Mechaniczne autocentrowanie vs kostka NXT

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#1 Post autor: Chrupek »

Może to nie odpowiedni temat, ale to najwyżej ktoś wydzieli.

Ja zauważyłem, że takie autocentrowanie jak moje (i w sumie każde inne oparte na 'odkręcaniu' silnika) działa pięknie na PFach, ale ma ciągłe problemy na NXT. Mediuma na włączonej kostce, z załączonym programem jest zdecydowanie ciężej ruszyć, niż mediuma na wyłączonej kostce. Czyli oprócz tych oporów czysto mechanicznych, które musi pokonać mechanizm autocentrowania, jest i elektryczny opór kostki i taki medium zwyczajnie nie daje rady. Czy każdy z was zauważył taki problem, czy to kwestia mojego programu/firmware?

Albo go spowolnić, to wtedy autocentrowanie nie centruje, a i skręt jest wolny.
Albo go nie spowalniać, to medium nie daje rady i koła się mało skręcają.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

gen_leihy pisze:Może to nie odpowiedni temat, ale to najwyżej ktoś wydzieli.
Przerzucilem bo przedzej tutaj specjalisci od NXT przeczytaja niz w temacie zawodow ;)

Cos moze byc na rzeczy bo tez mam wrazenie, ze moje podwozia testowane w trakcie skladania na PFach dzialaja lepiej niz po podlaczeniu kostki. Ale w sumie i mechanizm i soft mamy praktycznie takie same, powered by Phantom 2012SP3 ;)
Ostatnio zmieniony 2013-11-20, 22:35 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#3 Post autor: BJ »

Problem występuje także po podłączeniu silnika pf przez kabel pf i przejściówkę Lego NXT-pf czy tylko przy połączeniu customowym kablem?
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#4 Post autor: ManiekManiak »

Ja u siebie nie zaobserwowałem tego problemu. Targało zawsze dobrze.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Na pewno przy przejsciowkach. Customowych kabli dorobilem się majac autko z silnikiem NXT do skretu. Grzesiek chyba dluzej uzywa customow więc pewnie w obu przypadkach.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#6 Post autor: judam »

mozesz dac podglad lub schemat tego autocentrowania ?
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#7 Post autor: 3dom »

Idea dzialania jest analogiczna jak tutaj:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=476663
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Jetboy

#8 Post autor: Jetboy »

W tej chwili, kiedy dostępne są nowe małe serwa, nie ma sensu robić skrętu w ten sposób.
Skręt na serwie będzie działał szybko i precyzyjnie - znacznie lepiej niż centrowanie gumką.

btw. ja ma dwa auta, jedno ze skrętem na XL, drugie ze skrętem na L i nie zaobserwowałem opisywanego tu problemu.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#9 Post autor: 3dom »

Najpierw trzeba mieć te serwa ;) Ale już niedługo... A skoro Ty masz kilka to dlaczego skrecasz L/XL?
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Jetboy

#10 Post autor: Jetboy »

3dom pisze:Najpierw trzeba mieć te serwa ;) Ale już niedługo... A skoro Ty masz kilka to dlaczego skrecasz L/XL?
Bo od czasu jak mam EV3 nie miałem czasu zbudować żadnego samochodu. Jeśli mi się uda coś złożyć na wtorek, to będzie skręt za pomocą małego serwa.

Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#11 Post autor: judam »

Jetboy, o jakich małych serwach mówisz ?
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love

Jetboy

#12 Post autor: Jetboy »

Duże:
Obrazek

Małe:
Obrazek

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#13 Post autor: Chrupek »

Jetboy pisze:W tej chwili, kiedy dostępne są nowe małe serwa, nie ma sensu robić skrętu w ten sposób.
Nie jestem tak do końca przekonany. Gdybym nie szczypał się z miejscem (i tu nawiasem mówiąc nie wejdzie mi nawet to małe serwo) to rozwiązanie, które miałem w jakimś tam TRowym autku z 1xl do skrętu było idealne i nie zamieniłbym go na żadne inne.

To tak jak z nowymi zwolnicami - pojawiły się one to i od razu podniosły się głosy, że nie ma sensu dalej budować własnych zwolnic, bo są te gotowce. A jednak w trialu ludzie dalej jeżdżą na własnych zwolnicach i raczej prędko się to nie zmieni. Nigdy nie jest tak, że nie da się pokombinować i zbudować lepiej.
Ostatnio zmieniony 2013-11-21, 11:55 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#14 Post autor: judam »

Jetboy, Czy to co pokazałeś na zdjęciu fachowo nazywa się serwo ? Bo wg mnie to jest silnik. I stąd nie wiedziałem co to serwo. :(
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love

Awatar użytkownika
Neo
Posty: 293
Rejestracja: 2011-04-29, 21:24
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów/Starachowice

#15 Post autor: Neo »

Serwo to silnik prądu stałego z modułem pomiarowym (serwo kontoluje o ile obrócił się silnik niezależnie od mocy i obciążenia pod jakim pracuje). Dlatego można zbudować precyzyjne autocentowanie jako pracę serwomechanizmu do uzyskania wyjściowej wartości położenia (przed skrętem).

ODPOWIEDZ