[MOC] MAN TGS Plastisol 18.440 Straż Pożarna GCBA
: 2014-02-23, 20:07
Witam,
Chciałbym przedstawić mój najnowszy MOC: MAN TGS Plastisol 18.440 Straż Pożarna GCBA:
Parę słów wstępu:
Jest to czwarta odsłona tego MOCa – pierwsza była gotowa 2 dni przed wystawą w Rzeszowie, ale musiało zostać przebudowana, bo miała błąd konstrukcyjny. Wersja druga była gotowa jeden dzień przed Rzeszowem, ale niestety została zburzona przez mojego psa. Wersja trzecia miała powstać w nocy przed wystawą w Rzeszowie, ale nie pozwolił mi na to samochód, który zepsuł się w drodze do Rzeszowa. Następnie model trafił na pół roku na półkę, na której czekał na wyrok – rozbiórka czy odbudowa, bo miałem go serdecznie dość.
W czasie zimowej przerwy świątecznej postanowiłem, że go odbuduję tak aby pokazać coś robiłem w 2013 roku, wrzucę tylko zdjęcia na forum z krótkim opisem i rozłożę go na klocki pierwsze. I tak miała powstać wersja trzecia…. Tymczasem prezentuję wersję czwartą – w czasie odbudowy wersji trzeciej stwierdziłem, że jakoś tak nie wypada prezentować czegoś co ma niedoróbki. I tak w wersji czwartej wyeliminowałem problemy występujące we wcześniejszych wersjach: przerobiłem układ kierowniczy, zwiększyłem redukcję w zwolnicach, usunąłem skrzynię biegów, wzmocniłem ramę, przerobiłem zawieszenie, wzmocniłem łączenie bliźniaków, zmieniłem układ napędowy z tył plus dołączany przód na stały z możliwością zablokowania sprzęgła. W międzyczasie zamieniłem szare felgi na czarne (jak to ktoś kiedyś powiedział – „na czarnej feldze jazda inna”) – model prezentował się znacznie lepiej i postanowiłem, że nie zostanie rozebrany na klocki pierwsze.
Inspiracja:
Na Rzeszów planowałem zrobić MANa TGS na kołach Uminoga, tylko nie wiedziałem w jakiej wersji. Przeglądałem różne zdjęcia i najbardziej spodobał mi się MAN TGA z zabudową firmy Plastisol, który służy na lotnisku w Rotterdamie. Warto zwrócić uwagę na jednolitą podwójną kabinę. Mimo, że nie występuje ona w ofercie MANa (oferowane są tylko podwójne kabiny dla TGL i TGM) to prezentuje się bardzo ładnie. Plastisol oferuje dwie wersje: krótką (4 osoby) i długą (8 osób) dla MANa TGA (podejrzewam, że też dla TGS, który jest jego następca).
Dane techniczne:
Waga: 7,4kg
Wymiary (dł x szer x wys): 69 x 24 x 31 cm
Osprzęt:
2 x PF XL do napędu (zasilane z osobnych BBoxów; przełożnie 1:11),
1 x PF M do skrętu (przełożenie: 1:66)
9 x światła PF (2 x do mrugania, 1 x światła z przodu, 1 x światła z tyłu, 5 x oświetlenie)
1 x PF M do mrugania światłami PF
2 x stare światła
2 x stare klocki dźwiękowe
1 x PF M do napędu atrapy silnika V8
1 x PF XL do napędu 2 pomp w kompresorze
1 x PF M do sterowania armatka wodną
2 x BBox
Pojemność zbiornika wodnego: 330ml
Zawieszenie: osie zależne, amortyzowane
Napęd: stały 4x4 ze sprzęgłem dla przedniej osi z możliwością zablokowania
Co się udało a co nie:
Nie jestem zadowolony: z braku bocznych przetłoczeń na słupku B (nie mam na razie pomysłu jak to zrobić, żeby było ładnie). Wydaje mi się, że drabinka jest za gruba dla tej skali. No i powinna być rzędowa szóstka zamiast V8.
Jestem zadowolony: z układu napędowego (mimo ponad 7kg nic nie stuka nic nie puka, kardany też dają radę), pompy wodnej, wnętrza i przodu kabiny.
Oznaczenia:
18 – masa całkowita pojazdu 18 ton (oznaczenie MAN)
440 – moc silnika w koniach mechanicznych (oznaczenie MAN)
GCBA – gaśniczy, ciężki, beczka (zbiornik wodny) z autopompą (takimi skrótami posługuje się Polska Straż Pożarna; podaje się jeszcze pojemność beczki (w m3) i wydajnośc (w hl/min)
349 F 25 – infiks F – województwo lubuskie, prefiks 349 – OSP Stary Kisielin, sufiks 25 – pierwszy ciężki gaśniczy
Zapraszam do komentowania.
Galeria:
- Flickr
- Brickshelf
- WIP
Wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a1oCcdD5bnA[/youtube]
Chciałbym przedstawić mój najnowszy MOC: MAN TGS Plastisol 18.440 Straż Pożarna GCBA:
Parę słów wstępu:
Jest to czwarta odsłona tego MOCa – pierwsza była gotowa 2 dni przed wystawą w Rzeszowie, ale musiało zostać przebudowana, bo miała błąd konstrukcyjny. Wersja druga była gotowa jeden dzień przed Rzeszowem, ale niestety została zburzona przez mojego psa. Wersja trzecia miała powstać w nocy przed wystawą w Rzeszowie, ale nie pozwolił mi na to samochód, który zepsuł się w drodze do Rzeszowa. Następnie model trafił na pół roku na półkę, na której czekał na wyrok – rozbiórka czy odbudowa, bo miałem go serdecznie dość.
W czasie zimowej przerwy świątecznej postanowiłem, że go odbuduję tak aby pokazać coś robiłem w 2013 roku, wrzucę tylko zdjęcia na forum z krótkim opisem i rozłożę go na klocki pierwsze. I tak miała powstać wersja trzecia…. Tymczasem prezentuję wersję czwartą – w czasie odbudowy wersji trzeciej stwierdziłem, że jakoś tak nie wypada prezentować czegoś co ma niedoróbki. I tak w wersji czwartej wyeliminowałem problemy występujące we wcześniejszych wersjach: przerobiłem układ kierowniczy, zwiększyłem redukcję w zwolnicach, usunąłem skrzynię biegów, wzmocniłem ramę, przerobiłem zawieszenie, wzmocniłem łączenie bliźniaków, zmieniłem układ napędowy z tył plus dołączany przód na stały z możliwością zablokowania sprzęgła. W międzyczasie zamieniłem szare felgi na czarne (jak to ktoś kiedyś powiedział – „na czarnej feldze jazda inna”) – model prezentował się znacznie lepiej i postanowiłem, że nie zostanie rozebrany na klocki pierwsze.
Inspiracja:
Na Rzeszów planowałem zrobić MANa TGS na kołach Uminoga, tylko nie wiedziałem w jakiej wersji. Przeglądałem różne zdjęcia i najbardziej spodobał mi się MAN TGA z zabudową firmy Plastisol, który służy na lotnisku w Rotterdamie. Warto zwrócić uwagę na jednolitą podwójną kabinę. Mimo, że nie występuje ona w ofercie MANa (oferowane są tylko podwójne kabiny dla TGL i TGM) to prezentuje się bardzo ładnie. Plastisol oferuje dwie wersje: krótką (4 osoby) i długą (8 osób) dla MANa TGA (podejrzewam, że też dla TGS, który jest jego następca).
Dane techniczne:
Waga: 7,4kg
Wymiary (dł x szer x wys): 69 x 24 x 31 cm
Osprzęt:
2 x PF XL do napędu (zasilane z osobnych BBoxów; przełożnie 1:11),
1 x PF M do skrętu (przełożenie: 1:66)
9 x światła PF (2 x do mrugania, 1 x światła z przodu, 1 x światła z tyłu, 5 x oświetlenie)
1 x PF M do mrugania światłami PF
2 x stare światła
2 x stare klocki dźwiękowe
1 x PF M do napędu atrapy silnika V8
1 x PF XL do napędu 2 pomp w kompresorze
1 x PF M do sterowania armatka wodną
2 x BBox
Pojemność zbiornika wodnego: 330ml
Zawieszenie: osie zależne, amortyzowane
Napęd: stały 4x4 ze sprzęgłem dla przedniej osi z możliwością zablokowania
Co się udało a co nie:
Nie jestem zadowolony: z braku bocznych przetłoczeń na słupku B (nie mam na razie pomysłu jak to zrobić, żeby było ładnie). Wydaje mi się, że drabinka jest za gruba dla tej skali. No i powinna być rzędowa szóstka zamiast V8.
Jestem zadowolony: z układu napędowego (mimo ponad 7kg nic nie stuka nic nie puka, kardany też dają radę), pompy wodnej, wnętrza i przodu kabiny.
Oznaczenia:
18 – masa całkowita pojazdu 18 ton (oznaczenie MAN)
440 – moc silnika w koniach mechanicznych (oznaczenie MAN)
GCBA – gaśniczy, ciężki, beczka (zbiornik wodny) z autopompą (takimi skrótami posługuje się Polska Straż Pożarna; podaje się jeszcze pojemność beczki (w m3) i wydajnośc (w hl/min)
349 F 25 – infiks F – województwo lubuskie, prefiks 349 – OSP Stary Kisielin, sufiks 25 – pierwszy ciężki gaśniczy
Zapraszam do komentowania.
Galeria:
- Flickr
- Brickshelf
- WIP
Wideo:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a1oCcdD5bnA[/youtube]