[MOC] Scania Logging Truck 1:10
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Myślę że do kabiny wkradła się monotonia dlatego tak wygląda. Lift przerwa, lift przerwa, lift przerwa i tak w kółko.
Wbrew temu co mówisz Sariel panele 5x11 zmieniłyby znacząco wygląd kabiny bo nie byłoby widać tej mozaiki liftarmów co wygląda bardziej jak ściana w kamieniczce niż kabina.
Rogi tyłu można by wymodelować z paneli 3x11.
W sumie w dużych pojazdach wadą jest własnie monotonia. Za dużo klocków jednego rodzaju bo przecież trzeba jakoś to zakryć.
Myślę, że ten pojazd wyglądałby lepiej w skali 8258 i na kołach 62.4
Wbrew temu co mówisz Sariel panele 5x11 zmieniłyby znacząco wygląd kabiny bo nie byłoby widać tej mozaiki liftarmów co wygląda bardziej jak ściana w kamieniczce niż kabina.
Rogi tyłu można by wymodelować z paneli 3x11.
W sumie w dużych pojazdach wadą jest własnie monotonia. Za dużo klocków jednego rodzaju bo przecież trzeba jakoś to zakryć.
Myślę, że ten pojazd wyglądałby lepiej w skali 8258 i na kołach 62.4
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Nie zgodzę się z tym. To fakt, że im większa skala tym większe powierzchnie, ale też więcej możliwości dorabiania detali. Tylko to wymaga przestudiowania oryginału bardzo dokładnie i niekoniecznie ma wartość w dziale Technic.Waler93 pisze:W sumie w dużych pojazdach wadą jest własnie monotonia. Za dużo klocków jednego rodzaju bo przecież trzeba jakoś to zakryć.
Oczywiście, wtedy oglądający powinien wiedzieć, o co chodzi albo być nastawiony na efekt "łał, ale ten samochód ma dużą dłużycę".
Mnie osobiście trochę dziwi, że nie dało się rozsądnie HDSu wrzucić na koniec ramy. Kabina to inna bajka i już powiedziałem co myślę - dało się zrobić więcej.
Tak, mniejsza skala by pomogła, bo był by bardziej "napchany" i taki przytulny. Ale w mniejszej skali też da się zrobić klocka bez ładu i składu a modelować nieco trudniej.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Dziękuję za słowa krytki, na pewno przydadzą sie w budowaniu przyszłych MOCy.
Kabina jest zbudowana z liftarmów, ponieważ jedyne bricki, jakie posiadam to te, którymi bawiłem się 10 lat temu, a czerwonych paneli 5x11 posiadam 4 sztuki, które zostały użyte do dachu.
Kabina jest zbudowana z liftarmów, ponieważ jedyne bricki, jakie posiadam to te, którymi bawiłem się 10 lat temu, a czerwonych paneli 5x11 posiadam 4 sztuki, które zostały użyte do dachu.
Jest tylko jeden, użyty w chwytaku.OmenGda pisze:Piszesz o mneumatyce ale na filmiku widzę tylko jeden siłownik. Są jeszcze jakieś?
Te zębatki napędzają podpory, gdzie nie potrzeba dużej mocy, a kardany doprowadzają napęd do atrapy V8.noniusz pisze:Na tym zdjęciu 2 rzeczy w technice budownania bym poprawił
- zębatki z16 napędzające ukłąd skrętu podparte są tylko z 1 strony, po drugiej stronie masz silnik XL
- po środku zdjęcia zaraz za servem w przekazaniu napędu widać na bardzo krótkim odcinku połączone 2 kardany wygięte pod dość dużym kątem, przy większym obciążeniu może być to dość newralgiczne miejsce jeśli chodzi o potencjalne uszkodzenia
Tutaj jest link do modelu zaworu w .L3B - http://1drv.ms/1t0iK3h.OmenGda pisze:Ja jeszcze od siebie poproszę o schemat jak działa przepust od pompy pneumatycznej z tym serwo
Ostatnio zmieniony 2014-07-03, 09:32 przez Porsche96, łącznie zmieniany 1 raz.