Strona 1 z 2

[MOC] Fiat 131 MM Racing Team

: 2013-11-19, 00:49
autor: ManiekManiak
Przedstawiam swoje autko przygotowane do debiutujących zawodów LRC.

Obrazek
Jak wiadać :) jest to Fiat 131 w wersji 2-drzwiowej.

długość: 44 study
szerokość: 19 studów
wysokość: 15 studów
opony: 62.4mm
waga: 1370g

Napęd z 2 XLi przyspieszonych 5x na nowy dyfer.
Skręt: serwo NXT.
Zawieszenie: amortyzowane osie pływające mocowane na przegubach kulowych.
Zasilanie: kostka NXT.

Dodatkowe foto:
http://www.brickshelf.com/gallery/Manie ... gp0172.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Manie ... gp0169.jpg

Auto dość długie z powodu umieszczenia silnika NXT do skrętu między silnikami napędowymi a przednią osią. Urodą nie grzeszy, starałem się jak mogłem. I tak wyszła nadwaga:/
Rozkład mas wydaje się być optymalny, największe ciężary są między osiami. Auto nie powinno driftować jak złapie kurz na tylne opony a i ze sterownością mam nadzieję nie będzie problemu.

: 2013-11-19, 01:46
autor: 3dom
Jak na kanciaka wyglada calkiem dobrze, boczne okna tylko troche duze. Te fikusne okragle elementy tr-blue maja jakies strategiczne zastosowanie? W galerii jest wiecej zdjec, np. podwozia?

: 2013-11-19, 08:35
autor: BJ
Całkiem zgrabny Ci ten fiat wszedł. Jedynie się przyczepie do wysokości drzwi, wg mnie i moich blueprintów powinny być o studa wyższe, teraz okna wydają się za duże a drzwi za małe.
Przyjemnie wygląda w takim połączeniu kolorów.

: 2013-11-19, 08:43
autor: Chrupek
No fakt, trochę tak cadillacowato wygląda przez te duże okna.

Spojler fajny wyszedł:)
I ogólnie auto trąci oldskulem tak jak 131 powinno. Czuć te zamierzchłe czasy rajdów:)

Ja bym Mańku na twoim miejscu lepiej zablokował koła przed zsunięciem z osiek. Zdarzyło mi się stracić koło zablokowane jednym kołem pasowym na 6ciu pinach i jednym halfbushem, gdy obijałem się na treningu (fakt, mocne dzwony, bez hamowania, no ale jednak). Zamiast tych konektorów wrzuć zwyczajnie 2 koła pasowe, nawet jak będą ciut wystawać obrysem na szerokość to nie powinno to być aż takim problemem, jak ewentualna utrata koła:P

PS: mam takie trojkątne czarne panele nowego typu, jak u ciebie przy tylnej osi. Mogę pożyczyć.

: 2013-11-19, 09:59
autor: ManiekManiak
3dom pisze:boczne okna tylko troche duze
BJ pisze:Jedynie się przyczepie do wysokości drzwi
Wiem wiem, walka z masą, ale może tam dokoptuję lifta żeby wyglądało lepiej.
3dom pisze:Te fikusne okragle elementy tr-blue maja jakies strategiczne zastosowanie?
Spinają ze sobą 3 lifty. Niczym innym mi nie pasowało tego spiąć.
3dom pisze:W galerii jest wiecej zdjec, np. podwozia?
Galeria to te 3 fotki, w podwoziu nie ma żadnych innowacji. W sumie to mogę pokazać: https://www.dropbox.com/s/xdef5328ofh3q ... .09.41.jpg
gen_leihy pisze:Ja bym Mańku na twoim miejscu lepiej zablokował koła przed zsunięciem z osiek.
Fakt, w trakcie zawodów zdarzają się konkretne dzwony więc zamienię. Szkoda że te konektory takie luźne. Jaki kolor będzie lepiej pasował, żółty czy czarny?
gen_leihy pisze:PS: mam takie trojkątne czarne panele nowego typu, jak u ciebie przy tylnej osi. Mogę pożyczyć.
A one ładniejsze są? To chętnie pożyczę. Idealnie by pasowały żółte to bym wyrzucił tego lifta 3 co siedzi pod złym kątem.

: 2013-11-19, 11:22
autor: smyk
Ej, ładne i malutkie Wam te autka wychodzą, a mi taka niezgrabna kolubryna.

ps. na czym w końcu stanęło, trzeba mieć jeden model przez cały sezon, czy można zmieniać?

: 2013-11-19, 11:36
autor: 3dom
ManiekManiak pisze:Spinają ze sobą 3 lifty. Niczym innym mi nie pasowało tego spiąć.
A stary dobry cam x2? Zakladam, ze chodzi o 3 gniazda na axla?

Obrazek

: 2013-11-19, 11:45
autor: BJ
Jaki masz prześwit gdy auto stoi na płaskim?

: 2013-11-19, 22:09
autor: ManiekManiak
3dom pisze:A stary dobry cam x2?
Ale środkowy musi być piętro niżej.
BJ pisze:Jaki masz prześwit gdy auto stoi na płaskim?
Pod brzuchem jakieś 1,25 studa, pod przednią osią 1 stud.
smyk pisze:ps. na czym w końcu stanęło, trzeba mieć jeden model przez cały sezon, czy można zmieniać?
Nie no, jak wymyślisz genialny patent na rajdową Syrenkę to buduj:) A tak poważnie to nie ma problemu. Możesz ale nie musisz cały sezon jednym autem.

: 2013-11-19, 22:23
autor: Chrupek
ManiekManiak pisze:A one ładniejsze są? To chętnie pożyczę.
Czy ładniejsze to nie wiem, ale nie mają dziury, tylko gładka ściankę. Wezmę to poprzymierzamy na zawodach.

: 2013-11-19, 22:41
autor: 3dom
Są cięższe, wyczuwam podstęp :D

: 2013-11-19, 23:26
autor: 3dom
Oprócz Aero mam jeszcze co najmniej kilka bramek do internetu :D Zbuduję, może na grudzień, może na styczeń, a na pewno jak dopuścicie wurce pełną gębą ;)

: 2013-11-20, 08:24
autor: smyk
To jak już spamujemy - jak zbuduję 4x4 to mnie dopuścicie?

Wczoraj dałem sobie spokój z datsunem i powstał zaczyn karoserii od miniaka. A to prawie terenówka, bo i w dakarze jeżdżą ;)

Fura będzie ze dwa razy większa niż cytryna z fiatem razem.

: 2013-11-20, 09:19
autor: ManiekManiak
Takiego budujesz?
http://www.freakingnews.com/web/media/1 ... 20mini.JPG

Daj spokój z napędami, będzie to ważyło dużo a zysku praktycznie nic. Oczywiście dopuścimy jak wyciągniesz kardany z przedniej osi:) Wszyscy muszą mieć napęd na tył.

Z długości Fiata średnio jestem zadowolony, mógłby mieć ze 2 study mniejszy rozstaw osi, ale ciaśniej nie potrafiłem upakować.

: 2013-11-20, 09:39
autor: Chrupek
A Mańku jak masz połączone gniazdo serwa z listwą skrętną?