[MOC] Ferrari Enzo

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2234
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

#16 Post autor: dmac »

Sariel pisze:Przecież Ty już wykupiłeś całą czerwoną pneumatykę jaką Lego zrobiło Longer.
Błąd. Połowa jest u mnie :D .
A micromotory... do regulacji lusterek by się nadały, czyż nie? Gdyby to ferrari miało lusterka :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
RacingFan
Posty: 112
Rejestracja: 2010-01-11, 17:13
Lokalizacja: Poznań
HELF: koziol198989

 

#17 Post autor: RacingFan »

dmac pisze:Nadal jednak w użyciu pozostają elastyczne osie (najczęściej w nadkolach), bo nic lepszego nie wymyślono. Pomysł ten sprawdził się w przypadku 8448, który miał ledwie sugestię karoserii i owe elastyczne osie były po prostu kreską, szkicem. Trudniej jest mi przekonać się do mieszania tej szkicowej techniki z panelową czy liftarmową resztą karoserii. I w tym właśnie widzę największą wadę Twojego modelu.
A ja bym zaryzykował stwierdzenie, że połączenie paneli, liftarmów, kątowych connectorów oraz giętkich osiek jest charakterystycznym stylem "technic supercars", ponieważ taka kombinacja została zastosowana w 8466, 8448, 8458, 8653, 8145, 8386, 8674 itd.

Sariel, wg mnie, dobrze nakreślił np. kontur trójkątnej maski Enzo, właśnie dzięki giętkim ośkom.

Abstrahując od modelu Sariela, myślę, że przy odpowiednim skomponowaniu tych osiek, paneli itd można bardzo trafnie oddać charakterystyczną linię samochodu, która odróżnia go od innych, czasem podobnych aut. Dzięki temu da się uchwycić niepowtarzalność auta, które się odwzorowuje.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa
: Gen

#18 Post autor: Chrupek »

Myślę, że nikomu tutaj rozpoznanie kształtu, czy konkretnego modelu nie robi problemu. Problem leży w tym, że niektóre płaszczyzny są wypełnione klockiem, a inne istnieją tylko w wyobraźni i mnie, szczerze mówiąc, też niezbyt się to podoba.

A wypełnienie giętkich axli z założonych liftarmów, jeden przy drugim widziałem kiedyś w aucie do Cross Country autorstwa smyka. Wyglądało świetnie.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Tak, założenie liftów na giętkie axle jest fajną sztuczką stosowaną w MOCach od conajmniej dziesięciolecia, ale tu nie było na to miejsca, bo przednie koła nie dość że szerokie, to jeszcze skręcają z dużym promieniem i są zawieszone.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 588
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
HELF: Filus
: Filus

 

#20 Post autor: Filus »

Popatrzyłem, obejrzałem i muszę powiedzieć, że całkiem ładne to cacko. Fakt, faktem, ta żółć pneumatyki mocno szpeci - nie dało się tego jakoś obudować, żeby nie było jej widać?

Co do funkcjonalności - faktycznie ten ruchomy fotel to już mocna przesada. Bajer ani nie jest spektakularny, ani potrzebny. No ale kto co lubi.

Co do drzwi - hm nie wiem czemu, ale jakoś mi się nie podobają. Wydaje mi się, że jest to najsłabiej zrobiona część samochodu.

Z kolei przód jest świetny - bardzo drapieżny - taki, jak we wzorcu.

Konstrukcja na pewno udana pod wieloma względami. Jednakże nie da się też nie zauważyć tego, że momentami słabsza - co jest małym zaskoczeniem w Twoich konstrukcjach.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#21 Post autor: Sariel »

Instrukcja do skrzyni biegów: http://sariel.pl/down/enzo-gearbox.pdf
Skrzynia jest typową 4-biegową skrzynią ręczną na dwóch driving ringach, z tą zaletą że łatwo ją połączyć z silnikami i podwoziem - w instrukcji mamy dwa silniki L wbudowane w skrzynię, oraz cztery długie liftarmy po bokach które mogą być częścią ramy podwozia, i taką właśnie rolę pełniły w Enzo. Do tego wyjście ze skrzyni znajduje się w dogodnym miejscu pośrodku i może wychodzić z tyłu lub z przodu skrzyni, plus zakres przełożeń jest całkiem praktyczny: od 5:1 do 1:1.
Ostatnio zmieniony 2014-01-05, 13:02 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MarcinMK
Posty: 395
Rejestracja: 2013-11-01, 16:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
HELF: Proszę uzupełnić
: MarcinMK

 

#22 Post autor: MarcinMK »

Generalnie piękne auto jednak jak sam wiesz, jest kilka rzeczy, nad którymi trzeba jeszcze popracować. Dla mnie największy minus to drzwi, które uderzają w nadkole. Piękny przód i tył, dużo elektryki, świetny film - jak zawsze.
1971

Awatar użytkownika
solic
Posty: 376
Rejestracja: 2008-02-18, 11:52
Lokalizacja: Zabrze
HELF: solic

 

#23 Post autor: solic »

Poskładałem skrzynię biegów według instrukcji i trzeba przyznać że jest bardzo fajna, a przy tym kompaktowa. Zamieniłem oś 5,5 ze stopem z kroku drugiego na oś 6. Oś 5,5 wchodziła tylko na pół studa w connector na którym siedzi driving ring, nie wiem czy tak ma być, działa oczywiście dobrze, ale ja tam wolę jak wszystko siedzi do końca.
Dzięki za instrukcję, mam nadzieję kiedyś wykorzystać tą skrzynię, bo jest bardzo zgrabna:)

A co do całego Enzo, to trudno mi patrzeć na Twój modal inaczej niż przez pryzmat zestawu 8653 (chyba za długo stał u mnie ten zestaw złożony).
Technicznie oczywiście nie ma co porównywać, MOC bije na głowę wersje zestawową.
Wizualnie też MOC jest lepszy (świetny nos).
Natomiast mechanizm otwierania drzwi jak i sama geometria otwierania jednak w wersji zestawowej była lepiej rozwiązana.
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#24 Post autor: Sariel »

5.5 się nie wysunie bo się opiera o belkę, 6 trzyma się na samym connectorze i niczym więcej - może się wysunąć pod obciążeniem.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
HELF: OmenGda

 

#25 Post autor: OmenGda »

Hej,
bardzo fajny model, napakowany elektroniką. Rozwalił mnie patent regulowanych foteli - czad!
A co do tylnej podnoszonej lotki, możesz jakoś zaprezentować jak to działa, że podczas ruszania lotka się podnosi?

Pozdrawiam
Omen
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5335
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Sariel
: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Cóż, tylny dyferencjał porusza zębatką która przez sprzęgło liniowe ciągnie albo pcha cięgno przyczepione do tylnego skrzydła. Nic skomplikowanego:

Obrazek

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
HELF: OmenGda

 

#27 Post autor: OmenGda »

O właśnie o sprzęgło liniowe mi chodziło. Jakoś mi ten temat na forum umknął. Dzięki za info :-)

Pozdrawiam
Omen
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Max_McKayf
Posty: 8
Rejestracja: 2014-09-07, 12:20
Lokalizacja: Częstochowa
HELF: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#28 Post autor: Max_McKayf »

Po tym jak według mnie Lego spartoliło proporcje w Enzo, przyjemnie zobaczyć że ludzie na własną rękę ich zawstydzają poprawiając niedociągnięcia. Ale fakt nosek za duży i chyba tył minimalnie za krótki.

ODPOWIEDZ