[MOC] Porsche 918 Spyder 1:10
: 2014-07-20, 16:34
Witam.
Dzisiaj chciałbym zaprezentować MOC zbudowany specjalnie na konkurs „Pierwsza Krew”.
Porsche 918 Spyder
Dane techniczne:
Skala 1:10
Dł. 58s / szer. 27s / wys. 13s (46,4/21,6/10,4 cm)
Waga: 1800 g
Niezależne zawieszenie
Skrętne 4 koła
Napęd 4x4
Funkcje:
Jazda (RC)
Skręt (Servo)
Wychylanie spoilera podczas skręcania
Atrapa silnika V8
Przednie światła LED
Działająca kierownica
Otwierana przednia maska
Otwierana pokrywa silnika
Otwierane drzwi
Historia
Budowę modelu rozpocząłem nieco ponad dwa tygodnie temu (kilka dni po prezentacji Scanii). W pierwszym tygodniu powstało podwozie, w drugim nadwozie. Jednak prawdziwego kopa dostałem, gdy Zozoleon zaprezentował swojego Jaguara ;)
Za cel obrałem sobie zbudowanie samochodu sportowego napędzanego silnikiem RC z napędem na 4 koła. Przeglądałem różne modele, chciałem zbudować jakieś Lamborghini, ale na Brickshelfie jest ich pełno. Dlatego zdecydowałem się na Porsche 918 Spyder, które podobnie jak nowa 911-stka ma skrętne cztery koła dla poprawienia stabilności. Żeby maksymalnie wykorzystać silniki zbudowałem spoiler, który działa jak w Pagani Huayra, czyli – podobnie jak w samolocie – podczas skręcania jedna strona spoilera podnosi, np. skręcając w lewo podnosi się prawa strona.
Jazda
Porsche jest napędzane przez silnik RC z wolniejszego wyjścia z redukcją 5,5:1. Daje mu to niezłego kopa i w porównaniu do Scanii jest to „demon” prędkości :) Napędzane są cztery koła z proporcją 50:50 z użyciem trzech dyferencjałów.
Skręt
Skręt jest obsługiwany przez servo. Skrętne są dwie osie: pierwsza z przełożeniem 1:1 , druga 2,8:1. Od osi odpowiedzialnej za skręt tylnych kół jest poprowadzone połączenie do spoilera, który podobnie jak klapy w samolocie unosi się przy skręcaniu. Poniżej znajduje się schemat tego mechanizmu.
Zawieszenie
Zawieszenie jest niezależne oparte na gotowych wahaczach Lego (tych z 8070). Na każde przednie koło przypada jedna sprężyna z żółtego amortyzatora 6,5L oraz gumka recepturka, która jest podłączona od spodu do wahaczy dla zwiększenia twardości zawieszenia. Z tyłu do amortyzacji służy jeden żółty amortyzator 6,5L na koło.
Kilka zdjęć
Galeria (po opublikowaniu)
Film
Dzisiaj chciałbym zaprezentować MOC zbudowany specjalnie na konkurs „Pierwsza Krew”.
Porsche 918 Spyder
Dane techniczne:
Skala 1:10
Dł. 58s / szer. 27s / wys. 13s (46,4/21,6/10,4 cm)
Waga: 1800 g
Niezależne zawieszenie
Skrętne 4 koła
Napęd 4x4
Funkcje:
Jazda (RC)
Skręt (Servo)
Wychylanie spoilera podczas skręcania
Atrapa silnika V8
Przednie światła LED
Działająca kierownica
Otwierana przednia maska
Otwierana pokrywa silnika
Otwierane drzwi
Historia
Budowę modelu rozpocząłem nieco ponad dwa tygodnie temu (kilka dni po prezentacji Scanii). W pierwszym tygodniu powstało podwozie, w drugim nadwozie. Jednak prawdziwego kopa dostałem, gdy Zozoleon zaprezentował swojego Jaguara ;)
Za cel obrałem sobie zbudowanie samochodu sportowego napędzanego silnikiem RC z napędem na 4 koła. Przeglądałem różne modele, chciałem zbudować jakieś Lamborghini, ale na Brickshelfie jest ich pełno. Dlatego zdecydowałem się na Porsche 918 Spyder, które podobnie jak nowa 911-stka ma skrętne cztery koła dla poprawienia stabilności. Żeby maksymalnie wykorzystać silniki zbudowałem spoiler, który działa jak w Pagani Huayra, czyli – podobnie jak w samolocie – podczas skręcania jedna strona spoilera podnosi, np. skręcając w lewo podnosi się prawa strona.
Jazda
Porsche jest napędzane przez silnik RC z wolniejszego wyjścia z redukcją 5,5:1. Daje mu to niezłego kopa i w porównaniu do Scanii jest to „demon” prędkości :) Napędzane są cztery koła z proporcją 50:50 z użyciem trzech dyferencjałów.
Skręt
Skręt jest obsługiwany przez servo. Skrętne są dwie osie: pierwsza z przełożeniem 1:1 , druga 2,8:1. Od osi odpowiedzialnej za skręt tylnych kół jest poprowadzone połączenie do spoilera, który podobnie jak klapy w samolocie unosi się przy skręcaniu. Poniżej znajduje się schemat tego mechanizmu.
Zawieszenie
Zawieszenie jest niezależne oparte na gotowych wahaczach Lego (tych z 8070). Na każde przednie koło przypada jedna sprężyna z żółtego amortyzatora 6,5L oraz gumka recepturka, która jest podłączona od spodu do wahaczy dla zwiększenia twardości zawieszenia. Z tyłu do amortyzacji służy jeden żółty amortyzator 6,5L na koło.
Kilka zdjęć
Galeria (po opublikowaniu)
Film