Strona 1 z 3

[MOC] Land Rover Defender

: 2014-07-20, 16:01
autor: dirtzone
Witam serdecznie wszystkich, dzisiaj będę prezentować moją pierwszą konstrukcje Lego. Nie licząc oczywiście tego co budowałem za dziecka w latach dziewięćdziesiątych :)
Będzie to Land Rover Defender, którego budowałem od początku tego roku, z większymi bądź mniejszymi przerwami. Po długich namysłach, zdecydowałem się w końcu pokazać go światu i zarazem wystawić go na konkurs Pierwsza krew 2014.
Dlaczego Land Rover? Ponieważ chciałem zbudować bawialną terenówke, o prostych kształtach do odwzorowania z lego, jak na początek. Natomiast wyszedł cięzki kloc o średnich właściwościach jezdnych w terenie. Teraz wiem dlaczego należy dublować koła zębate i unikać legowych kardanów :) Podjeżdza maksymalnie pod wznios około 30 stopni, bo pod więcej to już strzelają zębatki albo urywa się kardan w tylnej osi. Ze zjazdami nie ma raczej problemów.

Obrazek


Dane techniczne:
dł. 50 studów
szer. 19 studów (bez lusterek)

wys. 23 study

Skręt - servo zamontowane bezpośrednio na przednim moście, oraz doprowadzony wał do kierownicy, dzięki czemu kierownica skręca razem z kołami :)
Napęd - dwa silniki L połączone w jeden, oraz wał doprowadzony do atrapy silnika V6, przez co atrapa działa, gdy autko jedzie :)
Zawieszenie - mosty pływające/niezależne (?) połączone z podwoziem tylko za pomocą cięgien

Dodatkowo:
-składane lusterka
-otwierane wszystkie drzwi oraz klapa silnika i bagażnik.
-składane oparcia foteli i podnoszone łokietniki przy przednich fotelach

Niestety mój moc łamie jeden punkt regulaminu "Pierwsza Krew".
Mianowicie, posiada trzy silnki... z czego 2 są połączone i pełnią jedną funkcje - napęd.
Po wyjęciu jednego silnika, samochód będzie miał identyczne funkcje oraz wygląd.
Mogłbym to zrobić, tylko problem w tym, że musiałbym sporo rozebrać, a na to nie mam już zabardzo czasu niestety :(
Mam nadzieje, że da radę nagiąć ten punkt regulaminu, ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji a zamontowałem go tylko dlatego, że miałem taki zestaw silników z crawlera 9398.

Pełna galeria: Land Rover Defender

---------------
EDYCJA:
Na potrzeby konkursu Defender jeżdzi na jednym silniku L
Niestety mocno go to osłabiło w terenie, ale za to teraz nic nie strzela, tylko się zatrzymuje :P
Filmik
---------------


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2014-07-20, 16:06
autor: SERVATOR
Ehhhh.... że człowiek nie potrafi czegoś takiego zrobić...... CUDO!
Z takim przegrać to jak wygrać.

: 2014-07-20, 16:15
autor: wallyjarek
SERVATOR pisze:Ehhhh.... że człowiek nie potrafi czegoś takiego zrobić...... CUDO!
Tak samo myśle jak Ty. Jeszcze pare lat minie zanim zacznę tak budować.

: 2014-07-20, 16:18
autor: bonczyk85
Wypowiem się tylko o wyglądzie, bo na mechanizmach się nie znam - jest przepiękny, zwłaszcza jak na model zbudowany z dziurawych klocków. Cudo, fantastyczny debiut.

: 2014-07-20, 16:59
autor: legosamigos
Zapowiada się bardzo silna konkurencja w dziale Technic na konkurs "Pierwsza krew" i takiej krwi nam brakuje na forum :) tzn takich budowniczych. Chętnie zobaczyłbym film, jak działa Twój LRD. Dobrze by było, gdybyś założył konto w Brickshelf i tam wrzucił wszystkie fotki

: 2014-07-20, 17:18
autor: dirtzone
legosamigos - filmik postaram się zrobić jeszcze dzisiaj, a co do Brickshelfa, to czekam na maila z potwierdzeniem rejestracji.



Jednak zdecydowałem się wyjąć trzeci silnik, żeby nie łamać regulaminu.
Oto dowody :)

Obrazek

Obrazek

: 2014-07-20, 17:38
autor: Bricksley
dirtzone pisze:Teraz wiem dlaczego należy dublować koła zębate i unikać legowych kardanów :) Podjeżdza maksymalnie pod wznios około 30 stopni, bo pod więcej to już strzelają zębatki albo urywa się kardan w tylnej osi. Ze zjazdami nie ma raczej problemów.
Może nie tyle dublować i nie stosować Cardanów co odpowiednio mocno je obudować i zapewnić odpowiednie podparcie. Wbrew pozorom Cardany dużo znoszą. Przy tylnej osi być może lepiej sprawowałby się przegub o zmiennej długości pod wpływem wychyleń.

dirtzone pisze:ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji
Daje więcej mocy w napędzie.

A całość bardzo fajna, lubię tak kompaktowe modele. Wrzuć tylko jeszcze film :)

: 2014-07-20, 17:53
autor: OmenGda
Auto prezentuje się genialnie.
Na dodatek to jeden z moich ulubionych pojazdów.
Oby takich prac więcej.
Ja pewnie za 10 lat zacznę dochodzić do takiego poziomu jak Ty.
Gratulacje!

: 2014-07-20, 18:11
autor: M_longer
SERVATOR pisze:Z takim przegrać to jak wygrać.
Nie przeszkadza Ci to, że był budowany od początku roku?

: 2014-07-20, 18:22
autor: SERVATOR
M_longer pisze:
SERVATOR pisze:Z takim przegrać to jak wygrać.
Nie przeszkadza Ci to, że był budowany od początku roku?
Ale nie był zbudowany i pokazywany przez 2 lata ;)

: 2014-07-20, 18:26
autor: blizzard
ślicznota!

: 2014-07-20, 19:03
autor: Mestari
Cudny... ja swojego nie dokończę na czas :( rozgrzebany jest totalnie... ale widzę, że i tak nie miałbym szans ;)

: 2014-07-20, 19:51
autor: dirtzone
Zrobiłem jeszcze na szybko Filmik, na robieniu filmików się nie znam, ale widać co trzeba.
Karol pisze:dirtzone napisał/a: ponieważ trzeci silnik nie dodaje żadnej funkcji

Daje więcej mocy w napędzie.
Przekonałem się po wyjęciu go, że sporo więcej mocy dawał, dopóki był na pokładzie :)
Na ziemi, jeden silniczek mocno się męczy co widać zresztą na końcu filmu.

: 2014-07-20, 20:06
autor: RobertSz
Na zdjęciach w terenie wygląda pięknie.

: 2014-07-20, 21:59
autor: bacon
No to niezły masz chłopie debiut. Buduj więcej i prezentuj bo świetnie ci to wychodzi!