[MOC] Czołgi jadą ... czołgi

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

[MOC] Czołgi jadą ... czołgi

#1 Post autor: Szerszen »

X3kutor zainspirował mojego syna a co za tym idzie i pośrednio mnie, do podjęcia wyzwania "budowy czołgu". Oba poniższe modele są przeznaczone do BrikWars, nie odwzorowują więc realnych pojazdów - raczej ich istotą jest funkcjonalność.

W efekcie w ramach "weekendowego budowania" powstały takie dwie "tankietki". Pierwsza, autorstwa Wojtka (lat.8), jest typowo krasnoludzką konstrukcją, zwartą, niewielką i morderczą. Wyposażona w działo odtylcowe, oraz stałą wieżyczkę obserwacyjno - strzelecką, ewidentnie korzeniami sięga do najlepszych zdobyczy fantasy z wczesną epoką parową (komin).

Obrazek Obrazek Obrazek

Skoro krasnoludy dorobiły się swojego wozu bojowego, musiały od nich "spapugować" i orki... co prawda moja wersja wyszła trochę zbyt cywilizowana jak na "dziki lud", ale w tym wypadku brak wprawy w konstrukcji wozów bojowych z klocków dał o sobie znać.
Jeśli chodzi o dane techniczne to:
- obrotowa, otwarta z tyłu, wieżyczka z asymetrycznie osadzonym, głównym działem beczkowym
- właz tylny z klapą
- dodatkowe działo małego kalibru przy stanowisku kierowniczym
- zapewnine otwory boczne, wentylacyjno - strzeleckie

Czołg poza dwiema osobami załogi może do wnętrza zabrać dodatkowo 3 osoby, tak więc zmieści się w nim "4 pancernych, pies i Tomcio z harmonią" ;-)

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Mile widziane będą wszelkie uwagi, zwłaszcza kolegów mających już doświadczenia z czołgami. Jeśli chodzi o moją produkcję, to niestety gąsienic innych niż czerwone nie posiadam.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

Czerwone gasienice zupelnie nie pasuja, nie masz ogniw technicowych? Mogę pozyczyc Ci czarne, powinienem takie miec. A tak modele jak na dodatek do bitewniaka bardzo fajne :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#3 Post autor: Szerszen »

Gdybym miał, byłyby użyte a pożyczać nie lubię. Szczęściem w nieszczęściu "Garmatron" jest już rozebrany, więc miałem choćby czerwone. Muszę w końcu budżet przeznaczyć i tak na jakiegoś Technica. Przyjmijmy roboczo, że to efekt rdzy ;)
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Sirius
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 2012-09-09, 11:11
Lokalizacja: Olsztyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: Sirius »

Oba czołgi bardzo fajnie się prezentują. Opracowałeś już jakie mają staty i czy warto je wrzucać do armii do 100 pkt?

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#5 Post autor: Szerszen »

Statów jeszcze nie zrobiłem, ale oba są bawialne... i wyszły na tyle solidnie, że nie rozpadają się od dotknięcia.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

spacelord
Posty: 951
Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: spacelord
Kontakt:

 

#6 Post autor: spacelord »

Budowanie ze swoimi dziećmi musi być fajne ;) - ja muszę co najmniej rok jeszcze czekać żeby w ogóle "coś się dało klocki posklejać", a pewnie z ładnych kilka lat żeby coś sensownego to było... no i ciekawe czy córka polubi kosmos (bo syna póki co brak) ;)

MOC sympatyczny wyszedł, widać że budowany dla relaksu, bez siedzenia całymi dniami nad dopieszczaniem szczegółów ale takie też są fajne...

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#7 Post autor: Durzy »

spacelord pisze: no i ciekawe czy córka polubi kosmos
Może jak zaczniesz delikatnie od Lodowej Planety i późniejszych Explretów, a nie klasycznych to się uda :)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#8 Post autor: Szerszen »

Dane do BrikWars - czołg krasnoludów:
Wielkość: 4 cale / Poziom struktury: 2 (koszt: 2x4=8 CP)
Szybkość: 8 cali (koszt: 4 CP)
Broń:
Armata o wielkości 2 cali: Trudność użycia 6 (3x2 cale), zasięg 12 cali (6 x 2 cale), obrażenia 2d6 (2 cale x d6), koszt: 6 CP (3 x 2 cale)

W wypadku takiej armaty, zgodnie z zasadą wielkości, do obsługi potrzebne są dwa krasnoludy aby strzelała "co rundę" albo jeden - aby strzelała co drugą rundę - przynajmniej taka jest moja wstępna interpretacja.

Sumarycznie, dla BrikWars, czołg krasnoludów, to koszt 18 punktów, plus załoga i jej uzbrojenie (Tu uwaga... przynajmniej jeden z minifigów musi wydać dodatkowy CP na umiejętność pilotażu, więc w praktyce czołg kosztuje przynajmniej 19 CP)

W dodatku, aby miało sens strzelanie z niego, przydatnych byłoby przynajmniej dwóch członków załogi, do obsługi - z praktycznego punktu widzenia, w środku zmieści się jeszcze maksymalnie jeden krasnolud, jako wsparcie do obsługi działa (łączone umiejętności przy rzutach, mogą być tego warte)

EDIT: obserwator na wieżyczce, dostaje około +3" zasięgu do swojej broni - ze względu na wysokość nad poziomem gruntu ;-)

Pełną obsługę szacuję więc na jakieś 20-27 punktów, w zależności od broni dodatkowej, posiadanej przez krasnoludy. W efekcie jeden taki czołg "zjada" około 40-45 punktów. Dużo i mało... zważywszy na siłę ognia. IMHO nie zaburza to balansu. Owszem daje przewagę obrony, ale ma też konsekwencje "sprawności ruchu". No i zmiana kierunku / zwolnienie / przyspieszenie etc. oznacza mniejszą sprawność strzelania (jeden zamiast dwóch krasnali do obsługi działa). Z drugiej strony, poza działem obserwator, też strzela, co daje opcjonalnie 3k6 obrażeń / 3 krasnoludy.

@Spacelord kształt minifiga jest dość uniwersalny, więc córę jak sądzę przekonasz inwestując w kilka główek żeńskich z odpowiednimi włoskami. To czy będzie hodowała kwiatki w kosmosie, czy w domku na ziemi... cóż to już kreatywność, a z dzieckiem się naprawdę świetnie składa.
Ostatnio zmieniony 2014-03-19, 09:14 przez Szerszen, łącznie zmieniany 5 razy.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#9 Post autor: 3dom »

No... Bez przeczytania zasad z Twojego postu zrozumiałem prawie nic :D
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#10 Post autor: Szerszen »

Wiesz, to mniej więcej tyle samo co ja rozumiem obecnie z Waszych przekładni i zębatek... i gwary "wyścigowej". Niby nawet widziałem jak to działa i wiem, że jest fajne... ale wiele wody w wiśle upłynie nim jakkolwiek zgłębię wasze triki i techniki budowania.

Tu w zasadzie są tylko zastosowane tabelki i przeliczniki.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#11 Post autor: 3dom »

Szerszen pisze:przeliczniki.
Jak jest przelicznik to już mi się podoba :D
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sirius
VIP
Posty: 368
Rejestracja: 2012-09-09, 11:11
Lokalizacja: Olsztyn
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Sirius »

Ciekawie, chociaż mam jedno zastrzeżenie. Nie wiem jak to się będzie sprawdzać w grze, ale wydaje mi się, że na logikę taki czołg powinien mieć większy zasięg kosztem mniejszej mobilności.

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#13 Post autor: Szerszen »

W tym momencie logika musi ustąpić zabawie ;-)

A na serio - jednak mimo wszystko, za czołgiem się biegnie a nie idzie, więc prędkość moim zdaniem jest ok (standardowe 5" +1k6 na bieg, to w sam raz średnio 8")
Można się w istocie czepiać zasięgu... choć może nie w wypadku tej "wczesnokrasnoludzkiej" konstrukcji, Warto tu chyba zostawić jednak "przelicznik" poziom_działa x d6 - to naprawdę jest ok, na polach bitew, zwłaszcza że przy większych działach, zasięg rośnie geometrycznie (już przy poziomie 3 masz 18" - to bardzo dużo...)

Powiem szczerze, że im lepiej poznaję reguły BrikWars, tym bardziej jestem pod wrażeniem ich wyważenia zasad i równowagi wewnętrznej, zapewniającej, że zarówno banda chłopów z widłami jak i oddział rycerzy na koniach, będą mieli w przeliczeniu punktowym podobne szanse.

To pozwala na robienie naprawdę dziwnych i ciekawych rzeczy, a potem granie nimi bez poczucia, że w imię zabawy rezygnuje się z mocy bojowej lub skazuje się na porażkę. Czasem tylko styl gry trzeba obrać inny.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

Awatar użytkownika
Szerszen
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 2012-03-30, 17:08
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Szerszen
Kontakt:

 

#14 Post autor: Szerszen »

Dane do BrikWars - czołg orków:
Paka:
Wielkość: 5 cali (paka na 15 studów)/ Poziom struktury: 2 (koszt: 2x5=10 CP)
Szybkość: 8 cali (koszt: 4 CP)
Poziom zbroi: 2d10
Broń:
Działo pokładowe typu broni długiej miotanej: Trudność użycia 5, zasięg 12 cali, obrażenia 1d6+1, koszt: 3 CP
===========================
Suma: 17 CP

Do tego wieżyczka
Wielkość: 2 cale (paka na 6 studów)/ Poziom struktury: 2 (koszt: 2x2=4 CP)
Poziom zbroi: 1d10 (element zewnętrzny struktury, ma poziom zbroi o jeden niższy niż poziom zbroi struktury)
Broń:
Działo główne, 2 cale długości: Trudność użycia 6 (3x2 cale), zasięg 12 cali (6 x 2 cale), obrażenia 2d6 (2 cale x d6), koszt: 6 CP (3 x 2 cale)
==============================
Suma: 10 CP

Razem: 27 CP, plus koszt 1 CP na minimum jednego pilota i dwóch ludzi obsługi działa górnego (plus jeden do działa dolnego, też się przyda)

Efektywnie przy armiach w naszej skali, 1/3 punktów idzie na starcie na jeden pojazd tej klasy...
Czy warto?
Dużo zależy od stylu armii. Na pewno kuszące jest zastosoanie go jako "mobilnej fortecy". Obrona "paki" na 2d10, daje nienajgorsze szanse na przejście przez ogień przeciwnika, bo najpierw się trzeba przebić przez nią a potem jeszcze przez własną żołnierzy. Z drugiej strony ilość "wydanych punktów", to jak obszył 3 dobrze opancerzone jednostki lub 4 robiące za "mięso armatnie".
Kusząca jest tu również mobilność - 8 cali... to dwa razy szybciej, niż opancerzony piechur.

Ma swoje zalety taki pojazd na polu bitwy, ale swoje kosztuje i może się okazać, że dojedzie "pusty".
Ostatnio zmieniony 2014-03-19, 09:24 przez Szerszen, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden klocek zgubię a drugi zepsuję. ;)

ODPOWIEDZ