Strona 1 z 1

[MOC] Porsche 918 Spyder 1:10

: 2014-07-20, 16:34
autor: Porsche96
Witam.
Dzisiaj chciałbym zaprezentować MOC zbudowany specjalnie na konkurs „Pierwsza Krew”.

Porsche 918 Spyder

Obrazek

Dane techniczne:
Skala 1:10
Dł. 58s / szer. 27s / wys. 13s (46,4/21,6/10,4 cm)
Waga: 1800 g
Niezależne zawieszenie
Skrętne 4 koła
Napęd 4x4

Funkcje:
Jazda (RC)
Skręt (Servo)
Wychylanie spoilera podczas skręcania
Atrapa silnika V8
Przednie światła LED
Działająca kierownica
Otwierana przednia maska
Otwierana pokrywa silnika
Otwierane drzwi

Historia
Budowę modelu rozpocząłem nieco ponad dwa tygodnie temu (kilka dni po prezentacji Scanii). W pierwszym tygodniu powstało podwozie, w drugim nadwozie. Jednak prawdziwego kopa dostałem, gdy Zozoleon zaprezentował swojego Jaguara ;)
Za cel obrałem sobie zbudowanie samochodu sportowego napędzanego silnikiem RC z napędem na 4 koła. Przeglądałem różne modele, chciałem zbudować jakieś Lamborghini, ale na Brickshelfie jest ich pełno. Dlatego zdecydowałem się na Porsche 918 Spyder, które podobnie jak nowa 911-stka ma skrętne cztery koła dla poprawienia stabilności. Żeby maksymalnie wykorzystać silniki zbudowałem spoiler, który działa jak w Pagani Huayra, czyli – podobnie jak w samolocie – podczas skręcania jedna strona spoilera podnosi, np. skręcając w lewo podnosi się prawa strona.

Jazda
Porsche jest napędzane przez silnik RC z wolniejszego wyjścia z redukcją 5,5:1. Daje mu to niezłego kopa i w porównaniu do Scanii jest to „demon” prędkości :) Napędzane są cztery koła z proporcją 50:50 z użyciem trzech dyferencjałów.

Obrazek

Skręt
Skręt jest obsługiwany przez servo. Skrętne są dwie osie: pierwsza z przełożeniem 1:1 , druga 2,8:1. Od osi odpowiedzialnej za skręt tylnych kół jest poprowadzone połączenie do spoilera, który podobnie jak klapy w samolocie unosi się przy skręcaniu. Poniżej znajduje się schemat tego mechanizmu.

ObrazekObrazek

Zawieszenie
Zawieszenie jest niezależne oparte na gotowych wahaczach Lego (tych z 8070). Na każde przednie koło przypada jedna sprężyna z żółtego amortyzatora 6,5L oraz gumka recepturka, która jest podłączona od spodu do wahaczy dla zwiększenia twardości zawieszenia. Z tyłu do amortyzacji służy jeden żółty amortyzator 6,5L na koło.

ObrazekObrazek

Kilka zdjęć
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria (po opublikowaniu)
Film

: 2014-07-20, 16:46
autor: SERVATOR
Lubię takie supercary :)
Powodzenia w konkursie. Będzie trudno bo Landek też zacny.

: 2014-07-20, 17:07
autor: blizzard
Jaki nick taki MOC :) :)

: 2014-07-20, 17:08
autor: Bricksley
Porsche96, Proponowałbym zmniejszyć zdjęcia, wszakże 4k pixeli to nieco dużo, zwłaszcza przy wadze ponad 3mb.


O modelu później napiszę ;)

: 2014-07-20, 18:00
autor: OmenGda
Całkiem fajnie śmiga jak na jeden silnik RC.
Dobry patent na przednie reflektory.
Gratulacje :)

ps.
skoro tak lubisz tę markę (w sumie ja też) to czekam na takiego supercara 911 turbo (993) :))))

Pozdrawiam
Michał

: 2014-07-20, 20:34
autor: Porsche96
Karol pisze:Porsche96, Proponowałbym zmniejszyć zdjęcia, wszakże 4k pixeli to nieco dużo, zwłaszcza przy wadze ponad 3mb.
Już zmniejszone :)
OmenGda pisze:skoro tak lubisz tę markę (w sumie ja też) to czekam na takiego supercara 911 turbo (993)
Może kiedyś, ale wtedy w większej skali :)

: 2014-07-20, 22:03
autor: bacon
Kolejny talent :) Tegoroczna Pierwsza Krew w kategorii Technic jest chyba najmocniejsza w historii :)

: 2014-07-20, 22:05
autor: M_longer
bacon pisze:Tegoroczna Pierwsza Krew w kategorii Technic jest chyba najmocniejsza w historii :)
Tylko żeby nie skończyło się tak, że na tych pojedynczych pracach chęć autorów do prezentacji swojej twórczości się skończy... :)

: 2014-07-20, 22:13
autor: bacon
M_longer pisze:
bacon pisze:Tegoroczna Pierwsza Krew w kategorii Technic jest chyba najmocniejsza w historii :)
Tylko żeby nie skończyło się tak, że na tych pojedynczych pracach chęć autorów do prezentacji swojej twórczości się skończy... :)
Oby nie, to najczarniejszy scenariusz. Ciepłe przyjęcie prac powinno tylko zachęcać do dalszego tworzenia :)

: 2014-07-20, 22:34
autor: Porsche96
Na pewno się na tym nie zakończy :) W głowie mam jeszcze kilka pomysłów, a teraz są wakacje, więc cały dzień można siedzieć przy klockach :)

: 2014-07-20, 22:41
autor: piotrek839
Ciekawy, fajny, pomysł na spilery oryginalny. Na pewno jeden z faworytów. Cieszy mnie że po dużej ciężarówce szybko zbudowałeś coś innego. To dobrze wróży na przyszłość.

: 2014-07-21, 10:05
autor: Waler
Zastanawia mnie ten spoiler - bo chyba w oryginale nie podnosi się lewa czy prawa strona w zależności od skrętu kół?
Moim zdaniem lepszym bajerem byłoby zrobienie spoilera w taki sposób że kiedy auto rusza i silniki pracują spoiler się podnosi a kiedy stoi - jest opuszczony (mechanizm z gumką). Fakt faktem, że jest wtedy więcej roboty ale efekt bliższy oryginałowi :)
I również jak dla mnie tylne koła skręcają się o za duży kąt. Powinien być tak ze dwa razy mniejszy, tam ruchy są minimalne. W wyglądzie brakuje mi jeszcze felg (a raczej kołpaków), najlepiej szprychowych z Ferrari.
Tyle z zażaleń co do modelu, reszta wygląda schludnie i estetycznie i model naprawde mi się podoba, choć chyba bardziej widziałby mi się w kolorze LBG niż czerwonym :P. Rozumiem, że termin gonił i pewnie nie byłoby czasu na zamówienia - to samo zrobiłem z kabiną swojej wywrotki :P
Twoje dwa moce są naprawdę przednie i oby tak dalej!

: 2014-07-21, 10:39
autor: Porsche96
Waler pisze:Zastanawia mnie ten spoiler - bo chyba w oryginale nie podnosi się lewa czy prawa strona w zależności od skrętu kół? Moim zdaniem lepszym bajerem byłoby zrobienie spoilera w taki sposób że kiedy auto rusza i silniki pracują spoiler się podnosi a kiedy stoi - jest opuszczony (mechanizm z gumką). Fakt faktem, że jest wtedy więcej roboty ale efekt bliższy oryginałowi :)
W oryginale spoiler wysuwa się, a wpadłem na pomysł jak może działać podnoszenie się prawej lub lewej strony, to ściągnąłem od Pagani Huayra.
Waler pisze:W wyglądzie brakuje mi jeszcze felg (a raczej kołpaków), najlepiej szprychowych z Ferrari.
Też mi ich brakuje, a posiadam te z Enzo, które raczej nie pasują do oryginalnych. Najlepsze byłyby te z 599 ;)

: 2014-07-27, 19:14
autor: Bricksley
Karol pisze:O modelu później napiszę ;)
Trzeba przyznać, że całkiem fajnie pomyka jak na takie rozmiary :) Skręt tylnej osi wg mnie nieco za duży jest, choć z drugiej strony robić niewielki, ale tylko by było to też średniawy pomysł ;)

: 2014-09-08, 21:49
autor: Max_McKayf
Uwielbiam takie zgrabne zwarte konstrukcje. Świetnie zachowane proporcje i wygląd oryginału.