[MOC] Skrzynia biegów 7+R
: 2014-01-14, 23:36
Właściwie nie jest to nic nowego, a konstrukcja, która powstała kilka lat temu.
Obecnie w ramach podtrzymania formy konstruuję sobie luźno z Technic i stwierdziłem, że podzielę się z wami swoim projektem. Zbudowałem sobie ot taki reduktor - wyposażony w bieg wsteczny oraz 7 do jazdy naprzód:
Głównym elementem, na który chciałbym zwrócić waszą uwagę jest sposób przełączania przełożeń. Ruchy dźwignią miały być możliwie zbliżone do rzeczywistych i myślę, że mi się udało - działa ona w dwóch płaszczyznach obrotu, a kolejne jej położenia po zazębieniu rysują taki układ:
1357
| | | |
-------
| | | |
R246
Udało mi się to uzyskać poprzez podniesienie skrajnych osi w taki sposób (kolejne zdjęcia to położenia przy biegu wstecznym i 1, 2 i 3, 4 i 5 oraz 6 i 7):
Całość wyszła na tyle mała, że nie miałem problemu z włożeniem owej skrzynki do swoich modeli. Przełożenia - zakładając, że napęd wchodzi osią, na której jest czarna 20-tka:
R: 1:0,6
1: 1:0,8
2: 1:1,0
3: 1:1,3
4: 1:1,7
5: 1:2,2
6: 1:2,8
7: 1:3,7
Jedyną, nie tyle wadą, co niedoskonałością jest widoczne wcześniej liche zazębienie dwóch kół zębatych '24'. Na szczęście całość działa OK, nawet pod obciążeniem, pod warunkiem zamknięcia całości bezpośrednio w dwóch liftarmach typu 'L' (3x5).
I to w sumie tyle. Każde z powyższych zdjęć jest jednocześnie linkiem do galerii z ich większą ilością. Jeśli macie jakieś pytania, to chętnie odpowiem. Czekam na waszą krytykę :)
[EDIT]:
A jednak nie podlinkowałem galerii. Proszę bardzo: http://imgur.com/a/4tRz8#6
<><><><><><><><><><><><><><>
[EDIT 17.12.2014]:
Wywaliło załączniki - nowe pod linkami:
Instrukcja budowy
Lista części
Obecnie w ramach podtrzymania formy konstruuję sobie luźno z Technic i stwierdziłem, że podzielę się z wami swoim projektem. Zbudowałem sobie ot taki reduktor - wyposażony w bieg wsteczny oraz 7 do jazdy naprzód:
Głównym elementem, na który chciałbym zwrócić waszą uwagę jest sposób przełączania przełożeń. Ruchy dźwignią miały być możliwie zbliżone do rzeczywistych i myślę, że mi się udało - działa ona w dwóch płaszczyznach obrotu, a kolejne jej położenia po zazębieniu rysują taki układ:
1357
| | | |
-------
| | | |
R246
Udało mi się to uzyskać poprzez podniesienie skrajnych osi w taki sposób (kolejne zdjęcia to położenia przy biegu wstecznym i 1, 2 i 3, 4 i 5 oraz 6 i 7):
Całość wyszła na tyle mała, że nie miałem problemu z włożeniem owej skrzynki do swoich modeli. Przełożenia - zakładając, że napęd wchodzi osią, na której jest czarna 20-tka:
R: 1:0,6
1: 1:0,8
2: 1:1,0
3: 1:1,3
4: 1:1,7
5: 1:2,2
6: 1:2,8
7: 1:3,7
Jedyną, nie tyle wadą, co niedoskonałością jest widoczne wcześniej liche zazębienie dwóch kół zębatych '24'. Na szczęście całość działa OK, nawet pod obciążeniem, pod warunkiem zamknięcia całości bezpośrednio w dwóch liftarmach typu 'L' (3x5).
I to w sumie tyle. Każde z powyższych zdjęć jest jednocześnie linkiem do galerii z ich większą ilością. Jeśli macie jakieś pytania, to chętnie odpowiem. Czekam na waszą krytykę :)
[EDIT]:
A jednak nie podlinkowałem galerii. Proszę bardzo: http://imgur.com/a/4tRz8#6
<><><><><><><><><><><><><><>
[EDIT 17.12.2014]:
Wywaliło załączniki - nowe pod linkami:
Instrukcja budowy
Lista części