Moja trialówka z najdłuższym stażem, jednocześnie najbardziej utytułowana. Zawiera proste, sprawdzone rozwiązania bez zbędnych wodotrysków.
Dane techniczne
wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 500/185/210
rozstaw osi/kół (mm): 258 + 102/150
waga pojazdu (g): 2350
silniki napędowe: 2 XL
skręt: 1 NXT
przełożenia: 1:6 oraz 1:2,4
zawieszenie: niezależne - tatrowe
co osiągnął:
LTTC 1/2013 - miejsce 5/15
LTTC 2/2013 - miejsce 1/11
LTTC 3/2013 - miejsce 3/10
LTTC 4/2013 - miejsce 3/6
LTTC 5/2013 - miejsce 2/7
LTTC 6/2013 - miejsce 3/6
LTTC 1/2014 - miejsce 1/5
STT 1/2014 - miejsce 2/9
LTTC 2/2014 - miejsce 4/5
LTTC 4/2014 - miejsce 1/10
STT 4/2014 - miejsce 1/11
LTTC 5/2014 - miejsce 1/5
LTTC 6/2014 - miejsce 2/6
Tatra w zasadzie nie ma nic czego nie było w moich poprzednich ciężarówkach - sterowanie z telefonu przez Bluetooth, 2 biegowa liniowa skrzynia biegów, IR link podłączony do NXT do kontrolowania PFów. Konstrukcyjnie jest podobna do [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=17128]Stara 1466[/URL]. Różnice to większa długość, lepsza sztywność podwozia, niżej położony środek ciężkości oraz wyższy prześwit - dzięki temu jest dzielniejsza w terenie.
Auto bardzo dobre i wszystkim dobrze znane. Chociaż ze znaczkiem Stara na masce wygralo wiecej ;)
Zdradzisz co budujesz czy dowiem się ze zgloszenia? :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
V1 pisze:Na kardanach jest coś jakby rurka karbowana, żeby się nie rozleciały?
Dokładnie tak. Są to plastry rurki karbowanej ściskające otwór na ośkę. Rozwiązanie mocno na zapas bo i bez tego nic sie z kardanami w tym miejscu zwykle nie dzieje. Nawet nieco pęknięte potrafią jeszcze posłużyć. Co innego krzyżaki...
Dowodzi to tylko tego, że w tej trialówce wszystko jest mega dopracowane i nic nie jest zostawione przypadkowi. Zawsze lubiłem podwozia Kuby bo nie ma tam nawet jednego zbędnego klocka, pełne optimum. Fura była bardzo dzielna w terenie, do tego nieduża więc jeździła bardzo płynnie i na ogół bez kar, nie bez zasług kierowcy :) Dopiero ostatni rajd pokazał, że już jest trochę styrana i trzeba coś zmienić.
Jestem bardzo ciekaw co teraz przygotujesz, szkoda że opuszczę czerwcowy rajd.
Ostatnio zmieniony 2014-06-20, 16:07 przez Cieślu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Cóż za wspaniałomyślność w obliczu faktu, że auto przed kazdym rajdem przechodzi odbiór techniczny :P
Tatra podczas swojego startu w STT zrobila na mnie ogronme wrażenie. Jest bardzo sprawna, zwrotna, niezawodna. Do tego kierowca, który doskonale radzi sobie z autem. Takie auta (niezależnie od wyników rajdu) nakręcają ludzi do trialu ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>