Mechaniczne autocentrowanie vs kostka NXT
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Może to nie odpowiedni temat, ale to najwyżej ktoś wydzieli.
Ja zauważyłem, że takie autocentrowanie jak moje (i w sumie każde inne oparte na 'odkręcaniu' silnika) działa pięknie na PFach, ale ma ciągłe problemy na NXT. Mediuma na włączonej kostce, z załączonym programem jest zdecydowanie ciężej ruszyć, niż mediuma na wyłączonej kostce. Czyli oprócz tych oporów czysto mechanicznych, które musi pokonać mechanizm autocentrowania, jest i elektryczny opór kostki i taki medium zwyczajnie nie daje rady. Czy każdy z was zauważył taki problem, czy to kwestia mojego programu/firmware?
Albo go spowolnić, to wtedy autocentrowanie nie centruje, a i skręt jest wolny.
Albo go nie spowalniać, to medium nie daje rady i koła się mało skręcają.
Ja zauważyłem, że takie autocentrowanie jak moje (i w sumie każde inne oparte na 'odkręcaniu' silnika) działa pięknie na PFach, ale ma ciągłe problemy na NXT. Mediuma na włączonej kostce, z załączonym programem jest zdecydowanie ciężej ruszyć, niż mediuma na wyłączonej kostce. Czyli oprócz tych oporów czysto mechanicznych, które musi pokonać mechanizm autocentrowania, jest i elektryczny opór kostki i taki medium zwyczajnie nie daje rady. Czy każdy z was zauważył taki problem, czy to kwestia mojego programu/firmware?
Albo go spowolnić, to wtedy autocentrowanie nie centruje, a i skręt jest wolny.
Albo go nie spowalniać, to medium nie daje rady i koła się mało skręcają.
Sezon w pełni!
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Przerzucilem bo przedzej tutaj specjalisci od NXT przeczytaja niz w temacie zawodow ;)gen_leihy pisze:Może to nie odpowiedni temat, ale to najwyżej ktoś wydzieli.
Cos moze byc na rzeczy bo tez mam wrazenie, ze moje podwozia testowane w trakcie skladania na PFach dzialaja lepiej niz po podlaczeniu kostki. Ale w sumie i mechanizm i soft mamy praktycznie takie same, powered by Phantom 2012SP3 ;)
Ostatnio zmieniony 2013-11-20, 22:35 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
mozesz dac podglad lub schemat tego autocentrowania ?
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Idea dzialania jest analogiczna jak tutaj:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=476663
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=476663
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Nie jestem tak do końca przekonany. Gdybym nie szczypał się z miejscem (i tu nawiasem mówiąc nie wejdzie mi nawet to małe serwo) to rozwiązanie, które miałem w jakimś tam TRowym autku z 1xl do skrętu było idealne i nie zamieniłbym go na żadne inne.Jetboy pisze:W tej chwili, kiedy dostępne są nowe małe serwa, nie ma sensu robić skrętu w ten sposób.
To tak jak z nowymi zwolnicami - pojawiły się one to i od razu podniosły się głosy, że nie ma sensu dalej budować własnych zwolnic, bo są te gotowce. A jednak w trialu ludzie dalej jeżdżą na własnych zwolnicach i raczej prędko się to nie zmieni. Nigdy nie jest tak, że nie da się pokombinować i zbudować lepiej.
Ostatnio zmieniony 2013-11-21, 11:55 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!
Jetboy, Czy to co pokazałeś na zdjęciu fachowo nazywa się serwo ? Bo wg mnie to jest silnik. I stąd nie wiedziałem co to serwo. :(
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love