Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
42029 Custom Pick-Up [VIDEO]
Autor Wiadomość
Durzy 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-03, 02:43   

Jeśli się nie ma, w ogóle technic? To nie lepiej poczekać na następcę crawlera i od niego zacząć przygodę? Nie dość, że trzeba dokupić elektrykę, to jeszcze nie wiadomo jakie klocki (to może być trudne do dokładnego oszacowania jeśli się nie ma, w ogóle, żadnej bazy).
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1235
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 07:03   

Durzy napisał/a:
Jeśli się nie ma, w ogóle technic? To nie lepiej poczekać na następcę crawlera i od niego zacząć przygodę? Nie dość, że trzeba dokupić elektrykę, to jeszcze nie wiadomo jakie klocki (to może być trudne do dokładnego oszacowania jeśli się nie ma, w ogóle, żadnej bazy).


A słyszałeś coś o następcy? Ja nie :) Przygodę i tak najlepiej zacząć od Volvo i z taką bazą dokupić kolejne zestawy ale to jest temat na inną rozmowę. Elektryka będzie trochę kosztować ale już kilka liftarmów, jakieś ośki i kilka zębatek to nie majątek.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
koala 

Wiek: 40
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-03-03, 07:34   

Cieślu napisał/a:
koala napisał/a:
O wiele bardziej opłacalne i sensowne jest dołożenie ok. 200 zł. i kupienie 9398.


Niestety, to jest już nieprawda. W obecnej sytuacji kolega mazek84 musiałby dołożyć 400-500 złotych żeby wejść w posiadanie Crawlera. Moim zdaniem 800 złotych nie jest wart. Jeśli nie wymagasz cudów, tańsza i lepsza będzie przeróbka 42029.


Faktycznie trochę przeoczyłem wzrost cen 9398 ale zastanówmy się.

Przeróbka 42029:
- servo: 120,00 zł,
- 2x silniki L: 144,00 zł,
- battery box: 34,00 zł,
- IR receiver: 85,00 zł,
- pilot: 60 zł:
SUMA: 443 zł (nie uwzględniając kilkudziesięciu innych drobnych części, które na 99% nie wyjdą taniej niż 50 zł).
EFEKT: marny (pojazd nadaje się do jeżdżenia po dość płaskich płaszczyznach, napęd na jedną oś, ryzyko ukręcenia CV jointów, przy silnym dobijaniu kołami do przeszkód przednie zawieszenie lubi się rozpadać).

Podtrzymuję zdanie: albo masz ok. 800 zł i inwestujesz w 9398 albo będziesz zawiedziony zmotoryzowanym 42029 i możesz zrazić się do dalszych eksperymentów z Lego Technic.
Ostatnio zmieniony przez koala 2015-03-03, 07:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
klatka 

Wiek: 48
Dołączył: 01 Wrz 2013
Wpisy: 60
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2015-03-03, 08:19   

Też tak właśnie miałem powiedzieć... do 9398 trzeba dołożyć jeszcze raz tyle. Tyle że jak sami mówicie 9398 będzie lepiej hulał w terenie niż 42029. Myślę że początek budowy rc z 42029 będzie mniej bolesny i równie ciekawy :) Kiedyś ściągnąłem instrukcje do moda ale nie mogę jej teraz namierzyć. Aczkolwiek myślę że jest to dobra i łatwa baza do zmotoryzowania - tak mi się kojarzy z instrukcji :)
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1235
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 08:36   

koala napisał/a:


Przeróbka 42029:
- servo: 120,00 zł,
- 2x silniki L: 144,00 zł,
- battery box: 34,00 zł,
- IR receiver: 85,00 zł,
- pilot: 60 zł:
SUMA: 443 zł (nie uwzględniając kilkudziesięciu innych drobnych części, które na 99% nie wyjdą taniej niż 50 zł).
EFEKT: marny (pojazd nadaje się do jeżdżenia po dość płaskich płaszczyznach, napęd na jedną oś, ryzyko ukręcenia CV jointów, przy silnym dobijaniu kołami do przeszkód przednie zawieszenie lubi się rozpadać).

Podtrzymuję zdanie: albo masz ok. 800 zł i inwestujesz w 9398 albo będziesz zawiedziony zmotoryzowanym 42029 i możesz zrazić się do dalszych eksperymentów z Lego Technic.


Wybrałeś opcję motoryzacji analogicznym zestawem elektroniki jak w Crawlerze. Można to jednak zrobić taniej. Zamiast serwa dać mediuma, a do napędu 1 Lke i masz zaoszczędzone co najmniej 140 złotych. Pytanie tylko co kolega woli bo dostaje mniej.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-03, 09:35   

Bardzo dziękuje wszystkim za rady, zestaw 42029 znalazłem za 300zł razem z przesyłką. Dlaczego akurat ten? bo tak , po prostu podoba mi się i już, więc tutaj nie ma co dyskutować co bardziej się opłaca i ile trzeba dołożyć. Gdyż można rozłożyć dokupienie klocków i silników w czasie. Pomyślałem że fajnie by było przerobić na napęd na cztery koła, a ponieważ mam 4,5 letniego syna to fajnie by było gdyby jeździł. IR recevier posiadam, pilot w najgorszym przypadku od pociągów, battery box również aczkolwiek te dwa elementy są najtańsze, pozostaje kwestia silników,skręt na pewno servo ale jeżeli zostawiłbym napęd FWD to czy nie lepiej dać silnik XL z dużą zębatką która napędza małą? wtedy silnik jest mocny a przełożenie powoduje że samochód w miarę szybko będzie jeździł, na początek auto będzie służyło do jeżdżenia po domu albo pod domem po w miarę płaskim terenie.
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-03, 10:48   

Cytat:
a ponieważ mam 4,5 letniego syna to fajnie by było gdyby jeździł.


Tutaj nie musisz ściemniać, że to dla syna :)
_________________
\/1 ______________
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-03, 11:12   

Oczywiście tata też będzie się bawił, natomiast największa frajda dla mnie to budowa :) Z doświadczenia na pociągach wiem że zabawa dopiero zaczyna się jak coś zaczyna jeździć, tam przygodę rozpocząłem na 10219 zestaw bez napędu i torów, ale potem gdy doszły inne pociągi z napędami to dopiero była zabawa :)
Ostatnio zmieniony przez 2015-03-03, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-04, 13:31   

Czy ktoś zna odpowiedź na moje pytanie?
"skręt na pewno servo ale jeżeli zostawiłbym napęd FWD to czy nie lepiej dać silnik XL z dużą zębatką która napędza małą? wtedy silnik jest mocny a przełożenie powoduje że samochód w miarę szybko będzie jeździł, na początek auto będzie służyło do jeżdżenia po domu albo pod domem po w miarę płaskim terenie" ?
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1235
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 16:01   

Zależy od przełożenia. Jak dasz za duże, to auto będzie mało żwawe, ale dosyć szybkie ( co nie znaczy że szybkie) natomiast o jakimkolwiek terenie możesz zapomnieć. Przełożenie w okolicach 5:3 lub 1:1 da jakiś kompromis. Na pewno chcesz zostawić napęd na przód?
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
koala 

Wiek: 40
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-03-04, 18:32   

mazek84 napisał/a:
Czy ktoś zna odpowiedź na moje pytanie?
"skręt na pewno servo ale jeżeli zostawiłbym napęd FWD to czy nie lepiej dać silnik XL z dużą zębatką która napędza małą? wtedy silnik jest mocny a przełożenie powoduje że samochód w miarę szybko będzie jeździł, na początek auto będzie służyło do jeżdżenia po domu albo pod domem po w miarę płaskim terenie" ?


Zrobisz szybkie i dość mocne pędzidełko, które w rękach Twojego syna może być mocno obijane. Chyba, że masz naprawdę duuuużo przestrzeni. Moim zdaniem XL-em możesz też zniszczyć CV jointy. W tym modelu to dość słaby punkt. Ja je ukręciłem przez zblokowany dyfer wg pomysłu Sariela. Myślę, że optymalne przełożenia to te z podlinkowanego filmu, ale zostawiłbym dyfer. I z myślą o jeździe po płaskim (panele, dywan etc.) nawet z jedną L-ką możesz spróbować.
Ostatnio zmieniony przez bacon 2015-03-04, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-05, 10:04   

Hmmm, rozumiem że przełożenie o którym piszesz to te które jest przy dyferencjale (w przypadku filmu akurat jego brak) to teraz pytanie , tam mała zębatka napędza dużą, ale tam są silniki L które jak myśle szybciej się kręcą ale mają mniejszy moment, i jakbym zamontował XL to chyba by mega wolno jeździł prawda? Dlatego tak o to pytam ponieważ silnik muszę kupić i wolałbym od razu wybrać właściwy

Pochwale się, zestaw kupiony bedzie u mnie jutro : cena razem z 8293 420zł z przesyłką pobraniową :)
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-05, 10:11   

Cieślu napisał/a:
Na pewno chcesz zostawić napęd na przód?

Przepraszam oczywiście miało być RWD :)
 
 
 
koala 

Wiek: 40
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 17
Skąd: Tychy
Wysłany: 2015-03-05, 18:56   

mazek84 napisał/a:
Hmmm, rozumiem że przełożenie o którym piszesz to te które jest przy dyferencjale (w przypadku filmu akurat jego brak) to teraz pytanie , tam mała zębatka napędza dużą, ale tam są silniki L które jak myśle szybciej się kręcą ale mają mniejszy moment, i jakbym zamontował XL to chyba by mega wolno jeździł prawda? Dlatego tak o to pytam ponieważ silnik muszę kupić i wolałbym od razu wybrać właściwy

Pochwale się, zestaw kupiony bedzie u mnie jutro : cena razem z 8293 420zł z przesyłką pobraniową :)


Jeśli mowa o napędzie jednym silnikiem to jednak wybrałbym XL i ewentualnie kombinował z przełożeniami metodą prób i błędów. Dwie L-ki mają mniej więcej ten sam moment co jeden XL, L kręcą się nieco szybciej. Tu masz porównanie.
 
 
 
mazek84
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-20, 09:34   

Zestaw złożony chyba w 4h i jest po prostu zaj..... :) może dlatego że to mój pierwszy tak duży zestaw technic, jest tak fajny że mój syn z nim śpi od tygodnia :) Warto od razu kupić z zestawem PF automatyczna wyciągarka i paka to fajny bajer :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,042 sekundy. Zapytań do SQL: 12