli.

Obrazek

Oś trzecia tylko stoi na podłożu, więc przy opuszczonej i napompowanej będzie większa amortyzacja.
Ostatnio zmieniony 2014-11-04, 21:40 przez Żbik, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#308 Post autor: Kruk »

Chyba tył jest niżej niż przód czy mi się wydaje? Ja i tak dałbym po amorze z tyłu dodatkowo, przynajmniej po średnim jak już nie chcesz dawać tego żółtego mocnego. Bardzo ciekawie się to zapowiada, powiedz za ile planujesz go skończyć?
Ostatnio zmieniony 2014-11-05, 09:11 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#309 Post autor: Żbik »

Kruk pisze:Chyba tył jest niżej niż przód czy mi się wydaje?
Tak, nieznacznie, bo tylne zawieszenie ciut siada pod obciążeniem.
Kruk pisze:Ja i tak dałbym po amorze z tyłu dodatkowo, przynajmniej po średnim jak już nie chcesz dawać tego żółtego mocnego.
Póki co nie ma potrzeby. Zbyt dużo masa nie wzrośnie, bo prawie wszystko już jest w budzie.
Kruk pisze:Bardzo ciekawie się to zapowiada, powiedz za ile planujesz go skończyć?
Model zapowiada się już ponad rok :) Do końca tego roku chcę skończyć.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#310 Post autor: Żbik »

Gotowy model można zobaczyć tutaj.
Ostatnio zmieniony 2019-12-06, 03:02 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany